verstopping van de darmen (obstipatie)

Bull

Well-known member
Ik vraag mij af wat je het beste kan doen als je regelmatig last heb van verstopping van de darmen.

Wat voor producten je meer kan eten en welke je dan beter kan laten staan.

 
Laten staan witte koolhydraten. Meer vezels, meergranen rijst etc.

Lijnzaad door je yoghurt.

Maar kan ook zijn dat je intolerant/ allergisch reageert op (een) bepaalde voeding(sgroep). En darmen staan voor stress... misschien heeft het emotionele oorzaak... dat je bepaalde zaken (letterlijk) moet loslaten.

 
Wat eet en drink je normaal? Er zijn verschillende topics op het forum over dit onderwerp. Misschien vindt je daar al antwoorden die je zoekt.

 
Quote:
Laten staan witte koolhydraten. Meer vezels, meergranen rijst etc.

Lijnzaad door je yoghurt.


Niet mee eens. Wit brood is beter dan volkoren brood, witte rijst is beter dan bruine rijst. Als je jezelf van verstopping wilt bevrijden, is het laatste wat je moet doen het advies van Mtje opvolgen! En lijnzaad zit vol met fyto-oestrogenen, ook al geen goed idee.

Mike

 
Yes!want ook ik heb anders verstopping... Daar ga ik heel goed mee,oa ook appelazijn h2o2 natbicar, mee afwisselen! En kijken wat voor jouw t beste is..

 
Dag Bull,

Je voorsteltopic hier even tussendoor gelezen. Zelf ben ik ook op een boerderij opgegroeid. Gezelligheid troef !

Om af te vallen en de darmen te reinigen heb ik veel baat gehad van Chlorella in combinatie met het drinken van groene thee.

 
in morgen eet ik een bakje zelfgemaakte yoghurt van 500 ml met een eetlepel muesli en een eetlepel lijnzaad.

en een paar blokjes kaas.

En een glas water met sole

Om 10 uur 2 boterhammen een met kaas en een met lever en een gekookt eitje.

met de middag eet ik een boterham met kaas en een met kipfilet

om 3 uur een paar blokjes kaas.

Als avond eten groente met gehakt of biefstuk of kip.

In de avond een lekker glas rauwe melk.

 
Bull, tegen de verstopping: laat de muesli, lijnzaad en de boterhammen weg en neem eventueel wat meer vet als je ontlasting niet wil komen . En ga daarbij botten bouillon drinken of eten in stoofpotjes of zo.

 
De voeding heb ik nu aangepast maar zonder resultaat de verstopping is nog niet weg.

Dit eet ik nu gedurende de dag.

In de ochtend halve liter yoghurt met chlorella en spirulina en een beetje amarant gierst en boekweitvlokken een beetje kefir en een theelepeltje honing.

In de middag yoghurt met een theelepeltje honing aardbeien en slagroom.

als avondeten een grote kom beestenbottenbouillon en roerei met kaas spek en een uitje.

Drinken water met sole en 2 glazen kefir.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik mijn verstopping kan oplossen.

 
Wat kan je doen als dat ook niet werkt na 20 mg genomen te hebben.

Hoeveel kan je daar veilig van nemen.

maakt het nog uit of je dat in de morgen of avond neemt.

 
20 mg is niks. Tijdens een lever gal reiniging moet je 4x een flinke eetlepel nemen.

20mg zal inderdaad niet zoveel doen.

 
Om de 2 uur een glas met een flinke eetlepel nemen, op een gegeven moment ga je echt wel lopen, is veilig voor zover je in de buurt van een wc blijft ;)

 
kokosrasp, veroorzaakt dat obstipatie?

Ik heb chronisch obstipatie en al zo veel geprobeerd, het wil maar niet lopen...

 
Ja.. ik neem lauwwater citroensap en olijfolie (eetlepel), uiteraard vet vet vet, kokos, boter etc. gelatine... misschien toch de kokos.

ps. Ik neem vit. C en veel, nu zij mijn homeopaat dat dat stress veroorzaakt in de (bij)nieren bij langdurig gebruik.. ?

 
Ik zou de motivatie voor deze redenering wel eens willen weten, gezien het feit dat de bijnieren bij uitstek vit. C verzamelen en concentreren en vrijwel iedereen juist een chronisch gebrek heeft aan vit. C.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan