verstopte neus

G

Guest

Guest
Onze kleine (bijna 4 maanden) heeft nu al weken een verstopte neus. Met name in de nacht komt dit op en in de ochtend verdwijnt het weer. Erg hinderlijk voor hem (en ons..;-) Hij slaapt er slechter door en drinkt moeilijker en dus minder tegelijk waardoor hij weer korter slaapt...enz. je snapt het plaatje vast wel!

Nu neemt mijn vrouw al extra vitamine C (palmitaat en natriumascorbaat) maar wat zouden we nog meer kunnen doen?

Hij krijgt alleen maar borstvoeding dus mijns inziens moet het via de moeder (of via afgekolfde melk in fles) bij hem naar binnen.

Graag advies/ ervaringen

 
@SK,

Wat bij onze kinderen heel goed werkte: borstvoeding meteen uit de borst in de neus spuiten (best lastig mikken) en het probleem is opgelost.

Idem bij ontstoken oogjes.

Succes!

 
Borstvoeding hebben we al meer dan een week geprobeerd... helaas nog zonder succes!

zal de opengesneden ui proberen!

 
Kokosolie wil ook wel helpen. Opengesneden ui inderdaad. Eucalyptus olie is erg scherp maar kan wel de luchtwegen weer vrij maken o.a. de neusholten.

 
Mijn zoontje heeft nu ook last van een verstopte neus. Geef geen borstvoeding meer dus dat is helaas geen optie meer.

Zijn er nog andere tips behalve de ui?

Ik doe wel is zoutwater in ze neusje spuiten wat soms nog wel is wil helpen. Spuit het in het linker gat en er komt soms dan een slijm sliert uit de rechter kant.

In ieder geval zij alle tips welkom :)

 
Etherische olie (mix van teatree, ravinsara, niaouli van allen 2-3 druppels) in diffuser of op een steen druppelen naast het bed of anders gemengd met wat kokosolie op de borst smeren of op de voeten. Als je niks in huis hebt zou je ook vicks op de voeten kunnen smeren.

 
Bedankt voor de tips. Heb alleen niets van dat alles in huis.

Waar zou ik die oliën kunnen kopen? En moet het nog een speciale steen zijn?

 
De olie van bio kwaliteit ik heb deze: http://www.sjankara.nl/ met steen bedoel ik een geursteen zijn speciaal voor verdampen van e.o. Ik gebruik de verdamper bij mijn kinderen, dan kunnen ze ieg beter slapen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan