verkrampte spieren

I-lady

Member
Weer even een vraag van mij..

Sinds een aantal jaren {sinds dat ik darmproblemen kreeg} heb ik last van verkrampte spieren en knopen in de spieren.

Het wordt erger door vermoeidheid en beter door rust..ook heb ik last van een slechte doorbloeding en verzuurde spieren.

Nu weet ik wel dat ik slecht gegeten heb een hele poos in de zin van,weinig tot geen vet.Maar ik vraag me af of er nog andere oorzaken van kunnen zijn? het neigt naar fybromyalgie denk ik.

Ik neem nu jodium voor mijn schildklier {net begonnen},druppels H202 3% {ook net begonnen},veel bottenboullion..eet zo min mogelijk nachtschades.En neem adrenal..1 per dag anders wordt ik te rusteloos.

Herkent iemand die spierproblemen?

 
Nu weet ik wel dat ik slecht gegeten heb een hele poos in de zin van,weinig tot geen vet.Maar ik vraag me af of er nog andere oorzaken van kunnen zijn? het neigt naar fybromyalgie denk ik.

Draai er niet omheen I-Lady.Zorg dat je continu je voeding op orde hebt en kijk dan in hoeverre de problemen nog voorhanden zijn.waarom zou je eerst een aparte oplossing uitzoeken wanneer door het slechte eten een kluster aan klachten kan ontstaan?

ad

 
Candida. Het begon duidelijk in je darmen en breidde zich uit naar je spieren.

Ik heb in je voorsteltopic gelezen , dat je jaren aan de pil bent geweest en dat je darmklachten door voedingsmiddelen die de candida voeden erger werden.

Niets meer eten wat de candida voedt en candida-dodende middelen gebruiken.

 
Dankje Bambi daar heb ik wat aan!

Ad:ik eet nu goed..maar ik doelde meer op de jaren hiervoor toen ik nog niet van wapf afwist.Ik snap wel dat het even duurt voordat ik verbeteringen merk omdat je jarenlange slechte voeding niet zomaar ongedaan maakt.

Melkkefir doodt candida toch? en koolhydraten voeden de candida?

 
@ I-Lady,

Ok.Hoe lang eet je dan wapf?

De nachtschades zou ik niet minderen maar helemaal niet meer eten.Denk aan de binding van mineralen door fytinezuur.

Daarnaast natuurlijk het anti-candida eetpatroon aanhouden.De candida kan zelfs je behoefte aan koolhydraten manipuleren.

Zorg ook voor een betere doorbloeding van de spieren. laat de triggerpoints middels massage behandelen,ga iedere dag wandelen,ontspannen.Normaal in deze tijd van het jaar zou de zon voldoende krachtig moeten schijnen en zou je vitamine D niveau omhoog zijn gegaan (mits je buiten komt).Nu zou ik dus vitamine D3 innemen danwel voldoende producten eten waar dit inzit.

De nadelen van jarenlang slecht eten verdwijnen niet van vandaag op morgen.Blijf wapf eten en time is on your side.

 
Dankje! ik eet nog heel kort wapf een maand ofzoiets,vitamine d zit toch ook in de levertraan? die moet ik nog aanschaffen..heb zowiezo minder last als de zon schijnt.Maar ik ga even meer kijken naa het anti-candida eetpatroon want ik denk dat de candida idd mn behoefte aan koolhydraten manipuleert..

Ik heb trouwens in mijn tienerjaren zowel een aantal antibiotica als coistericen injecties en neusspray's gehad..dus dat komt wel overeen met het ontstaan van de candida.

Nachtschades ga ik verbannen..

 
Ik weet niet of het al genoemd is maar extra magnesium helpt ook.

 
Quote:
Nu zou ik dus vitamine D3 innemen danwel voldoende producten eten waar dit inzit.


Ad, ik vind je adviezen over het algemeen midden in de roos, maar ik heb je nu al meerdere keren zien verkondigen dat mensen geisoleerde D3 moeten innemen. Vit. A en D werken in synergie met elkaar. Inname van geisoleerde D3 kan dan aantoonbaar het vit. D-gehalte in het bloed verhogen, maar wat de bloeduitslagen niet laten zien is dat het vit. A-gehalte hierdoor daalt! Vit. A en D horen in een verhouding van 10:1 te staan, oftewel: tien eenheden A tot 1 eenheid D. Drie keer raden waar dit van nature in zit? Juist ja, dierlijk vet van dieren die hun natuurlijke voer eten! Levertraan is dus verreweg te verkiezen boven D3-druppels!

Mike

 
Levertraan wordt het volgende supplement waar ik voor spaar..had al eens gelezen dat de combi d en a zo belangrijk is.Heb ooit een vitamine d supplement geslikt maar dat deedt volgens mij niks voor me.

 
Ja heb ik een tijd geprobeerd maar ik heb geen krampen maar echt een verkramping zeg maar..{ben een beetje spastisch geloof ik}

 
Magnesiumtekort. Ik bijt al jaren op mijn tanden, hou mijn tanden ook altijd strak op elkaar. Is al heel veel beter sinds ik magnesium neem. Ik las in een ander topic dat je zo mager bent, dan heb je overal een te kort aan. Als je zo mager bent eet je lichaam je spieren op, natuurlijk raken die dan verkrampt. Hup aan een slagroom en boter infuus jij! :wink:

 
Haha lijkt me heerlijk een slagroom infuus hmm..hopelijk over een poosje! nou zal inieder geval weer extra magnesium gaan gebruiken en kijken of het beter wordt..

 
Je kan het niet oplossen met supplementen! Als je niet aan de goede voeding gaat dan veranderd er niets. Dat is trouwens niet waar, dan zal het waarschijnlijk slechter gaan.

 
Dag I-lady

Duidelijk symptonen van een te trage schildklierwerking. Oplossing : ontgiften (b.v. chlorella) en vooral achterhalen waar je overgevoelig voor bent en deze zaken structureel uit je voedingspatroon halen.

Laten we voor je hopen dat je voldoende maagzuur aanmaakt. Het zou ook kunnen dat je te weinig maagzuur aanmaakt en dan kan een slechte eiwitvertering samenhangen met je klachten. In dat geval is het een kwestie van dagelijkse inname sole met flink citroensap of betaïne als supplement het begin van de oplossing.

Volledigheidshalve meld ik je dat Lugol's in een te hoge concentratie niet bij iedereen past. Hier dus ook goede resultaten geboekt met jodium uit voeding. Dus veel eieren van grasgevoerde kippen en 2 maal vis of zeevruchten in de week (wildwaterzalm, kabeljauw, maatjes, mosselen).

Vergeet vooral niet de magnesiumcitraat en een enkele keer een stukje zwarte chocolade met cacaogehalte van 70 % zonder melk als toevoeging kan ook !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan