Vaccinatie grote twijfels, schuldgevoel

Babywapf

New member
Hoi allemaal, allereerst excuses voor mn aantal nieuwe topics, maar ik heb tijdelijk geen pc/computer en zit door de mastitis thuis.

deze week heb ik een controle bij het cb (dochter is 16 mnd). Ze heeft tot en met 4 mnd alle vaccinaties gehad daarna nooit meer. Steeds uitgesteld vanwege mn twijfels. Oma's zijn ernstig bezorgd, ikzelf ook, kan mezelf ook niet overtuigen, triest eigenlijk.

Bijv deze tekst:
De meeste bacteriën en virussen waartegen gevaccineerd wordt, komen nauwelijks meer voor in Nederland. Dit geldt niet voor kinkhoest, pneumokokkenziekte en hib-ziekten. Juist deze ziekten kunnen heel ernstig verlopen bij zuigelingen. Zij kunnen ernstige complicaties krijgen en zelfs overlijden. De DKTP-hib-hepB en pneumokokken -inenting

Dit wil ik gewoon niet op mijn geweten hebben, maar al het slechts dat ik lees over vaccinaties ook niet. Maar de dood weegt wel zwaarder. Pfff ik kom er gewoon niet uit. Wil ook niet als een alu hoedje alles weigeren, het moet wel gegrond zijn maar dat lukt me niet. Er zijn veel negatieve ervaringsverhalen, heb er wel veel over gelezen, maar het lukt me niet een keuze te maken.

Stel dat ze op vakantie besmet raakt en de dood is de afloop... dat kan ik mezelf nooit vergeven.

De prikken van 11 en 14 mnd heeft ze dus nog niet gehad..
 
Helaas worden "we" bang gemaakt. Hoe realistisch zijn die ziekten? en een kind dat goed gezond is heeft zowiezo veel weerstand tegen ziektes. Maar wat als je laat inenten en je kind wordt autistisch? dan heb je ook een probleem. Ik begrijp je bezorgdheid.
Zoek eens hoeveel kinderen die ziektes krijgen en in welke landen?
Als mensen ondervoed zijn zijn ze vatbaar
 
Bij twijfels ben ja al op de goede weg, er klopt iets niet. Je kan alleen een keuze maken wanneer je inzicht hebt, misschien brengt het boek vaccin vrij je inzicht, er is ook een website van. Ik heb zelf het boek niet gelezen, maar wel van mensen gehoord die daarna besloten hebben om niet te vaccineren. Als je weet hoe het lichaam werkt en weet hoe de farmacie werkt ben je al een heel eind, zodat je een juiste beslissing kan nemen waar je achter staat.
 
Zoals Liesje zegt: het hele systeem van vaccineren rust op bangmakerij. Angst is een slechte raadgever zoals je weet.
Hier vind je veel info over vaccinaties:
https://www.vaccinvrij.nl

En als je op fb zit, word lid van hun groep, deze heet ook vaccinvrij.
 
Hoi liesje, ookal is de kans klein, dat is voor mij dan weer geen reden om te vaccineren, snap je? Ik vraag me af of er een eerlijk onderzoek is onder niet gevaccineerde en wel gevaccineerde kinderen. Weerstand, tja ze is wel eens ziek geweest en als dat net de ene verkeerde ziekte is... autisme is ook heel erg inderdaad, maar een dodelijke ziekte nog erger :(

Tandenkiezen, ik ken die site/boek en verhalen idd maar ik vraag me af wat het effext op lange termijn is?

Elkedageenei bij mij hebben ze de angst goed gewekt!
 
Bij twijfel, niet doen.
Als ik jou was zou ik de vaccinatie in ieder geval uitstellen. Uitstel is geen afstel. In die tussentijd krijg je hopelijk cijfers boven water over de hoeveelheid kinderen die ziek zijn geworden. Ziek zijn betekent niet dat je dood gaat. Van een griepje kun je ook dood gaan, hoofdzakelijk als je conditie al niet goed is dan kan een griepje al de druppel zijn. Denk maar niet dat vaccinatie dan nog helpt.
Maakt vaccinatie het immuunsysteem sterker? ik dacht het niet.
Denk realistisch.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan