verkleuringen van huid warmte/kou

Debsy

New member
Bij mijn oudste dochter constateer ik als ze zwemt (we zijn nu op een camping) dat als het wat kouder is dat haar huid wat blauwig kleurt. Ik zie ook kinderen die het koud hebben maar dat hun huid constant blijft. Volgens mij heeft ze verder niet enorm last van die kou want het weerhoudt haar totaal niet om te gaan zwemmen.

Ik heb zelf met kou dat mijn handen ook blauwig kleuren met kou, maar ook met erge warmte dat mijn huid roder wordt. Ook zie ik bv in sportscholen dat bij andere mensen hun huidskleur constant blijft en anderen die flink rood verkleuren.

Waar ligt dit aan?
 
mijn zoon (19 nu) had dat ook altijd, maar dan kwam hij zowat blauw klappertandend uit het water, ook zijn lippen iets.
Terwijl het dan 30 graden is bv moest hij perse een handdoek om zich in te wikkelen.
Ook had hij altijd een soort vlekken over zijn torso als hij uit het water of onder de douche uit kwam, volgens mij nu niet meer. Zal het eens aan hem vragen. Douche is al een tijdje "priveterrein" geworden, dus zie dat niet meer zo, haha.
Ik heb me ook altijd afgevraagd waar dat vandaan komt.
Hij wordt wel heel snel bruin en is nooit echt wit in de winter.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan