Vakantie

Food en Mood

New member
Wie van jullie gaat op vakantie? En waarheen? Mijn man en ik gaan nooit verder dan Zuid- Duitsland. Kwalitatief goed eten, goede prijs-kwaliteit verhouding.

Rauwmelkse producten zijn daar heel normaal.

We hebben niet zoveel geld te besteden aan vakanties dus dat speelt ook een rol.

Helaas hebben we niet zo vaak mooi weer en dat gaat me zeker na deze winter een beetje tegenstaan. Wie heeft tips voor een "goedkope" vakantie met gegarandeerd mooi weer en goede voeding.

Wauw ik vraag wel veel, maar nooit geschoten is altijd mis :wink:

Mijn dochter en zoon willen weer eens een keertje met ons meegaan maar zien er aan de andere kant ook een beetje tegenop om met twee "oude mensen" op vakantie te gaan 8)

Ik vond het wel een leuk idee, misschien is het wel de laatste kaar dat we zoiets kunnen doen.

Dus wie o wie heeft tips?

 
In de zomer willen we graag naar de Noorse fjorden en ik ben al druk doende

om daar adresjes te zoeken naar biologisch eten.

Misschien dat ik wel een vriezertje aanschaf om zo in ieder geval bottelbouillon

en rauwe melk bij de hand te hebben en verder veel vis eten daar, denk ik zo.

 
Ik ben zelf dol op de Griekse eilanden: we zijn vorig jaar naar Samos geweest. Hele aardige mensen, en we zijn heerlijk uit eten geweest! Veel vlees gegeten. Kreta is ook een aanrader, maar dan niet in Chersonissos gaan zitten haha (hoewel je weinig van merkt als je een appartement buiten het centrum hebt). Maar dat vinden de kinders misschien wel weer leuk :) De andere kant van Kreta is veel mooier en nauwelijks toeristisch. Maar dan moet je wel vliegen :)

 
Zit zelf op dit moment in Berlijn, en als je van steden houdt, is dat een stad waar je echt heen moet! Men had mij al gewaarschuwd, als je daar heen gaat, wil je er blijven, en... Ze hebben gelijk...!!! Veel biowinkels (met lekkere volle bio-kwark ;-)), biomarkten, genoeg mogelijkheden om (bio) uit eten te gaan, ontspannen sfeer, goed weer, iig warmer dan in Nederland, genoeg te doen en te zien, geschikt voor rustzoekers en voor party-animals ;-) afhankelijk van welke deel van Berlijn je zit... In Berlijn is men veel moderner en verder met 'alternatief' eten dan in Nederland, mensen kijken nergens raar van op. En de mensen zijn zo aardig en ontspannen... Woon zelf in A'dam en dit is echt een verademing ondanks dat de stad ong. 6 keer zo groot is...

Kortom ben blij dat ik nog 2 mndjes mag blijven :)

 
Mijn man en ik zijn vanmorgen eens langs het reisbureau geweest voor informatie.

Ik heb me namelijk al vierkante ogen gekeken op internet. Ik heb dus duidelijk last van keuzestress.

Griekenland met 4 volwassenen wordt volgens mij te duur.Ik ben ongeveer alleen al 2500,- euro kwijt voor een slaapplek en de vliegreis. Dan hebben we nog niets gegeten, gedronken om nog maar te zwijgen van een excursie of wat dan ook. Ben ik nou zo groen?

Welk bedrag is normaal voor een vliegvakantie met 4 personen? Ik kom pas kijken maar ik schrik hier echt van. Berlijn,hmmmm....dat klinkt goed, maar daar trekken de kinders niet aan.

Marjolein begrijp ik het goed dat jullie nog 2 maanden blijven???? 8O Wauw. Waar verblijven jullie dan? In de stad? Welk deel van Berlijn? Of hebben jullie een caravan of iets dergelijks?

Mijn man en ik worden wel aangestoken van jouw biologisch Berlijn-verhaal.maar dan wordt het waarschijnlijk zo'n busreis van vijf dagen Berlijn of zoiets.

Ik ben in ieder geval niet van plan om een paar duizend euro uit te geven voor een 8 daagse vliegvakantie.

We can't afford that.

Dan maar zonder "kids" op vakantie :oops:

 
Om dierlijke vetten echt een keer te beleven zou ik naar Hongarije gaan. Ik ben er nooit geweest, maar dat is het land van de reuzel, vooral op het platteland. Tsjechie ken ik wel, die doen ook niet zo moeilijk over soep met stukjes varkenshart erin. En volgens mij is het voormalige Oostblok altijd nog goedkoper dan Griekenland.

 
Mike, ik ben jouw post nog eens gaan lezen over Cornwall. Op dat moment komt net mijn zoon binnen. Ik las hem het een en ander voor en ja hoor....het lijkt hem wel wat.

Je schrijft onder die post dat je wel een en ander wil toesturen als iemand interesse heeft, geldt dat aanbod nog?

Ik wil wel graag een en ander weten zoals verblijfadres en hoe jij hebt geboekt. Via internet? Welke site dan?

Ik zou heel blij zijn met een goed(koop)verblijfadres :wink: Een plek waarvan jij persoonlijk weet dat het daar goed vertoeven is.

Ik vind het altijd leuk als ik uit betrouwbare bron "iets " krijg aangereikt. Wekt meer vertrouwen bij mij dan zo'n reisbureau.

Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt.

 
Beste Food en Mood,

Zelf ben ik ooit heel goedkoop vijf weken in Engeland geweest door te verblijven op een WOOF-adres (working on organic farm). Het gaat om een wijnboerderij in de buurt van Glastonbury. Ik werkte er 4 uur per dag en daardoor kon ik er gratis slapen en werd mijn eten betaald. Prachtige omgeving en een onvergetelijke tijd gehad. Zo zijn er nog veel meer adressen waar je gratis of voor bijna niets kan verblijven als je een handje meehelpt op de boerderij. Misschien vinden je kinderen dat ook een leuke vorm van vakantie? En je hebt sneller contact met de locals!

En het is voor kinderen ook goed om jong in contact te komen met vreemde talen.

Zelf ben ik pas enthousiast geworden voor een vreemde taal door mijn bezoek aan Engeland.

 
Ik probeer me hier zo min mogelijk zorgen om te maken. Ik heb geluk dat m'n ouders genoeg geld hebben om dit jaar naar amerika te gaan (route 66). Ik wil hier gewoon blij mee zijn en niet heel erg moeilijk over het eten doen (helaas zijn mn ouders niet heel respectvol tegenover goed eten). Uiteraard ga ik wel proberen zo goed mogelijk proberen te eten.

 
@Food&Mood,

Ik zit in Friedrichshain, beetje alternatieve deel van Berlijn, zo gezellig!

Zit hier alleen, kamer gehuurd via studentensite... Echt superleuk! Aanrader!!

Ben er ff alleen tijdje tussenuit... Ontspannen en aan mijn gezondheid werken, want dat laatste is wel nodig... :-( Ben me nog meer aan het verdiepen in gezondheidsboeken (bijnieruitputten, WAPF, vitaminen, mineralen, enzymen...) En heel veel aan het uitproberen, wat valt wel goed en wat niet... En geluk bij een ongeluk; er is hier geen blender, dus geen fruitshake met chlorella meer voor mij 's ochtends en ik kan jullie vertellen... het doet wonderen voor mijn darmen... ;-) Niet meer zoveel krampen, opgeblazen etc... Eet nu een zure appel met zure bessen en citroen... stuk beter! Die twee maanden hebben zich nu al terugbetaald... ;-)

 
F&M Misschien een idee om juist niet via reisorganisaties te doen maar zelf bv de (kleine) vliegmaatschappij is zeer goedkoop en de rest zelf regelen/organiseren zo doe ik het en bevalt me goed.

 
Hi Mike,

Ik zocht al een poosje naar een goed vakantie adres waar ik toch WAPF kan eten. Gisteren je link gelezen over Cornwall en ik werd helemaal enthousiast...vooral dat ijs!! Daar had ik Mark mc Afee al over horen praten op zijn CD raw milk the whole truth..dat het wonderen doet voor voormalige veganisten...;) vanwege de double cream..

Ik lees net dat je aanbod nog geldt om wat toe te sturen, zou je mij ajb ook het e.e.a willen sturen?

Zou ik heel dankbaar voor zijn!

Groet Gillian

 
Wij gaan nooit zo ver en lang op vakantie, aangezien we met een groot gezin zijn. Vaak naar Nederland of Duitsland. Ik neem altijd vrij veel mee en verder kijk ik wat er aan biologische producten te krijgen is in de buurt. In Nederland kom ik sowieso wel uit te voeten en zeker in Duitsland is er volop bio spul te vinden :).

 
Onze bestemming: :)

Voordelen: nog steeds schone zee, relatief goedkoop, zelfs met de auto te doen tot ver in het zuiden van het land over nieuwe snelwegen, goede eettradities, nog wel goede voeding te vinden, maar je moet wel doorvragen.

 
Op de fiets van Utrecht naar Denemarken. Eten koken op een campeerbrandertje en slapen in een tent in de natuur. Heerlijk ongecompliceerd. Geen TV, computer, krant, familie 8) Het mobiel alleen aan tussen 7 en 8 uur 's avonds voor als het thuisfront iets te melden heeft. 5 Katten worden verzorgd door iemand die dat heel graag doet, dus daar ook geen zorgen over. Onderweg verdwijnen allerlei klachten als sneeuw voor de zon. Vakantie zou eigenlijk het gewone leven moeten zijn, zo'n beetje nomadisch.

 
Wat doen jullie toch super leuke en avontuurlijke dingen. Ik geniet alleen al van jullie posts.

Bij het lezen ervan alleen al word ik ontspannen :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan