Verhoogde bloeddruk

Sheila, ik denk dat hoge bloeddruk afhankelijk is van drie dingen

ten eerste: goede voeding en verzorging

ten tweede: beweging, een rondje fietsen schijnt uitstekend te werken

en ten derde: de ademhaling.

Ik weet van mijn schoonzoon dat hij toen hij ook hoge bloeddruk had dit met beweging en ontspanning (hij kan zich goed ontspannen, soort theta-staat)toch goed onder controle heeft gekregen en daarom nog steeds pilvrij is.

Misschien toch de balans zien te vinden tussen beweging en rust en niet te vergeten...van jezelf leren te houden, want het hart staat tenslotte voor Liefde :D

 
@Mike. Mijn jongste broer heeft te hoge bloeddruk en ik was aan het zoeken. Dat verhaal over de bijnieren en de schildklier geeft in het kort weer waar de oorzaak ligt.

Want mijn broer leeft ongezond en ik ga hem niet overhalen het anders te doen. Stuur hem wel deze info. Hij zoekt het verder maar uit.

Hij heeft n.l. vorige week donderdag een oogoperatie ondergaan en bij kontrole bleek z,n bloeddruk veeeel te hoog.

Ook de oogdruk is steeds veel te hoog. Zelf dacht hij plotseling dat de hoge oogdruk te maken heeft met de hoge bloeddruk. Lijkt me niet onlogisch.

Bovendien heeft hij ernstige nierklachten (kan bijna niet plassen). Misschien dat ik in een ander topic daar iets over kan vinden.

@Peti, ook jouw verhaal erg interessant met die onder- en bovendruk.

Mike, ik vraag me altijd af waar je die "to the point" info vandaan haalt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan