Vastzittende slijm, hoesten

simone

New member
Onze beide zoons, 3 en 11 jaar hoesten zicht al een tijdje te pleuris. De ene keer wat erger als de andere keer maar bij de ene is het al weken en bij de kleine zo'n anderhalf week.

Het is ook vastzittende slijm.

Zou ik hen ook 3% waterstofperoxide verdunning kunnen geven en in welke dosering of hebben jullie nog andere tips?

Thanks in advance

 
Haluk,

Jouw oudste zoon hoest al heel lang zover ik me herinner?

Mijn oudste van 10 heeft ook heel er lang gehoest,vooral snachts.Maar nu al gelukkig een heel tijdje al niet meer.

Heb niets verandert in zn voeding.

Maar wat Micave zegt,vitamine c is een heel goeie.

H202 weet ik niets van,gebruik het niet(ivm borstvoeding)

 
Micave en Daniellemv4,

Bedoelen jullie vitamine c als preparaat of in voeding en zo ja welke dan omdat er in meerdere producten vit. c. zit.

Alvast bedankt.

 
in pil of poedervorm lijkt me beter voor hem

Dan krijgt hij hogere dosering binnen dan in voeding

 
Hallo Haydarpasa

Toevallig had ik vandaag een oud boek gepakt (ik heb heel veel boeken:) en daar las ik een oud recept voor de hoest, misschien is dit wat voor je kinderen, zo zielig dat ze al zolang moeten hoesten, dat doet zeer...dat weet iedereen.

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, omdat ik weinig last heeft van hoesten (zal wel weer een oorzaak hebben :wink: )

Het spreekt vanzelf dat je de beste ingrediënten moet gebruiken.

3 ons biologische uien

120 gram ongezuiverde rietsuiker

120 gram imkerhoning

Je maakt de uien heel klein, die deze in een pan

Daarbij voeg je de honing en de rietsuiker toe

en vult het geheel aan met een bodem water, zoveel

dat het een en ander net onder water staat.

Vuur aan en laat het zaakje zeker 3 uur flink trekken, met de deksel op de pan

Na 3 uur gooi je dit aftreksel via een zeef in een fles. Klaar.

Volwassen mogen van deze drank 5 maal per dag 2 theelepels nemen als de hoest heel erg is. Naarmate de hoest minder wordt, ook minder 'drank' nemen.

Kinderen 3 maal daags een theelepel door zijn eten of in het mondje.

Liefst door de mond want dan komt het direct in de keel waar het de weg kan vinden naar de ontstoken slijmvliezen.

Volgens de auteur valt de smaak mee, de honing heeft de sterke uiensmaak voor een groot deel verdrongen.

Honing mag niet aan kinderen jonger dan een jaar gegeven worden, maar dat weet je wel

 
Quote:
Je maakt de uien heel klein, die deze in een pan

Daarbij voeg je de honing en de rietsuiker toe

en vult het geheel aan met een bodem water, zoveel

dat het een en ander net onder water staat.

Vuur aan en laat het zaakje zeker 3 uur flink trekken, met de deksel op de pan


Die honing er in lijkt me zinloos. Bij het verwarmen van de honing gaan alle gezonde stoffen in de honing verloren...

Daarnaast is rietsuiker ook een slecht product voor de gezondheid.

Het lijkt me veel nuttiger om gewoon wat koude biologische honing naar binnen te werken.

Rauwe haring met uitjes lijkt me ook beter dan het sapje wat je hierboven omschreef.

 
Peti,

Dank je wel voor je nuttige informatie.Ga het proberen.

Ufo,

Honing verwarmen maakt niet alle stoffen kapot, zoals je weet overleven mineralen het verhittingsproces en ipv rietsuiker kun je ook Billington's melasse rietsuiker nemen.

 
zigeuner hoestsiroop:

25 gr mierikswortel

75 gr Malrove (kruiden)

70 cl water

1 kop honing

Mierikswortel en malrove in kokend water laten sudderen en voor de helft laten inkoken, zeven en honing toevoegen, dosering naar behoefte 1 theelepel

Zigeunermiddel tegen hoest en borstverkoudheid

2 eetlepels lijnzaad

1 liter water

2 citroenen

1 kop honing

Lijnzaad 5 kwartier op zacht vuurtje laten sudderen daarna zeven. Citroenen uitpersen en samen met honing toevoegen als het onder 40 graden is afgekoeld.

uien-honing-den hoestsiroop uit Zweden verkoudheid, hoest en keelpijn

1 kop honing

1 kop water

1/2 kop gehakte uien

1/3 kop dennenknoppen (jonge knoppen)

Ingrediënten, behalve honing aan de kook brengen afdekken en 20 minuten zachtjes laten sudderen, daarna zeven. Honing toevoegen als het onder de 40 graden is afgekoeld.

Kies er maar een uit.

 
Bij Ron Fonteine kun je het voor dezelfde prijs bestellen. Het is een kwestie van gunnen, Ron doet heel veel 'vrijwillig' om mensen verder te helpen naar een goede gezondheid en hij heeft Mike altijd ruimte op zijn site gegeven om zijn stukken te plaatsen.

Zelf gebruiken wij ook deze poeder ivm vitamine C

Lia

 
@Lia

De link die ik gaf is volgens mij ook van ron fonteine

Allemaal dezelfde produkten met dezelfde prijzen,en bij contact hetzelfde telefoonnummer.

 
Wat je misschien ook kan proberen, de voetjes masseren. Onder de voet zitten reflexpunten die corresponderen met het orgaan.

Longpunten zitten net onder de inplant van de tenen tot aan waar de holte weer begint. Als je vanaf de holte naar boven masseert kan je soms zelfs harde stukjes voelen.

Je kan er ook op kloppen. Vuistje maken en dan op het gebied kloppen.

Misschien vinden ze het kriebelen maar pak het maar stevig aan. Onze kleindochter gaat er helemaal voor liggen, oma ..... voetjes.

http://www.ganesh-info.nl/voetreflex.htm kijk bij het eerste plaatje ondervoetreflexzones en dan het groene gedeelte.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan