Van de suiker, hoge bloeddruk en cholesterol "medicijnen" afkomen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Beste mensen, ik heb jullie hulp nodig. Mijn vader (71) slikt al jaren de volgende "medicijnen":

Rosuvastatine - cholesterol waarde is 4

Metformine - suiker waarde is 11

Omeprazol - maagbeschermer

Enalapril - bloeddruk is 180/84

Bizoprolol - idem

Lercanidipine - idem

Hij heeft dus altijd trouw de adviezen van zijn huisarts opgevolgd en moet binnenkort ook nog aan een middel om zijn alvleesklier te stimuleren. Dit gaat hem nu eindelijk iets te ver... Sinds ik hem De Cholesterol mythen heb laten lezen is er een kentering gekomen in zijn denken. Hij was altijd van mening, dat als er iets mis was, er wel een pilletje bij kon maar nu wil hij van al die troep af!

Nu mijn vragen. We gaan beginnen met het aanpassen van zijn dieet. Van het gebruikelijke NL dieet naar WAPF maar zijn er daarnaast nog tips over het afbouwen van zo'n enorm "medicijnen" pakket??? Waar te beginnen? Heeft iemand hier ervaring mee? Kent iemand een persoon (het liefst in Noord-Holland) die ons hierbij zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

 
hoi elia,

denk dat je met stapjes moet beginnen.

ga roomboter gebruiken voor op brood( liefst spelt zuurdesum als ze niet zonder brood kunnen), en gebruik kokosolie of olijfolie of roomboter om in te bakken en braden.

probeer zoveel mogelijk biologisch te eet.gebruik levertraan.

vermijdt nachtschade zoveel mogelijk( aardappels, tomaten paprika).

en niet vergeten keltisch zeezout te gebruiken als sole en in het eten.

verder zou je kunnen proberen om zelf yoghurt of kefir te maken of beestenbottenbouillon.

lees verder op site van poekie op www.voedingisgezondheid .nl daar wordt je ook al een stuk wijzer. succes

 
Elia ik ga je iets vertellen van een man die dagelijks bezig was onder zendmasten.

Zijn bloedsuikerspiegel steeg hierdoor heel erg. Volgens de dokter moest hij direct aan de pillen, maar dat wilde hij niet dus ging voor een second opinion.

De dagen dat hij voor de second opinion ging verbleef hij in een caravan stralingsvrij.

Zijn bloedsuikerspiegel daalde drastisch. De doktoren onderling kregen ruzie omdat de een vond dat hij aan de pillen moest en de andere zei man er is niets aan de hand.

Mijn vraag aan jou is dan ook. Heeft jouw vader een Dect telefoon of Wifi?

 
@Aletta,

Ik denk niet dat je iemand die dagelijks onder zendmasten werkt kunt vergelijken met iemand die een Dect telefoon heeft (ik ben de laatste die zegt dat zo'n telefoon goed voor je is, maar deze vergelijking is m.i. wat kort door de bocht). De straling die van een zendmast afkomt is zo ontzettend veel groter dan de straling van een enkele Dect telefoon of Wifi...

 
Dect telefoon en Wifi kun je vergelijken met 4 zendmasten in je huis, maar ik denk niet dat dit de vraag is van Eli. Ik probeer een voorbeeld aan te geven. Misschien hem verder te helpen met het probleem van zijn vader de medicijnen.

 
Wat veel mensen echter niet weten is dat een DECT Basisstation 24 uur per dag, 60 minuten per uur, 60 seconden per minuut en 100 keer per seconde een signaal verstuurt. Daarnaast is de zendsterkte waarmee dit gebeurt relatief hoog. Sterker nog: Een DECT basisstation dat in het stopcontact is gestoken is (qua resulterende veldsterkte) vergelijkbaar met een GSM zendmast op 20 meter afstand.

 
Elia,

De statine kan je zo weglaten zonder problemen te krijgen. Hoe eerder de beter.

De andere moet je misschien langzaam afbouwen onder begeleiding ja.Ik weet helaas niemand die je daar mee kan helpen.

Maar ik zou sowieso vitamine D en B12 laten checken.

D omdat heel veel mensen daar een tekort aan hebben en b12 omdat metformine daarvoor kan zorgen (voor een tekort aan b12)

Daarnaast kan extra Q10 zeker geen kwaad na jaren statine slikken.

Deze kan je in pil vorm kopen maar er zit ook veel in (runder)hart.

Weet je al een beetje hoe je het wil aanpakken qua voeding?

 
Bedankt voor julie reacties!

@ sheila, helemaal met je eens. Grappig dat je noemt dat hij misschien niet zonder brood kan want dat is inderdaad een probleem. Hij gaat nu aan het speltbrood en roggenbrood.

@ Aletta en Jaqueline: Nee, mijn pa heeft geen dect telefoon en geen wifi. Hij doet zijn belastingaangift zelfs nog op papier. Hij heeft een gezond wantrouwen ten aanzien van alles wat digitaal is. :-)

@ Pike, van Statines denkt hij, na het lezen van het boek, zelf ook dat hij zonder problemen kan stoppen. Gaan we doen. B12 en Q10 ga ik mij in verdiepen. Bedankt voor de tip. Zelf zit ik qua supplementen te denken aan het geven van enzymen, alpha liponzuur en L-carnitine. Qua voeding is mijn opzet eigenlijk gelijk aan die van sheila. Als jij nog aanvullende tips hebt...graag natuurlijk!

 
Elia, van enalapril voor de bloeddruk kan je ook zo mee stoppen, geen ontwenningsverschijnselen, heb ik al eens uitgezocht voor mijn moeder.

Je moet natuurlijk wel de bloeddruk goed in de gaten houden. Dus tabletje halveren steeds een dagje meer in de week, en daarna dagje overslaan enz. en bloeddruk blijven meten. Rode bietensap (gefermenteerd in natuurwinkel) gaat bloeddruk direkt een punt of 10 tot 20 van naar beneden en sole natuurlijk, goeje boter, geelwortel (capsuleren) enz.

 
Elia,

Twee keer per week 125 tot 150 gram runderlever. Moet je wel goed klaarmaken anders is het niet te eten. Lever zit echt bomvol vitaminen. Nature's vitamine pil!

En qua supplementen zou ik magnesium ook zeker niet vergeten.

 
Wat erg lekker is, is om de lever te bakken in rundervet uit de nierbekkenstreek. Dit vet smelt makkelijk en geeft een zeer romige smaak. Uitje er bij meebakken en het feest is compleet. De boel wel rustig laten garen, niet te hoog gas gebruiken.

 
Dit weekend ga ik een voorraad lever inslaan! Ik heb een uitstekend adresje gevonden op de site van poekie. :D

 
Update: in een maand tijd hebben we zijn bloedwaarde van bijna 12 naar 8 weten terug te brengen. Bloeddruk van 180/84 naar 135/80. Een geweldig resultaat! Zeker als je nagaat dat hij dit alleen heeft te danken aan het aanpassen van zijn voeding.

Hij gaat nu ook iedere dag een stuk lopen dus ik verwacht hierdoor een nog sterkere verbetering.

Bedankt voor de tips!

 
Gefeliciteerd Elia!

Mijn vader is van ongeveer dezelfde leeftijd met veel van dezelfde klachten en gif van de huisarts. (statine iig niet meer)

Maar hij is zo stronteigenwijs en wil niets veranderen ook al geeft hij toe dat hij sinds 'de pillen' alleen maar achteruit is gegaan. :evil:

Wat hem nog redelijk overeind houd is het gezonde (WAP)avondeten dat mijn moeder bereid.

Maar zelfs dat weet hij vaak nog vakkundig te verpesten omdat hij er dan een of andere rotzooi door wil gooien... zucht

Gebruikt hij helemaal geen supplementen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan