verdikkingen op de vingers bij de vingerkootjes

G

Guest

Guest
Enkele weken geleden ergens hier gelezen op het forum wat je kunt doen aan verdikkingen op de vingers bij de vingerkootjes. Heb afgelopen weken overal gezocht om dit weer te vinden op het forum. Maar helaas. Ik ook nog gegoogled, maar ook dit had geen resultaat. Kan iemand mij met dit probleem helpen. Ik heb er een klein beetje last van, maar mijn moeder heeft erg dikke knobbels aan haar vingers die ze graag kwijt zou willen.

Wie o wie kan mij er mee helpen.

 
vraa me niet naar het hoe en wat, dan kunnen anderen denk ik beter hier,maar mijn moeder had dit.Reumatische klachten en is gaan olien met magnesiumolie en weg waren de knobbels...........

ratel

 
Dank je wel rateltje. Het is in ieder geval het proberen waard. Ik gebruik ook magesiumolie maar mijn knobbeltjes zijn er niet minder door geworden, maar misschien telt het wel voor haar en magesiumolie is daarnaast natuurlijk ook erg goed, aangezien bijna iedereen hier een tekort aan heeft.

Mocht het resultaat hebben bij haar zal ik het je laten weten.

 
@Annes,

Het zou kalkophoping kunnen zijn:
Quote:
KALKOPHOPING

Kalkophoping heeft te maken met een onvermogen van het lichaam om goed kalk op te nemen. Hierdoor komt de niet opgenomen calcium in het bloed terecht en het lichaam zal ervoor kiezen deze af te zetten in spieren, gewrichten, organen etc. Het probleem is niet zozeer de calcium maar de opname ervan dus. Voor een goede opname van calcium is vit. D een absolute vereiste, vandaar dat de chemische naam van vit. D ook calciferol is. Een gebrekkige opname van calcium is dus daarmee een gebrek aan vit. D. Dit is een vetoplosbare vitamine en de variant die wij nodig hebben, D3, is een dierlijke variant (de plantaardige variant is D2).

De truc is dus om dierlijke voeding te eten die rijk is aan vit. D3, oftewel zo vet mogelijke dierlijke voeding. Als jij zo iemand bent die geen moeite heeft met het eten (of drinken) van grote hoeveelheden dierlijk vet, dan moet je dit als muziek in de oren klinken, want de meeste mensen eten uitsluitend zo op feestdagen. Je kunt nu dus ongestraft elke dag eten alsof het kerstmis is! Ben je echter iemand die al heel snel misselijk wordt van vet, dan is je lever duidelijk nog niet klaar voor de vertering van al die vetten en schiet je alsnog je doel voorbij. Je kunt dan denken aan suppletie. Ik raad echter geen losse vit. D3 aan supplement! Je moet weten dat ALLE vetoplosbare vitamines (A, D, E, K) samenwerken met elkaar. Zo is er bijv. 10 keer zoveel vit. A nodig om de opname van vit. D mogelijk te maken (verhouding van A tot D van 10:1). Door alleen vit. D te slikken zul je uiteindelijk je beschikbare voorraad vit. A opgebruiken en dat is niet de bedoeling! Ik raad dan ook aan om te supplementeren met gefermenteerde levertraan of, nog beter, de combinatie van levertraan en boterolie. Deze producten zijn allemaal hier verkrijgbaar, zowel vloeibaar als in capsulevorm:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie.html

Ten slotte moet ik nog opmerken dat zonlicht via de huid ook zorgt voor de aanmaak van vit. D3. Profiteer dus maximaal van dit zachte najaar en pak nog zoveel mogelijk zonnestraaltjes mee! Er is echter wel cholesterol nodig voor de omzetting van zonlicht naar D3. Alweer een argument om veel dierlijk verzadigd vet te eten of dit te supplementeren. Het mag duidelijk zijn dat de angst die ons wordt aangepraat voor verzadigd vet en cholesterol totaal averechts werkt. Die kalkophoping was nooit gebeurd als we het voedingsadvies van de 'experts' links hadden laten liggen! Eet echter wel de beste kwaliteit verzadigd vet en cholesterol die je kunt vinden. Dus geen kiloknallers maar vleespakketten bij de lokale biologische of biologisch-dynamische boer. De supermarktketen Boni biedt tegenwoordig grasgevoerd rundvlees aan van Pure Graze, dat ik zeer aanraad:

http://www.bonisupermarkt.nl/nieuws/exclusief-bij-boni-pure-graze-rundvlees/23

Mike


 
@Poekie magnesium helpt toch ook calsium vervoeren en vooraf is maagzuur erg belangrijk toch of heb ik het mis...........

hier spreekt een goedbedoelde leek ;-)

ratel

 
Het stuk dat ik geplaatst heb is van Mike.

Fijn dat magnesium ook helpt.

Maar uit het stuk blijkt dat je voldoende vitamine D tot je moet nemen.

Het is belangrijk dat je de juiste voeding tot je neemt.

En zeker is voldoende maagzuur heel belangrijk in deze.

En ik ben ook nog steeds een leek die bijleert hoor.

Lia

 
Bedankt Poekie, je verhaal klopt helemaal. Mijn moeder eet geheel vetvrij. Ze haalt het vet van de soep, doet becel pro-active op haar brood en eet 20 plus kaas, en drinkt halfvolle melk. Ze wordt bang gemaakt door het medisch circuit omdat ze een cholesterol heeft van 6 een jaar geleden en nu 5,6. Altijd is ze in de weer met het beperken van vetten. Ik probeer al maanden mijn moeder over te halen om roomboter op brood te doen en niet te bakken in becel boter. Maar dit te vervangen voor roomboter of kokosolie. Maar roomboter is toch heel vet en krijg je een verhoogd cholesterol van zegt ze steeds. Moeilijk hoor om iemand te overtuigen dat het medische circuit het verkeerd heeft. Gisteren heb ik haar een pot gel van levertraan en boterolie gebracht. Van vroeger weet ze dat levertraan gezond is. Ik kreeg het in mijn kindertijd ook altijd. Elke avond stond mijn vader met de schep levertraan klaar. Wel krijg ik het idee dat mijn moeder dit elke dag zal innemen. Ik zal haar nu gaan uitleggen dat die hele vetangst van haar de knobbels hebben veroorzaakt.

Moet zeggen dat mijn gewrichten veel soepeler lopen sinds ik aan de wapf ben.

Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag hier.

 
Alleen al het weglaten van transvetten is belangrijk.

Damagecontrol: die transvetten die maken het milieu in je moeder anaeroob, de celstofwisseling raakt compleet verstoord/verstikt en je moeder krijgt infecties die bij een anaeroob milieu passen.

Ik denk dan bijv. aan de ziekte van lyme die in een anaeroob milieu opkomt en ook bekend staat om de gewrichtsproblemen.

 
MSM mischien?

Een kennis van mij is dit op mijn aanraden gaan gebruiken i.v.m. artrose klachten.

De dokter zei dat ze alleen wat had tegen de pijn verder was er niets aan te doen.

Ouderdom he, maar goed na enige weken msm gebruik waren alle klachten weg.

Daarna had ze het een tijd niet gebruikt en toen kwamen de klachten terug.

Daarna is ze het natuurlijk weer gaan gebruiken en het is nooit weer teruggekomen.

Haar dieet is trouwens wel gedeeltelijk WAPF maar toch.

Het proberen waard denk ik.

 
Ik ben blij met al jullie adviezen. Ga er absoluut wat mee doen t.a.v. mijn moeder. De aanhouder wint. Denk al ik haar dit allemaal ga vertellen ze wel eens overstag zal gaan en kiest voor verzadigde vetten i.p.v. becel en andere onverzadigde vetten en transvetten

MSM is ook zeker de moeite waard. Welk merk MSM raden jullie mij aan?

 
Dank je wel Pike, maar ik heb geen creditcard, dus kan ik het ook niet bestellen. Is er iemand op het forum die een goede MSM weet die je zonder creditcard kunt kopen?

 
Annes,

Poekie raadt vitamine D en MSM (zwavel) aan. Rateltje komt met de tip van magnesium.

Ik denk dat ze beiden op en goed spoor zitten. Je lichaam maakt vitamine D en zwavel aan dmv zonlicht (D3-sulfaat).

En voor het aanmaken van die vitamine D is volgens Ron Fonteine weer voldoende magnesium nodig (en cholesterol).

Misschien is een vitamine D lamp een optie?

 
Hoi Janse/Annes, weet wel dat hoe ouder iemand is: hoe minder makkelijk iemand zelf vitamine d aanmaakt via licht.

Dus als ze een uvb-lamp overweegt aan te schaffen, dan is/blijft het daarnaast ook altijd nog belangrijk om vitamine d te suppleren.

 
Het is in dit geval jammer dat hoewel het heel makkelijk is om D3 te suppleren, omdat het heel goedkoop is en er desnoods in 1 keer per week de hele "week" dosis ingenomen kan worden, er ook moet worden gekeken naar de vitamine A status.

Dus als iemand een tekort aan vitamine A heeft geeft het suppleren van mega dosissen D3 wellicht een negatief effect.

Runder lever zou dus heel goed voor haar zijn maar daar wil ze waarschijnlijk niet aan?

Anders een vitamine D test, die zijn volgens mij niet zo duur.

Tis maar een idee

 
Pike zegt al iets over vitamine A, met magnesium is dit ook het geval.

Vitamine D heeft magnesium nodig om zijn werkt te doen. Als er een tekort aan magnesium is en dat is vaak het geval, dan kan extra vitamine D voor problemen zorgen doordat er nog meer magnesium nodig is. Vitamine D heeft dan weinig effect en er ontstaan mogelijk zelfs klachten door een nog groter magnesium tekort. (dit komt uit een link uit een ander topic wat ik nu niet terug kan vinden, hier staat ook zoiets, vanaf halverwege de pagina)

Zorg dus altijd voor genoeg magnesium bij vitamine D supplementen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan