Verse Cranberries

Simon-G

Member
Hey beste mensen,

Van de week kocht ik een zak (325 gr € 2.70) verse cranberries. Op de zak stond de firma http://www.naturespride.nl/ met als land van herkomst USA.

Ik maakte me dus een beetje zorgen omtrent GMO's en heb de firma gebeld.



Beste Simon,



Ten aanzien van je vraag kan ik je laten weten dat er onze leverancier in de USA geen GMO’s toepast.

Wij hebben, net als met al onze andere leveranciers, een leveranciersovereenkomst afgesloten waarin we dit vereisen. Deze is ondertekend. Daarnaast bezoeken wij onze telers regelmatig.

Verder is op hun website te vinden dat ze fair-trade en Ethical Trading Initiative (ETI) en nog een aantal zaken meer belangrijk vinden. En dat ze leveren aan tal van supermarkten in Nederland.

Ben benieuwd naar jullie mening wat betreft cranberries, is dit het beste wat te krijgen is in Nederland en zo nee waar moet ik dan zijn?

 
Ok dankjewel cham,

Interessant om te lezen dat 90% van de cranberries voor sap gebruikt wordt en 10% door particulieren rechtstreeks besteld wordt per email of post.

Voor groente en fruit ga ik het liefst naar een "gewone" winkel.

Ben eigenlijk een beetje zoekende wat betreft zuur fruit, vraag me af hoe jullie dit invullen?
 
Blauwe bessen dat zou ik eens kunnen halen, maar die zijn toch best zoet of valt dat wel mee?

Wat appels betreft heb ik veel goudrenet en granny smit gegeten, maar die komen een beetje m'n neus uit.
 
Gefermenteerde cranberriesap is ook zeer aan te raden past goed bij lever(paté). Even google gebruiken voor een recept.

Ik gebruik in de winter naast appel en citroen ook kiwi en ananas, soms zure granaatappel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan