verzadigd vet binnenkrijgen zonder melkproducten. Hoe ?

Zonne

New member
Hallo,

hoe kan je meer verzadigd vet binnen krijgen als melkproducten niet zo goed lukken ?

Rauwe melk heb ik hier in de buurt nog niet kunnen vinden. Biologische melk en daar melkkefir van maken gaat niet ivm darmen.

Nu met geitenmelk lijkt het wat beter te gaan overigens.

Maar wat kan ik nog meer eten aan vetten ?

Ik probeer wel overal kokosolie doorheen te doen ( door de soep, rijst etc )en ook een eetlepel zo te eten van kokosolie.

Iemand nog goede tips ?

 
Begrijp ik het overigens goed dat dat minder koolhydraten eten niet echt WP is, maar meer van Mike vandaan komt ???

 
Ik doe regelmatig een theelepel kokosolie in de thee, dat kun je nog proberen voor de verandering. Klinkt gek, maar het smaakt best lekker. Ik vind zo'n "losse" hap niet zo lekker. Ghee is lactosevrij, dat kan nog. Avocado's zijn ook prima, wel zetmeelhoudend dus misschien niet te vaak eten. Sardientjes en ansjovis bevatten veel vet.

 
Er zit veel minder tot geen lactose in dus dat zou best kunnen. Anders ghee zoals San voorstelde dat is puur vet.

Runderbeenmerg is ook erg goed. Kan je door de roereieren, soep of stoofpot doen.

 
Quote:
Avocado's zijn ook prima, wel zetmeelhoudend dus misschien niet te vaak eten. Sardientjes en ansjovis bevatten veel vet


Avocado's bevatten vooral enkelvoudig onverzadigde vetzuren en ook vis is geen rijke bron van verzadigd vet.

 
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/103290-de-geneeskracht-van-roomboter.html Volgens deze link zit er bijna geen lactose meer in roomboter. En ook activator X..... Dus misschien toch het proberen waard. Zeker als ik aan franse boter zou kunnen komen of misschien boter van de kaasboerderij. Ik begreep dat in nederlandse boter wel lactose zit ( zie link hierboven ) en veel water ....

 
In Supernutrition for Babies, een WAPF-georienteerd boek, worden avocado's aangeraden. Tevens heeft de WAPF een artikel gepubliceerd over Sacred Foods, waarin viseieren, sardientjes en ansjovis als "sacred foods" werden aangeduid.

 
Quote:
Runderbeenmerg is ook erg goed. Kan je door de roereieren, soep of stoofpot doen.


De vetten in merg zijn vooral onverzadigd.

 
Die zijn toch het beste ?

Inmiddels door googlen er achter gekomen dat franse boter 24 uur lang gefermenteerd wordt en daardoor geen lactose meer bevat.

Dus dan is franse roomboter misschien toch een optie. ALS tenminste de lactose idd altijd de oorzaak is van het feit dat melk niet verdragen wordt. Is dat zo ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan