Ik ben ook blij met deze topic. Hierop voortbordurend het volgende:
Eerder deze week was Thierry Baudet te gast bij Dit is de dag, een dagelijks radioprogramma van de EO op Radio 1. Hij maakt alsmaar meer indruk op me, die Baudet! Tijdens de uitzending was hij in gesprek met een of andere oud-correspondent van de V.S. en Arend-Jan Boekestijn, een ex-VVD-politicus die regelmatig fungeert als commentator voor DDID.
De ex-correspondent verkondigde de gebruikelijke flauwekul, zoals: Trump is buitengewoon impopulair onder de Amerikanen. Dus daarom heeft hij zo'n glansrijke verkiezingsoverwinning behaald, omdat-ie zo impopulair is! AJ Boekestijn daagde Baudet uit met de opmerking dat Europese landen wel moeten samenwerken om de buitengrens te bewaken (Italie, Griekenland) middels een gezamenlijke kustwacht om terroristen en misdadigers buiten de deur te houden. 'Nee hoor,' zei Baudet kort en krachtig, 'gewoon de landsgrens dichtgooien'. Precies, Thierry, we hebben die hele EU niet nodig en deze is ook niet te 'hervormen', zoals Thierry Baudet ook terecht stelde, gewoon opheffen die handel!
Maar het allermooiste compliment aan het adres van Baudet is toch wel dat hij het openlijk op de radio had over de 'deep state', de schaduwregering die nog machtiger is dan de Amerikaanse overheid zelf. Deze deep state is volgens hem bezig Donald Trump op alle mogelijke manieren te dwarsbomen. Ken jij andere politici die dat beestje bij de naam te durven noemen? Ik niet. Een groot deel van Nederland gaat naar verwachting op Wilders stemmen, maar die heeft dit soort inzichten niet. Forum voor Democratie is een veel beter en doordachter alternatief!
Mike