Verschrompelde nier en diabetes type 1

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jur
  • Startdatum Startdatum

Jur

New member
Ik was gister deze link aan het lezen http://www.leefbewust.com/themas/genetisch.html

en heb hem vervolgens de link ook gestuurd. Hij dronk altijd light drinks vanwege de suikerziekte maar toen hij hier eens met de hond langs liep en op het raam tikte en ik net wat op internet zag met foto's van ratten met grote tumors door aspartaam kwam hij net op het juiste moment. Hij drinkt het niet meer. Maar had niet verwacht dat hij deze grote lap tekst zou gaan lezen. Op een gegeven moment kreeg ik een berichje: Diabeet is toch echt voor het leven en heef niet tijd nodig. Mijn alvleesklier doet helemaal niets meer, en dat veranderd niet. Maar later krijg ik nog een bericht. Of kan ik die toch weer aan de praat krijgen?

10 jaar geleden had hij vaak een droge mond en moest veel plassen. Toen bleek dat 1 nier verschrompeld was en dat de alvleesklier niet goed werkte, hij is begonnen met tabletten maar dat werkte niet goed genoeg en daarna spuiten. Maar hij heeft toch het idee dat hij soms wel wat doet omdat hij heel gevoelig is met insuline. Hij krijgt met sporten zijn bloedsuikerspiegel nooit onder controle, of te laag of veeeel te hoog. Dus hij vermoed dat de alvleesklier soms nog wel wat doet en zegt dat zijn lichaam daardoor elke keer een pak slaag krijgt. Door wedstrijdspanning stijgt het suiker ook door zegt hij.

Is dit type 1 diabetes net als type 2 ook weer te herstellen? Door van de koolhydraten af te blijven en vet te gaan eten kan je volgens mij de gevolgen van type 1 al onder controle krijgen maar gaat de alvleesklier zich ook weer herstellen?

 
ALLES kan regenereren. Het leven wil altijd terug naar de blauwdruk. Je lichaam wacht alleen op de voedingsstoffen die het helpen dit mogelijk te maken. Dit vereist uiterste discipline en toewijding, met half werk kom je er niet!

Mike

 
Mijn Diabetes type 1 genezen is de laatste stap in mijn helingsproces. ik ben er nog niet want er zijn nog wat meer dingen die mijn lichaam moet helen. Lastig is het wel. Ik 'zondig' nog teveel en ik heb alleen dit forum als klankbord (heel fijn). Ik was net zo als Mike ziek van het ziek zijn. In het begin dacht ik nou die diabetes is dus wat er straks over blijft maar naarmate ik meer lees en zo denk ik bring it on, we zullen nog wel even zien wat kan en wat niet. Misschien kan ik er dan meteen een boek over schrijven als het me lukt :D.

 
Zelfs wetenschappelijk is aangetoond dat niet meer functionerende eilandjes van langerhans weer tot leven te wekken zijn.

Zie dit voorbeeld: http://www.leefbewust.com/2013/nieuws/diabetes.html

Maar op youtube heb ik ook meerdere voorbeelden gezien van mensen die diabetes type I hadden en daarvan genazen (bijv. door veel kokosolie in het dieet te introduceren): of iemand die diabetes type I heeft (een arts) die zo eet dat hij geen insuline hoeft bij te spuiten.

Zie hier meer info over diabetes type I: http://www.leefbewust.com/themas/diabetes.html

Daar staat ook dat chroom belangrijk is voor diabetespatienten bij nierproblemen.

De beste vorm van opneembare chroom is biergist.

Omdat er zo'n sterke relatie is tussen vitamine d en diabetes type I: ik zou levertraan aanraden en uvb-belichting http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp (dat laatste heb ik zelf ook, en ik zou het iedereen aanraden).

 
Hey Mattie Jur :-)

Druk voor me bezig op het forum!

Als ik het goed begrijp van jur moet ik bijna geen koolhydraten meer eten om diabetes proberen te genezen?

Ik heb zeker mijn behoefte om goed te eten!

Dit omdat je lichaam dat volgens mij nodig heeft voor je dagelijkse bezigheden.

Voor mij word dat een onmogelijke opgave.

Ik wil heeeeeeel graag diabetes vrij worden maar dat zie ik niet zitten.

Wat ik mij wel afvraag is het volgende,

Ik sport veel o.a tennis.

Als ik nou weinig of veel spuit mijn suikers zijn altijd in de war.

Ik zit meestal tussen de 20 en 30.

Adreline is volgens de internist de boosdoener waar je niks aan kunt doen.

Hier word ik mee weggestuurd terwijl sport zo leuk en gezond is.

Mijn lichaam krijgt elke keer wel een pak slaag en dat voel ik ook.

Wat kan ik hier aan doen.

Alle tips zijn welkom

 
Wow als ik tussen de 20 en 30 zou zitten dan zou ik me de hele dag kots beroerd voelen. Voor je bloedsuikers is het ook goed om laag in de koolhydraten te gaan zitten en vet opname te verhogen zodat je in de vetverbranding komt. Daar worden je bloedsuikers ook erg stabiel van. Mijn bloedsuiker blijft daardoor heel netjes tussen de 4 en 7 met nog maar heel weinig uitschieters. Kaneel is ook goed om stabielere bloedsuikers te krijgen.

 
Hallo Johandelf, welkom hier.

Quote:
Als ik het goed begrijp van jur moet ik bijna geen koolhydraten meer eten om diabetes proberen te genezen?

Ik wil heeeeeeel graag diabetes vrij worden maar dat zie ik niet zitten.


Niet graag genoeg blijkbaar.
Quote:
Hier word ik mee weggestuurd terwijl sport zo leuk en gezond is.

Mijn lichaam krijgt elke keer wel een pak slaag en dat voel ik ook.


Blijkbaar is sport voor jou op dit moment niet zo gezond.

Het lijkt erop dat je best weet wat je moet doen, maar de vraag is of je het wilt.

Ik zou zeggen ga je goed inlezen op het forum, zodat je zelf tot inzicht kunt komen en daaruit meer motivatie halen.

https://www.fatsforum.nl/topic/vetverbanding-en-suikervergisting

en de rest van het alleen lezen gedeelte van het forum.

Succes

 
@ Johandelf

Natuurlijk is sport leuk, hoe oud/jong ben je trouwens?

Maar...... als je een seizoen stopt met tennissen en eens kijkt hoe je je dan voelt en hoe je bloedsuiker is?

Misschien zijn er klusjes waar je nooit aan toe komt en die ga je dan doen.

En dan..... Zou leuk zijn om dan te horen dat je weer ZO goed bent dat je weer kunt sporten. Een grotere beloning kun je niet krijgen.

 
Goede reactie, Tanja, je lijkt mij wel! Heerlijk om te zien hoe je iemand terugwerpt op zichzelf. Het gaat inderdaad om: hoe gemotiveerd ben je om werkelijk te helen? Ik zie bij zoveel mensen die dubbelheid terug: aan de ene kant willen ze wel genezen, maar aan de andere kant willen ze er niet teveel moeite voor hoeven doen. Ze hebben een duiveltje en een engeltje op hun schouder. Met half werk ga je er echter niet komen...

Mike

 
34 jaar ben ik.

Kavana kan jij mij wat meer uitleggen over lage koolhydraten en kaneel.

Kun je een paar voorbeelden noemen?

Tanja wat jij zegt is wel heel makkelijk , zonder koolhydraten leven is nog al wat en je moet er niet in doorslaan.

Die koolhydraten heb ik zeker nodig.

 
Johan, wat is er zo moeilijk aan om met minder koolhydraten te leven? Vergt zeker wat aanpassingen, maar als je daar gezondheid voor terug krijgt is dat het niet dubbel en dwars waard? Helemaal zonder koolhydraten heeft niemand gezegd. Kaneel helpt je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en kun je bv een flinke theelepel door yoghurt roeren. Over lage koolhydraten staat veel geschreven op dit forum.

 
Als wij met z'n allen thuis aan de etenstafel zitten hoe zie je dat dan voor je?

Aardappelen,groente en een gehaktbal. Wat eet ik dan?

Ik spuit 12 eenheden maar stop ik dan met spuiten? Krijg namelijk ook geen koolhydraten binnen!

Nog even een vraagje:

Als ik aan de kaneelcapsules dan bestaat de mogelijkheid dat ik stabieler word.

Heb ik dan minder insuline nodig om te voorkomen dat ik een hypo krijg?

 
Deze man heeft jaren ervaring met low carb en diabetes;

http://www.diabetes-book.com/

Quote:
Als wij met z'n allen thuis aan de etenstafel zitten hoe zie je dat dan voor je?

Aardappelen,groente en een gehaktbal. Wat eet ik dan?



Groente en gehakt. Eventueel met een botersaus erbij of iets dergelijks.

 
en nog een lekkere salade extra, komkommersla of gewone sla met franse dressing.

Je kan om te wennen ipv aardappels bataten koken/bakken/pureren, whatever..

Zelf eet ik bijna nooit bataat omdat vlees, en veel jus(saus) met 1 of 2 soorten groente meer dan voldoende is.

Toevallig vanavond hadden we yoghurt toe met aardbeien uit eigen tuin en iets honing.

 
he Johan,

Bij de volkeren in het boek van Weston Price is er bijna geen volk te vinden dat regelmatig aardappelen eet. Het is voorzichtig aangepraat in de 17e eeuw, maar werd pas een succes aan het einde van de 18e eeuw.

Ik las laatst een verhaal uit 1863 waarin mensen medelijden hadden met een kind dat vooral aardappelen gevoed kreeg. Spek en boter, dat was voeding! Leuk om te lezen en zo blijkt maar weer - het gaat hier om de oorspronkelijke voeding , die van onze voorouders.

Er is niets vreemd aan een eetpatroon zonder aardappelen. Vooral Indianen in Noord-Amerika kregen veel diabetes toen ze binnen één of twee generaties waren overgestapt naar veel koolhydraten. De film my big fat diet laat zien hoe ze er na een paar maanden voor staan als ze met z'n allen weer terugkeren naar een dieet van voornamelijk dierlijke vetten.

 
Het boek 'eet vet wordt slank' is ook een aanrader voor mensen met diabetes. Alleen word er in dat boek niet gepraat over nachtschades, die kun je ook beter niet eten. Hoe minder koolhydraten je eet, hoe minder je hoeft te spuiten maar afhankelijk of je alvleesklier zelf nog wat aan maakt zul je altijd een basis hoeveelheid nodig zijn voor de eigenlijke functie van insuline en niet het duwen van koolhydraten de cellen in.

Mijn bloedsuikers kunnen hele dagen heel stabiel zijn rond de 5,5 (ja Mike is nog te hoog, weet ik) maar soms gaat het mis door stress of hormonen maar door zo te eten kan ik het een stuk beter opvangen.

 
Wat? Een leven zonder aardappelen? AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHH! Wie wil helen, zal verantwoordelijkheid moeten nemen voor zijn/haar gezondheid en daarvoor de nodige discipline moeten opbrengen. Er heerst onder diabeten nog te veel een mentaliteit van 'dat spuit ik wel weer weg'. Deze mentaliteit wordt helaas aangemoedigd door de 'experts'. Het is heel simpel: hoe minder glucose in het bloed, hoe minder je hoeft bij te spuiten. Aardappelen zijn zetmeel en zetmeel = glucose.

Mike

 
Quote:
Er heerst onder diabeten nog te veel een mentaliteit van 'dat spuit ik wel weer weg'.


Er is een arts, dr. Bernstein, die diabetes type I heeft en die standaard niet bij hoeft te spuiten.

Hier het Bernsteindieet: dit is het verhaal van deze arts http://www.diabetes-book.com/book/mylife.shtml: dit is het dieet: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/42477-het-bernstein-dieet-voor-mensen-met-diabetes.html

Hier een vrij mainstream filmpje over diabetes type I: klip en klaar heeft men het over glutenintolerantie, de lekke darm en het nut van probiotica voor suikerziekte tegen de lekke darm (het ging over diabetes type I).

Dit is het filmpje:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan