Verticale strepen in vingernagels

Ik heb m.b.t. witte plekjes in de nagels gehoord dat dit zowel kan duiden op een zinktekort als een te hoge consumptie van suikers.

 
Sorry robinAlexander,

Door onze reis heb ik het forum niet helemaal bijgehouden.

Dan wordt mijn maagzuur beter want de langsgroeven op mijn vingernagels worden langzaamaan minder.

Van mijn rechterhand is de nagel van mijn wijsvinger helemaal vrij van groeven, mijn duim vrijwel.

De middelvinger alleen nog een groefje aan de zijkant. De ringvinger heeft ze nog heel licht maar mijn pink heeft ze nog volop.

Bij de linkerhand is het verloop van duim naar pink hetzelfde maar met meer voelbare groeven.

Dus het verbetert langzaamaan. Drink elke ochtend appelazijn in de sole en we gebruiken door de dag heen regelmatig Keltisch zeezout.

Lia

 
Haha, oke, ik ga dat maagzuurtekort topic maar eens bestuderen.

 
Duidelijk, het is die verdomde stress weer.

Hoe graag ik zou willen dat ik het volledig met voeding zou kunnen oplossen...

 
Oke bedankt voor je reactie, ik heb namelijk ook last van Verticale strepen op mijn vingernage sinds ik vorig jaar ben begonnen met de Lever reinigingen daarvoor had ik het niet. Ik denk dat het met de Lever en galblaas te maken heeft mijn maagzuur is op een Top niveau daar licht het niet aan! wat ik wel merk is dat me stoelgang en de vetvertering nog niet optimaal verlopen dus ik ga gewoon door met de Lever Reinigingen.

Wat ik wel merk is als ik vloeibaar voedsel eet ( rauwe melk ,rauwe eieren, Bottenbouillon) eet de strepen bijna weg gaan maar ze er wel blijven. Rauwe melk daar drink ik 2 liter van per dag en bottenbouilon 1 a 2 keer per week.

 
Quote:
mijn maagzuur is op een Top niveau daar licht het niet aan! wat ik wel merk is dat me stoelgang en de vetvertering nog niet optimaal verlopen


Dat is nog maar de vraag. Hoe weet je zo zeker dat je maagzuurproductie 'top' is?

Mike

 
Ik drink nu al een jaar iedere dag 2lepels Sole

ik heb Super enzymes van NOW in me kast staan die gebruik ik nog heel af en toe

Ik heb nooit meer zuur dat omhoogkomt ik heb geen buikpijn ,ik heb sterke ontlasting

En voor de lever galblaas zuiveringen had ik geen last van verticale strepen op mijn vingernagels

 
https://www.fatsforum.nl/topic/te-veel-maagzuur

En en paar weken terug heb ik ervaren wat te veel maagzuur met je doet iederen dag 10keer brandende ontlasting perdag ik had het gevoel alsof me darmen wegbranden Toen ben ik een paar dagen gestopt met Citroen, keltischzeezout en SUPER enzymes van NOW waar onderanderren Betaïne HCl inzit en me ontlasting werd weer normaal. En de buikpijn ging weg

 
Ik heb je toen al gezegd dat dit NIET komt door te veel maagzuur. Je hangt vreemde theorieen aan en preesenteert deze als waarheid!

Mike

 
Oke Mike, Zal binnekort weer is beginnen met Super enzymes van Now kijken hoe het gaat

en het zou zomaar kunnen dat het ontgiften was en dat ik te hard van stapel ging met h202,spirulina,rauwemelk rauwe eieren. Maar ik heb men twijfels

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.302
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan