Vertering, opname en bitterzout

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum

eli

New member
Misschien dat het ergens staat, maar heb hetniet kunnen vinden (in topics over bitterzout).

Bitterzout zet de sluizen open heb ik begrepen, maar betekent dit dan ook dat er geen vertering of opname plaatsvindt? Opname vindt volgens mij plaats in de dunne darm, maar wordt deze dan eveneens zo wijd open gezet dat hij niet meer kan opnemen? Doen de organen nog wel gewoon hun werk als je bitterzout neemt?

Als dit wel zo is, waarom is (mijn) ontlasting dan waterig, diarreeachtig na bitterzout terwijlnormaliter ontlasting 'vast' hoort te zijn?

Bedankt!

 
Met welk doel neem je bitterzout? Als ik 1 glas/eetlepel neem om de galwegen open te zetten, omdat er een steen dwars zit, dan veranderd er niets aan mijn ontlasting. Doe ik de grote zuivering, dan heb ik binnen 12-24 uur weer normale ontlasting. Ik geloof niet dat het dan vertering ed in de weg zit.

 
Behalve dat bitterzout de galwegen openzet werkt het ook laxerend, vooral in grote hoeveelheden. Niet gek dus dat je dunne ontlasting hebt. Hoe lang was je van plan het te gaan gebruiken en hoeveel neem je? Aangezien grotere hoeveelheden de transit versnellen zal de opname misschien niet optimaal zijn. Andere organen werken gewoon door, het wordt niet in het bloed opgenomen.

 
Ik neem nu zo'n 4x in de week een eetl savonds om normaal naar de wc te kunnen. Heb nog vrij veel last van obstipatie.

 
Eli: ik meen ergens gelezen te hebben dat bitterzout voor je darmflora niet heel prettig is.Mischien kun je beter oxypowder nemen?

 
zuivelconsumptie valt mee eigenlijk. een beker melk en verder wat kaas, soms yoghurt.

ja, ik dacht dat ik dat ook ergens had gelezen, bedankt voor de tip I-lady!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.527
Berichten
535.238
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan