van zwarte tanden naar witte tanden

Rapunzel

New member
Enkele maanden geleden (6? 4?) zag mijn gebit er verschrikkelijk uit. De kronen die ik voor in mijn mond heb niet maar de tanden daarnaast.... hu.... die zagen zo donker! Bijna zwart, zei mijn zus. Dus ging ik ijverig aan het poetsen met H2O2 maar het mocht niet baten. Afgelopen zondag wees mijn zus me er ineens op dat mijn tanden zo wit zijn geworden. ..... Oh ja?? Is dat zo? En vanmorgen zag ik het zelf toen ik in de spiegel keek. Mijn tanden worden steeds witter! Dat heeft vast allemaal met het opruimen van gifstoffen te maken! Ik voel het soms ook. Dan heb ik een bepaalde vieze smaak in mijn mond en een beslagen tong.

 
De bedoeling is ook niet dat je er aan went, want dat suggereert dat die smaak blijft. Het is juist de bedoeling dat dit van tijdelijke aard is en dat je daar doorheen moet.

Mike

 
't Is ook periodiek. Soms een paar dagen erg heftig, dan weer een tijdje niet. En ik heb woensdag de uitgebreide leverflush gedaan, er komt het een en ander los en dat proef je!

 
@Rapunzel wat fijn!! goede beloning voor zo goed bezig zijn :) waarmee poets je nu tegenwoordig je tanden?

 
Ik poets mijn tanden met de tandpasta van Weleda. De Ratanhia of zoiets. En soms nog even met H2O2. Ik heb dat nooit zo goed gedurfd vanwege mijn kronen. Ik was bang dat er dan een kleurverschil zou gaan ontstaan. Maar nu denk ik dat dat niet het geval is. Net zo goed als dat je de 3% H2O2 gewoon op je haar kunt doen zonder blond te worden. Ik heb het uitgeprobeerd.

 
Nog meer wittere tanden of goede resultaten met h202 poetsen?

Zelf zie ik nog niet echt kleurverschil namelijk dus ben benieuwd.

 
Fijn om dit even te lezen. ik poets mn tanen niet met H202 maar ben vorige week begonnen met het 'dieet' en ik heb sindsdien s'ochtens toch n vieze smaak in mn mond bij t wakker worden, droog en klef... dat ben ik niet gewend. Zal dit ook ontgifting zijn?

Greetz

 
Ik gebruik ook H202, maar tandenpoetsen ermee doe ik niet, is dat dan goed voor je gebit? en welke h202 gebruik je dan, ik neem aan de 3%. En doe je dat dan verschillende keren per dag of 1 keer en daarnaast nog Keltisch zeezout en kokosolie?

Ik gebruik nu 17 druppels h202 in een glas water 's morgens, tot hoever loopt de dosering? En moet ik dat dan voortaan elke dag doen, of worden er pauzes ingelast.

Wat als je het door omstandigheden niet kunt innemen voor een paar dagen, ga je dan daarna weer gewoon verder of moet je dan met een lagere dosering verder gaan?

 
Ollie,

Je kunt het afwisselen, poets de ene keer met zout en de andere keer met kokosolie of H2O2, en dan idd 3%.

H2O2 kan misschien wittere tanden opleveren maar gele tanden is geloof ik ook een teken dat je lever nog moet helen.

Zijn het 17 druppels 3% of 35%?

In principe is het zo dat als je een kuurtje doet dan bouw je het langzaam op, de druppels, de dosering gaat door totdat jouw lichaam aangeeft, van tot hier en niet verder.

En de reactie van het lichaam zal per persoon verschillen.

Lia

 
Quote:
Ik gebruik ook H202, maar tandenpoetsen ermee doe ik niet, is dat dan goed voor je gebit?


Ja, maar inderdaad niet meer dan 3% gebruiken. Ikzelf vind het lekker om een beetje af te wisselen met kokosolie, keltisch zeezout, weleda tandpasta of h2o2.

Quote:
Ik gebruik nu 17 druppels h202 in een glas water 's morgens, tot hoever loopt de dosering?


Zover als jij wilt (ik ga ervan uit dat je de 35% gebruikt?). De meeste schema's gaan uit van opbouwen tot 25 druppels 2 tot 3x per dag. Ik ben ooit tot de 37 gekomen. Gewoon kijken wat voor jou goed voelt.

Quote:
Wat als je het door omstandigheden niet kunt innemen voor een paar dagen, ga je dan daarna weer gewoon verder of moet je dan met een lagere dosering verder gaan?


Het lijkt me inderdaad handig om dan weer even iets minder te nemen. Stel dat je nu een paar dagen geen h2o2 neemt, dan zou ik weer beginnen met 15 of 16 druppels en weer verder opbouwen.

Probeer het iets meer op gevoel te doen, Ollie. Sommige mensen gaan al heftig ontgiften van een of enkele drupjes 3%, dus dan is het inderdaad handig om je strak aan schema's te houden. Jij zit nu al op de 17 druppels, dus dan kun je best hier en daar een beetje "spelen" met de hoeveelheden. Hoe je je voelt is 100x belangrijker dan wat een of ander schema aangeeft.

Succes! :wink:

 
Hier ook een interessant middel (vind ik zelf): de cistus incanus: een roos uit het mediterrane gebied, waarvan je o.a. thee kan drinken. De roos bevat erg veel polyfenolen, etherische olien en harsen en breekt biofilms (lees: daarmee dus ook tandplak) af.

Quote:
I recently became fascinated by the relationship between biofilms and dental plaque when I started drinking Cistus incanus tea and noticed that my teeth became whiter.


http://thegreenpulse.com/2011/07/02/biofilms-plaque-cistus-incanus/

Bijgevolg van deze thee is ook nog eens dat het veel infecties tegengaat (zoals o.a. de ziekte van lyme), allergieen en tumoren.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7Pq2ai5w9Hc

 
interessant lievergezond! thnx voor de link. Echte tandHEELKUNDE ben ik altijd benieuwd naar.

 
Beste Poekie, Jansen en Liever gezond,bedankt voor jullie reactie.

Het is inderdaad 35% dat ik gebruik, ik ga er wel ontspannen mee om, maar wilde toch even weten of dat het handigste was om te doen.

Ik voel me op dit moment en stuk beter - al is er nog ruimte voor verdere verbetering - hoewel ik nog steeds geen vlees eet. Wel ben ik van plan om bouillon te maken van biosoepvlees/merg. Daarvoor moet ik dan speciaal een eindje om, zodat ik zeker weet dat het van grasgevoerde runderen is. Dat geldt ook voor die rauwe melk, die ik maar niet kan vinden in mijn omgeving. Jammer, want zo kan ik het niet proberen.

@Lievergezond is die thee ook goed tegen ontstekingen, want iemand in mijn omgeving heeft daar last van.

@poekie mijn tanden zijn al aardig wit hoor, dus ik denk dat het zeker de goede kant op gaat met mijn lever. Maar om de een of andere reden vind ik goed onderhoud van mijn gebit altijd al belangrijk, niet speciaal om het zicht. En de laatste tijd is gebleken, dat een goed gebit veel belangrijker is dan men altijd heeft gedacht. Was zeker intuitie, hahaha.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.671
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan