verstuikte teen

G

Guest

Guest
Ik weet niet zeker of het verstuikt, verzwikt of gescheurd is, maar er is iets met mijn grote teen die soms pijn doet sinds een paar maanden. Ik weet wel waardoor het komt, ik had in een schoenwinkel maar heel eventjes op zo'n megahoge hak gestaan en door de onnatuurlijke houding heb ik mijn grote teen bezeerd. Nu draag ik zelden hoge hakken en doet mijn grote teen niet pijn als ik er plat op loop, maar als ik opnieuw op hoge hakken loop of op mijn tenen ga staan, is het nog steeds pijnlijk.

Moet dat na verloop van tijd niet vanzelf genezen en hoe langt duurt dat dan? En wat kan hierbij helpen? H2O2 spuit ik er soms op, maar misschien is het niet genoeg en moet ik het meerdere malen per dag doen..

 
een afspraak maken met een osteopaat misschien toch iets verschoven?

 
Selenium, silicium, glucosamine kunnen helpen bot en ander weefsel te versoepelen.

Selenium helpt enorm bij bijvoorbeeld artrose.

Een badje voor je voeten met bitterzout kan zo nu en dan ook heilzaam zijn.

 
Waarschijnlijk heb je je sesam-botjes geiriteerd...daar "rust" je n.l. op als je op

hoge hakken staat..

Aan de sesambotjes hangt een pees...die er voor zorgt dat je teen omhoog kan...dus

lijkt het net of je teen zeer doet..maar de oorzaak zit onder de bal van de voet.

Dia.

 
Bedankt voor de tips allemaal!

@Dia, dat is wel interessant om weten, nog nooit van 'sesambotjes' gehoord trouwens, lol.

 
@ Lekkerromig...ik helaas wel :(

Heb hier al 7 jaar last van...veel steunzolen en spuiten verder.

Tegenwoordig kan ik net met moeite 20 minuten lopen :(

Dia.

 
oei Dia, wat erg. En weet je wat de oorzaak is, veel hoge hakken gedragen of komt het door iets anders?

Ik moet normaal gezien ook steunzolen dragen, want ik heb platvoeten (ik denk dat daardoor het voor mij nog gevaarlijker is om hoge hakken te dragen, want ik heb geen zo'n golving in mijn voet). Ik draag echter geen steunzolen (hou niet van het gevoel, maar misschien bestaan er nu wel betere, zachtere materialen dan die houten steunzolen die ik nog heb gedragen?)

 
nee...ik heb nooit hakken gedragen...

Het is gekomen toen ik een cursus Nordic walking deed...

Die lerares bleef maar roepen..."goed afwikkelen"...en toen ging het van krak..

Sinsdien nooit meer zonder pijn geweest aan die voet.Hij wil dus niet meer

afwikkelen met lopen.

Binnenkort moet de voet door de MRI...kijken of ik toch niet gebroken sesambotjes

loop......al die jaren..

Dia.

 
Oei wat een pech en dat terwijl je met iets gezonds bezig was! Die lerares had waarschijnlijk beter eerst stretch oefeningen voor de voeten en tenen aangeleerd vooraleer 'goed af te wikkelen'..

Lijkt me wel ernstig ja dat het na al die jaren nog steeds niet is genezen.

Ik hoop dat die van mij niet gebroken is, maar zoals ik al zei heb ik toch geen last als ik plat op mijn voeten loop.

Ik wens je veel succes met de genezing!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan