Verenigde Staten van Amerika

Ambtenaren in Auburn, Californië, zijn in paniek nadat een mysterieuze groep mensen het merendeel van hun Flock-camera's heeft gestolen en ze in een nabijgelegen kanaal heeft gegooid.

De incidenten gaan door, en ze hebben geen idee hoe ze kunnen voorkomen dat ze opnieuw gebeuren.

"Ze zijn volledig vernield."

"Er is grote opschudding over overheids cameratoezicht."

1783672701065.png
Man gearresteerd na gooien van molotovcocktails naar twee religieuze gebouwen in Queens, zegt politie

Door Eyewitness News

Vrijdag 10 juli 2026

OZONE PARK, Queens (WABC) -- Een 36-jarige man is gearresteerd nadat hij volgens de politie op camera is vastgelegd terwijl hij molotovcocktails gooide naar twee verschillende religieuze gebouwen in Queens.

De autoriteiten vermoedden dat de verdachte, Yogesh Sayrange, ook betrokken is bij een aanval op een derde locatie.

De verdachte wordt ervan beschuldigd woensdag net na 23:35 uur een brandbom te hebben gegooid naar de voordeur van de Iglesia Bautista El Mesias-kerk aan 75th Street in Ozone Park.

Op bewakingsbeelden was te zien hoe de verdachte, gekleed in een hoodie, rustig praatte met een groep mensen, die overvallen leken te worden toen hij het geïmproviseerde explosief begon aan te steken. Volgens onderzoekers kaatste de molotovcocktail van de deur en explodeerde op de grond, zonder schade aan het gebouw te veroorzaken.

"Ik heb er geen woorden voor want, zoals ik al zei, we hebben geen vijanden. De kerk groeit. Ik kan er verder niets over zeggen omdat we geen vijanden hebben, dus ik weet niet waar dit vandaan komt," zei Alex Garcia, de voorganger van de Iglesia Bautista El Mesias.

Volgens de politie reisde de verdachte daarna naar een Koninkrijkszaal van Jehovah's Getuigen aan 78th Street in Woodhaven, waar hij vermoedelijk een tweede molotovcocktail gooide. Ook dat object ketste af op de deur en explodeerde op de grond zonder het gebouw te beschadigen.

Vervolgens werd er een derde incident ontdekt aan 76-9 Rockaway Blvd. in Cypress Hills. Er was geen schade aan dat gebouw. Er waren monteurs laat aan het werk bij een ziekenvervoerbedrijf toen de brandbom op de parkeerplaats werd gegooid.

"We hoorden een soort harde klap. Ik ging naar buiten en de grond stond in brand," zei een ooggetuige. "Een paar minuten later keek ik de straat in, en de politie was al overal aanwezig."

Bij geen van de incidenten zijn gewonden gemeld. Buurtbewoners gaven aan dat het extra verontrustend was vanwege alle kinderen die in de buurt spelen.

De autoriteiten wisten de 36-jarige verdachte later te lokaliseren en te arresteren. De politie meldt dat ze tijdens zijn arrestatie nog twee extra molotovcocktails in zijn tas hebben aangetroffen. De aanklachten tegen de verdachte zijn nog in behandeling.

"Gelukkig hebben ze hem te pakken. En ik heb ook camerabeelden; als ze meer informatie nodig hebben, kan ik die leveren," zei Garcia.

Onderzoekers proberen nog altijd vast te stellen waarom juist deze locaties het doelwit waren. De verdachte werd al gezocht door federale onderzoekers voor een brandbomaanslag in Brooklyn vorige maand, maar werd pas donderdag in hechtenis genomen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.703
Leden
8.705
Nieuwste lid
StanVerhoeven
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan