Verkiezingen 15 maart

als het over dieren gaat ben ik nogal bang voor een referendum, ik ben dan niet de enige die mag stemmen. Ik zie het met petities gebeuren. Start er eens over een willekeurig dierenonderwerp waarin het dier op een 1 of andere manier zielig is en binnen een paar uur is hij tienduizenden keren getekend. Probeer handtekeningen te krijgen over iets wat veel belangrijk is, bv bovengronds mest uitrijden, zodat je de bodem niet vergiftigd en na veel pijn en moeite kom je er hopelijk tot een paar duizend. Zolang er mensen mogen stemmen die niets over klokken en klepels weten is het ook een instrument om voorzichtig mee te zijn.
Maar als fvd dit middel goed inzet en pragmatisch met de sector omgaat is elke stem op hun ook een stem de betere kant op.
 
Een referendum over bovengronds mest uitrijden is een uitstekend idee! FvD is van mening dat er niet alleen maar links en rechts regerenda moeten komen, maar dat correcte informatievoorziening cruciaal is voor het maken van een geinformeerde beslissing. Dit zou inhouden dat jij samen met andere gelijkgestemde boeren het recht hebt om jullie punt(en) te beargumenteren. Er wordt dan niet meer alleen maar voor de vorm naar jullie geluisterd!

Mike
 
Kees, ik zie dat je voornamelijk actief bent in dit topic. Ik raad je aan om bijvoorbeeld de topics 'De relatie tussen mensen en varkens', 'Israël, 'Irak, 'Syrië' en 'Terreur in Amerika' eens door te nemen als je dat nog niet gedaan hebt. Veel terreurorganisaties in het Midden-Oosten zijn ontstaan of gegroeid door toedoen van het westen (vooral de VS en VK) en Israël. Mujahideen, Al-Qaeda, Al-Nusra, ISIS, White Helmets, etc.

Extreem Islamisme (zoals wahabisme) wordt gebruikt als tool om de belangen van het westen + Israël en Saoedi Arabië veilig te stellen.

Mark
 
Beste naief,
Ik weet van naaste familie (fruitteler en melkveehouder) hoe rampzalig het regeringsbeleid (van alle grotere partijen) is voor de boeren. Ze zijn klem gezet tussen de hele grote bedrijven, de banken en de supermarkten. Daarbij heeft de EU feitelijk de zeggenschap overgenomen.

Een paar punten uit het programma van Forum Voor Democratie:
Het MKB vormt het hart van de Nederlandse economie. Het is goed voor 70 procent van de werkgelegenheid in Nederland en voor veel innovatie.
Onze kartelpolitici luisteren vaak alleen naar de multinationals en de grote lobby’s – niet naar de DGA’s en ZZP-ers die zo belangrijk zijn voor onze groei.
Afschaffing van de wet DBA (en geen terugkeer naar de VAR). Veel minder administratieve rompslomp ZZP-ers. Zelfstandigen moeten niet worden gedwongen om aan verplichte (pensioen)verzekeringen deel te nemen. Keuzevrijheid staat centraal!
Het bedrijfsleven - en vooral het MKB - is van essentieel belang voor de werkgelegenheid en de vitaliteit van de Nederlandse economie. Het MKB dient dan ook centraal te staan in het overheidsbeleid.
Radicale vereenvoudiging belastingstelsel. Belastingvrije voet van €20.000 euro voor iedereen.
Stoppen met de muntunie van de euro en de open grenzen, en daarna de EU verlaten. We willen samenwerken en handel drijven – en dat kan uitstekend via de Europese Vrijhandelsassociatie en via tal van andere internationale verdragen. Maar de EU, de open grenzen en de euro: daar moeten we vanaf.

Overigens is de visie van FVD nog lang niet volledig uitgewerkt. Na 15 maart zal daar weer aandacht aan gegeven worden. En daar zijn ook boeren heel welkom bij.
 
goed om te horen kees. Ik heb mijn keus gemaakt, Dijkgraaf heeft zich bewezen ingezet en ik heb veel vertrouwen in hem en zijn collega's.
En als ik alles zo lees, dan hoop ik dat fvd ook in de 2e kamer komt. Ik wens ze 2 of 3 zetels toe, zodat ze eraan kunnen proeven, zich mogen bewijzen, volwassen mogen worden en bij gebleken geschiktheid over 4 jaar dit mogen uitbouwen.
 
af en toe kijken we naar Business Class van Harry Mens, zo ook gisteravond.
Harry Mens zegt ook FvD te kiezen en er was zelfs regelmatig een reclamespot te zien waar Theo Hiddema reclame maakt voor FvD.
 
Bekijk dit filmpje van Thierry Baudet tegenover Sven Kockelmann in mei 2016:



Ik zie Baudet wanhopige pogingen doen om wederom te beschaafd te blijven. Kockelmann gaat er met de botte bijl in, net als Sylvana Simons dit ook deed bij DWDD. Thierry krijgt er nauwelijks een woord tussen en hij krijgt het niet voor elkaar om adrem te reageren met een soortgelijke agressie. Hierdoor kan hij zijn standpunt(en) niet goed genoeg uitleggen en onderbouwen en laat hij zich slachten door een gehaaide ondervrager. En zo laat hij zich wegzetten als een sukkeltje dat je omver kunt blazen.

Even inhoudelijk over wat Thierry probeerde te zeggen:

Jonge vrouwen vandaag de dag zijn levensgevaarlijk! Ze zijn totaal overgefeminiseerd en hebben zowel maatschappelijk als juridisch een machtspositie. Ze kicken op deze macht en maken maar wat graag jonge mannen tot sukkeltjes. Dat is het spel waar Thierry het over heeft, ze testen de 'mannen' op hun vermogen om zekerheid en veiligheid te bieden en de 'mannen' falen hopeloos, omdat ze niet meer weten wat er nu van hun verlangd wordt: moeten ze nu 'gevoelig' zijn of een regelrechte bruut? We hebben nu meer vrouwelijke rechters dan mannen, meer vrouwelijke leerkrachten dan mannen (vooral op de basisschool) en we hebben zelfs vrouwelijke ministers van defensie!

Wat Thierry niet goed genoeg kan beargumenteren is dat identiteitspolitiek op basis van geslacht, ras of seksualiteit volkomen toxisch is voor de samenleving, omdat er niet meer gekeken wordt naar WIE je bent maar naar WAT je bent. We worden door de cultureel-marxistische 'social engineers' opgedeeld in homogene groepen en tegen elkaar uitgespeeld. DIT zijn de argumenten die hij naar voren zou moeten brengen, maar hij laat zich keer op keer overrompelen. Wat dat betreft deed Jan Roos dat laatst beter tegenover die Jinek, maar Thierry is gewoon te 'lief'.

Mike
 
Helder filmpje van Baudet bij Business Class Mike; dank!
Ik was bang dat Baudet teveel een 'kakker' zou zijn (jaha, dat gevoel van een vrouw die dan weer in de weg staat), maar zijn woorden zijn krachtig en helder.

Onderstaande uitspraken lag ik wel om dubbel. Lekker recht voor z'n raap.

Totaal ongeloofwaardig van de VVD


Trappen mensen d'r nou nu weer in, in die VVD die met allerlei beloftes komt?

[VVD / belofte] komt niets van terecht
 
Nee, dan de 'nr. 2', Theo Hiddema. Hier zie je hoe Hiddema gehakt maakt van de hopeloos naieve Ancilla v/d Leest van de Piratenpartij over het onderwerp 'immigratie':



Theo blaas je niet omver, het is eerder andersom!

Mike
 
Kockelman laat Baudet in het begin al zo vaak niet uitpraten dat ik het niet trek het hele filmpje te kijken. Zulke respectloze gesprekspartners kan ik niet mee omgaan en niet aanzien. Baudet pakt -in het begin, doch verder kijk ik niet zonder op een kookpunt te geraken- toch goed zijn recht om te spreken weer op.
 
Zo werkt het dus in de moderne media. Daar moet je op voorbereid zijn en dat was Baudet toen niet en recentelijk bij Sylvana nog steeds niet.

Mike
 
Zo'n dame als v.d. Leest is toch ook niet geschikt. Zo jong, zo onervaren, zo erg aan het hakkelen en zulke domme gemeenplaatsen te berde brengen.

Al twijfel ik dan toch altijd weer: of is deze reactie van mij dan ook weer teveel gestoeld op (het vrouwelijke) gevoel?
 
Het overkwam Hiddema eerder ook wel, echter in geringere mate:
Hiddema herpakte zich snel en dat is natuurlijk te danken aan zijn leeftijd, zeer ruime ervaring in de retoriek en levenservaring.
 
Hier Hiddema tegenover Kockelmann:



Zie je het verschil met Baudet? Hiddema domineert het spel!

Mike
 
Hiddema werd hier niet overrompeld, hij wist zich prima te weren.

Overrompelen zou dan wellicht niet het goede woord zijn, doch zie je hem wel herpakken en laat hij zich toch verleiden tot een antwoord op de vraag wat de verschillen zijn met de PVV, terwijl hij daar eerst heel helder antwoord op geeft namelijk dat dit zijn expertise niet is.
Het is zo jammer om te zien dat de media zo respectloos om gaat met mensen en in dit geval dus politici. Ze doen alsof ze het vuur aan de schenen leggen, maar stellen eigenlijk vragen die al beantwoord zijn, verdraaien deze en zijn meer aan het sarren dan daadwerkelijk inhoudelijk een vraaggesprek te houden om zo hun eigen subjectieve mening erdoor heen te duwen bij de argeloze kijker/luisteraar.
 
Het is zo jammer om te zien dat de media zo respectloos om gaat met mensen en in dit geval dus politici. Ze doen alsof ze het vuur aan de schenen leggen, maar stellen eigenlijk vragen die al beantwoord zijn, verdraaien deze en zijn meer aan het sarren dan daadwerkelijk inhoudelijk een vraaggesprek te houden om zo hun eigen subjectieve mening erdoor heen te duwen bij de argeloze kijker/luisteraar.

Maar zo werkt het nu eenmaal en dus moet je hier beducht op zijn!

Mike
 
Maar zo werkt het nu eenmaal en dus moet je hier beducht op zijn!

Helemaal mee eens Mike. Ik hoop en vermoed dat Baudet dit heel snel oppakt. Wellicht is zelfs dat "lieve" wat jij ziet nog wel behulpzaam en een kant die meer stemmen opbrengt daar dit mogelijkerwijs wel eens goed zou kunnen vallen bij de gevoelige dames.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan