Verkiezingen 15 maart

keesclaassen

New member
Ik heb een vraag aan Mike die ik het liefst via e-mail stel, maar ik heb je e-mail adres niet.

We hebben elkaar een paar keer gesproken bij je lezingen - o.a. in Deest, Steyl en Soesterberg.
Ik heb grijs krullend haar en stem op Forum voor Democratie.

Mike, wil je contact met me opnemen via kees(punt)claassen(at)vodafonethuis(punt)nl

Kees
 
Met dank aan Pike, waardoor je nu het emailadres wel hebt. Ik heb jouw emailadres aangepast zodat je niet allerlei spam binnenkrijgt via bots die dit mogelijk oppikken. Mail me maar met je vraag, ben benieuwd!

Mike
 
Wellicht voor ons allemaal interessant. Ik was wel blij met deze nieuwe topic :)
 
Ik ben ook blij met deze topic. Hierop voortbordurend het volgende:

Eerder deze week was Thierry Baudet te gast bij Dit is de dag, een dagelijks radioprogramma van de EO op Radio 1. Hij maakt alsmaar meer indruk op me, die Baudet! Tijdens de uitzending was hij in gesprek met een of andere oud-correspondent van de V.S. en Arend-Jan Boekestijn, een ex-VVD-politicus die regelmatig fungeert als commentator voor DDID.

De ex-correspondent verkondigde de gebruikelijke flauwekul, zoals: Trump is buitengewoon impopulair onder de Amerikanen. Dus daarom heeft hij zo'n glansrijke verkiezingsoverwinning behaald, omdat-ie zo impopulair is! AJ Boekestijn daagde Baudet uit met de opmerking dat Europese landen wel moeten samenwerken om de buitengrens te bewaken (Italie, Griekenland) middels een gezamenlijke kustwacht om terroristen en misdadigers buiten de deur te houden. 'Nee hoor,' zei Baudet kort en krachtig, 'gewoon de landsgrens dichtgooien'. Precies, Thierry, we hebben die hele EU niet nodig en deze is ook niet te 'hervormen', zoals Thierry Baudet ook terecht stelde, gewoon opheffen die handel!

Maar het allermooiste compliment aan het adres van Baudet is toch wel dat hij het openlijk op de radio had over de 'deep state', de schaduwregering die nog machtiger is dan de Amerikaanse overheid zelf. Deze deep state is volgens hem bezig Donald Trump op alle mogelijke manieren te dwarsbomen. Ken jij andere politici die dat beestje bij de naam te durven noemen? Ik niet. Een groot deel van Nederland gaat naar verwachting op Wilders stemmen, maar die heeft dit soort inzichten niet. Forum voor Democratie is een veel beter en doordachter alternatief!

Mike
 
Mijn vraag in 'agenda 21' zou dus ook hier gepast hebben, maar het was even een reactie op de post ervoor.

Dorothé
 
Uit het artikel dat Joost heeft gepost:



Let op, dit is dus wel degelijk een belangrijk verschil tussen de PVV en partijen als VNL, en Forum voor Democratie anderzijds. De eersten hebben het over de multicultuurverheerlijkende linkse elite. Baudet heeft het over het héle “partijkartel” waarin hij geen onderscheid maakt tussen ‘goede’ personen en ‘slechte’ personen. Het is één grote moloch die kapotgemaakt moet worden voordat het establishment ons land naar de verdoemenis helpt.

Daarom kan Baudet dus ook het volgende zeggen (waar PVV’ers ongetwijfeld niet blij mee zullen zijn):

“Jarenlang was er geen keuze.”

Dus nee, ook de populistische PVV is wat Baudet betreft geen goed alternatief voor het gehate partijkartel. Uiteindelijk besloot Baudet om het Forum voor Democratie in een politieke partij te veranderen omdat de politiek de uitslag van het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne feitelijk gewoon naast zich neerlegde. Toen werd het duidelijk, aldus Baudet, dat er écht iets moest veranderen en dat daar een nieuwe politieke beweging voor nodig was; een beweging die het partijkartel — vanuit de Tweede Kamer — wil doorbreken. “Alleen dan kan het partijkartel worden gebroken,” aldus de Forum-leider. “Blijkbaar lukt het niet meer van buitenaf, blijkbaar is sturing van buitenaf niet mogelijk meer.”

De oplossing is dan ook een democratische revolutie: Forum voor Democratie moet zélf de Tweede Kamer in om vanuit het parlement het partijkartel stukje bij beetje af te breken en de macht terug te geven aan degenen die de macht in handen horen te hebben: de kiezers. Daarbij mengde Baudet een redelijk populistisch argument met een duidelijk conservatieve denkwijze over échte vooruitgang:

“Al het goede te verbinden met onze oude wortels om zo het land weer te laten bloeien.”

Mike
 
Is toch een kleinigheid? Gewoon doen en daarna verder gaan met je politieke activiteiten. Er zijn ook YouTube-kanalen die openlijk oproepen tot het verlaten van YT voor betere alternatieven, idem met Facebook en Twitter. Je werkt met het platform dat je geboden wordt om verandering van binnenuit te creeren.

Mike
 
Die 'eed of belofte op de koning' is flauwekul. Het zal zelfs de politici van het samenwerkende kartel niet van hun plannen voor uitverkoop van Nederland afbrengen. Ze hebben vrijwel zonder uitzondering lak aan die eed /belofte. W.A. is overigens ook voor het verkwanselen van onze soevereiniteit, net zoals hij die mooie Zwarte Piet-gebruiken de deur wees (letterlijk: "maak je niet druk meer, hij is al door de deur naar buiten'). De meesten vinden Willie Pils halfzacht.
Goede opmerking trouwens over die eed.
Op het Congres (zaterdag) vroeg iemand bij de rondvraag of Thiery Baudet, als hij zou worden uitgenodigd voor een Bilderbergconferentie, er heen zou gaan. Zijn antwoord klonk 'luid en duidelijk' NEE!

 
Kunst en cultuur zijn een essentieel onderdeel van de politiek. Wie twijfelt tussen PVV, VNL en FVD of een andere partij kan deze partijen ook eens vergelijken op hun cultuurvisie.
Zlata Brouwer, kandidaatlid FVD voor cultuur sprak er op het congres van Forum Voor Democratie over: we staan voor drie grote uitdagingen.
1. Cultuur maakt ons mens. Schoonheid in alle vormen beleven en zo loskomen uit de dagelijkse realiteit. Maar met de al lang durende strijd tegen alles wat mooi is door het modernisme in de kunsten en de muziek probeert de kunst ons te vervreemden.
De oikofobe elite (angst en afkeer van het eigene) bant alle oude kunstuitingen en tradities uit. Kunst moet vernieuwend zijn, als het maar niet mooi is, geen natuurlijke schoonheid heeft. Kunst moet geen geborgenheid bieden: kunst moet shockeren.
2. De ‘hoge’ en ‘lage’ cultuur moeten weer met elkaar verbonden worden. We moeten kunst- en cultuureducatie met historische basis als grondslag van het lesprogramma op basisscholen en middelbare scholen introduceren.
3. De derde uitdaging: laten we onze eigen cultuur niet vervangen door die van de immigranten.
De enorme instroom aan immigranten met een andere cultuur dan de onze, zorgt voor een verwatering van de eigen cultuur. Allerlei facetten van traditionele en oude cultuur worden verwijderd omdat die als ‘kwetsend’ kunnen worden ervaren. We moeten immigranten juist inwijden in onze eigen cultuur. In de schilder- en beeldhouwkunst heeft het naakt ook een esthetische waarde die niet verborgen moet worden. Kunstonderwijs kan integratie bevorderen en conflicten voorkomen.
http://politiek.tpo.nl/2017/01/14/drie-grote-uitdagingen-cultuurbeleid/
 
Wie kan zich nog herinneren dat Ronnie Reagan een paar maanden na zijn benoeming als bedrijfsleider van USA Inc. even "bijgeschoten" moest worden om weer in het gareel te komen?
In de polder gaat het niet anders.
 
Jullie houding zal zeker geen verandering brengen. De nihilistische visie dat het 'toch niets uitmaakt' kom ik ook tegen op Dotcom-radio bij Arend Zeevat en, tot op zekere hoogte, ook Henk Mutsaers. Je hebt recht op je eigen mening, maar als je deze aanhangt ben je onderdeel van het probieem en niet van de oplossing. Dit is exact wat ze willen, dat we cynische niet-gelovers worden. Beter sterven in vrijheid dan leven in gevangenschap!

Mike
 
Mijn motto is "eerst gelóven, dan zien". Dit is bijzonder krachtig, zoals 'ik gá ervoor'. En niet andersom "eerst zien, dan geloven". Scepsis is weinig vruchtbaar. Selffulfilling prophecy werkt altijd.
Of zoals Willem de Ridder schrijft (Spiegelogie): als het nodig is, hou jezelf dan gewoon even voor de gek. Eigenlijk denk je dat Forum Voor Democratie hoogstens 1 zetels haalt, maar je zou toch ook wel willen dat het er 7 worden. De 7 is een heilig getal! Dan zeg je "FVD haalt 7 zetels" en je stuurt de energie die daar in zit elke dag de wereld in.
Een beetje bijgeloof gemengd met een beetje quantum mechanica doet wonderen.
Ik ga de parabel van Jezus nog eens nalezen waarin hij de blinde weer laat zien, de dove weer laat horen en alle slapenden wakker schudt.:)
 
Ik zeg niet dat je niets moet doen, ik geef aan dat er consequenties aan zitten als je tegen de gevestigde orde in gaat. Dat heeft de geschiedenis geleerd.

Niet dat dat ons moet weerhouden om onze stem te laten horen en actie te ondernemen. Geen angst, maar ook geen naïviteit.

Mark


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan