verkoudheid kind

organica

New member
Hallo, hebben jullie de ultieme tip tegen een verkoudheid. Mn zoontje is nu bijna 19 maanden, krijgt nog veel borstvoeding, maar is nu al 3 weken verkouden en kan hierdoor bijna niet bij me drinken. Heel frusterend voor ons alletwee, want hij gaat op den duur borst weigeren, en dat wil ik echt nog niet, en zeker niet op deze manier. Ik probeer hem levertraan te geven. soms wil hij het wel en soms niet. Zelf neem ik het uiteraard ook. Eten doet hij nog niet heel erg bijzonder veel. Advocado vind die heerlijk, eieren, vlees en vis. Fruit eet hij liefst appel en soms wat banaan. Citrusfruit eet hij bijna niet, daarom denk ik dat hij hier wel een tekort in kan hebben. Wat denken jullie?
 
Hoi Organica

Onze kinderen zijn even oud!

Als je denkt aan te weinig vitamine c (dat haal ik uit je te kort aan citrusvruchten), waarom pers je dan niet een sinaasappel of citroen uit over de avocado heen? Dat geef ik mijn dochter elke ochtend

Zij is even goed verkouden, maar slechts een tip..
 
ik heb hem nu vers geperste sinaasappelsap gegeven en hij vond het erg lekker. Elke dag maar doen dan.
Babywapf. Geef je ook nog borstvoeding? en hoe geef je de levertraan? lust ze de levertraan?
 
verdiep je in etherische olie, werkt vaak als een tierelier voor zulk soort klachten. Ik heb e.e.a. geschreven in draadje etherische oliën
 
Hoi Organica

Geef je hem dan alleen die vers geperste sinaasappelsap of ook nog ander fruit, geen idee of dat dan te veel suiker wordt..

Ik geef nog borstvoeding, in de ochtend voor vertrek, bij de oppas flesje 100 ml, bij thuiskomst, voor het slapen gaan en snachts nog een keer. Voor de rest misschien 50 ml water. Weinig vocht he?

In de ochtend eet ze een hele avocado, na 2/3 uurtjes 2 eidooiers met een halve banaan. Tussendoor 2 eetlepels yoghurt en weer 1/2 eidooiers. en in de avond groente, zoete aardappel/rijst , vlees (laatste tijd nog nauwelijks) met ongeveer 2 dessertlepels roomboter. (dit is op de dagen dat ik thuis ben)
Overige 3 dagen eet ze iets minder.

Ik geef nog geen levertraan..
Ze groeit verder wel goed (denk ik), is tevreden en ontwikkelt in mijn ogen vrij goed. Loopt wel voor qua spraak op leeftijdsgenootjes. (kan ook toeval zijn natuurlijk)
Is heel alert en communicatief, geen idee of ik dit zeg omdat het mijn kind is, maar krijg er regelmatig opmerkingen over van ouders met kinderen van dezelfde leeftijd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan