Update

G

Guest

Guest
Even een update;

Ik ben nu 3 weken bezig. 's Morgens begin ik met geperste halve citroen met warm water en sole daarna de yoghurtsmoothie, 's middags meestal warm eten met goed vlees/vis, groente en wat quinoa of basmatie rijst en 's avonds net zoiets of kwark. Tussendoor glas rauwe melk aangevuld met slagroom of crème fraiche. Ik laat alle nachtschade staan en gebruik geen gluten. Ook ben ik gestopt met koffie. Drink wel regelmatig groene thee. 's Avonds neem ik nog wel eens stuk boerenkaas maar dat reageren mijn darmen op (winderigheid). Mijn ontlasting is op dit moment perfect en geen pijn in mijn buik (wat ik regelmatig had vooral door de noten denkt ik alleen nu dan na kaas). Ik heb de zapper besteld voor de ontsteking in mijn sc gewricht (borsteen/sleutelbeen)die er al 7 jaar zit. Wel merk ik dat ik meer slijm heb in mijn keel mn. Dus moet regelmatig "die kikker" weg kuchen. Is dit afval lozen? Ik wijt het aan de melkproducten die ik hiervoor totaal niet nam behalve wat geitemelk in mijn koffie. Ik vind de rauwe melk heerlijk! Haal het bij een bioboer hier vlakbij. Ik denk wel dat ik aankom in gewicht. Heb geen weegschaal maar merk het aan mijn kleding. Ik woog altijd ongeveer 75/76 kg bij 1.80 m. Verder ben ik heel benieuwd hoe het gaat met de migraine (hormonaal). Ik denk nog aan magnesium. De levertraan ga ik bestellen...Heeft iemand nog iets aanvullende, iets waar ik overheen kijk? gr Caroline

 
Oh, en in het weekend ga ik de bottenbouillon maken. Heb mergpijpen en ossenstaart in de vriezer liggen.

 
volgens mij eet je wel goed zo, maar ik ben nog geen expert;)

heb zelf ook best veel last van slijm, keelpijn, hoest, volgens mij kan dit wel met ontgiftiging te maken hebben.

 
Hoi Patchouli, je bent al erg goed bezig, ik kamp ook maandelijks met migraine en hoop hier ook ooit vanaf te komen. Dat is momenteel ook bij mij het grootste probleem, ik voel me al stukken beter (ben nu ongeveer een half jaar bezig) maar als de migraine komt voel je je weer terug bij af en moet ik echt plat liggen. Ook mijn borsten zijn vaak erg pijnlijk. Ik heb al van alles geprobeerd, ben bij Dr. Hertoghe (in Brussel) in behandeling met Hydrocortisone en Duphaston (hc ben ik aan het afbouwen en duphaston helemaal mee gestopt) maar ook dat hielp allemaal niet aan mijn migraine. Ben nu ongeveer 3 mnd met cytozyme AD bezig en voel me hier erg goed bij. Ik hoop ook ooit hormonaal in balans te komen.

 
Bedankt voor jullie reacties Eli en Vanille; Vanille, ik ben bij dr Musarella in Zeist geweest. Er zijn nu allerlei bloedwaardes geprikt en wacht nog op de uitslag. Die migraine is inderdaad maandelijks een hoop getob. Moet me regelmatig ziek melden daar waar ik me dan weer schuldig over voel maar ook thuis moet ik dan "uitstapjes" afzeggen...Wordt het nog niet minder bij jou? Doordat ik al 2 jaar geleden alle suiker en gluten liet staan was er al absoluut verbetering. Maar zit nu op een dood punt zeg maar. Fijn dat ik hier een lotgenoot vind die en met dit dieet bekend is en ook nog naar een zelfde soort arts gaat! gr Caroline

 
ik kan niet echt zeggen of het beter is geworden, ik hoop dat de cytozyme iets gaat doen. Op dit moment is het erg wisselend, de ene x een paar maanden achter elkaar rond dag 18 van de cyclus, dan weer de eerste dagen van de menstruatie . mevr. H zegt dat rond de 18de het oestrogeen dominantie is en de eerste dagen van de cyclus is het progesteron te kort als ik het goed heb, is erg ingewikkeld allemaal het hormonenstelsel. Ik neem ook dierlijk schildklierhormoon en als ik op een andere manier aan een recept zou komen zou ik niet meer naar haar toegaan. Want het schildklierhormoon kan ik via i-net bestellen en ik geef mijn geld nu liever aan lekker vlees uit :wink:

Ik ben ook al een kilo of 4 aan gekomen, maar kon dit wel gebruiken het is alleen volgens mijn man nu genoeg geweest haha, IK voel me er lekker bij en daar heeft hij ook weer baat bij :wink:

 
Misschien niet 2 keer per dag warm eten zoals rijst,groente en vlees

Vervang 1 keer door gebakken eieren met spek,omelet met kaas dat soort dingen,iets zonder kh.Als je niet wilt groeien dan.

En drink wat meer rauwe melk of kefir van rauwe melk.

Neem de rauwe kaas niet savonds,maar in de ochtend of in de vroege middag.

En neem een half uur voor elke maaltijd appelazijn in water in

 
Dank je Danielle; ik eet 1x per dag die kh erbij. Maar tis wel een goed idee die omelet enzo...Ok ga meer rauwe melk drinken. Daar doe ik het wel wel even op :)

 
Quote:
Ik denk nog aan magnesium



Ik zou het sowieso proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.

 
Ik neem al jaren magnesium en slaap hier wel beter op en ben meer ontspannen. Ook kefir vind ik een goed advies van Danielle, daar ben ik al verslaafd aan geraakt, heerlijk !

Het is ook wel een voordeel dat je met deze voeding bezig bent als je naar Musarella gaat, want ik ben jaren bij Hertoghe in behandeling en heb (met wat ik nu weet) bijna géén vitamines opgenomen door te kort aan maagzuur en véél te véél water drinken en het is toch wel een duur kostenplaatje. Laat wat weten hoe het verloopt bij Musarella maar als ik jou was ging ik eerst kijken wat deze nieuwe voeding je brengt maar dat moet je natuurlijk zelf weten, succes !

gr Jolanda

 
Jolanda, welke magnesium neem je en waar bestel je die? Gebruik je ook olie? Jemig dat zal je wat gekost hebben! Maar je hebt gelijk; ben nu 1x geweest, een zeer prettige ervaring en dr Musarella had alle tijd maar de rekening was er dan ook wel naar (180,-). Nu ade labwaardes bekend zijn van vooral hormonen en neuron transmitters maak ik nog een vervolgafspraak. Er zijn trouwens een aantal aanvragen van bloed niet gedaan in het ziekenhuis gewoon omdat ze dit niet kenden. bijvoorbeeld GABA in plasma en CRP-HS. Er is wel gewone CRP geprikt die toen trouwens verhoogd was omdat ik tegen een griep aanzat. Maar heb alle vertrouwen dat deze voeding me een stuk verder brengt. Ga zo naar Ekoplaza om oa kefirkorrels te maken. Ook weer "een eerste keer' dat ik dat ga maken...Je bent nooit te oud om te leren! Ik ben sowieso dol op (dierlijke) vetten, altijd al geweest. Het kan me niet vet genoeg. Op mn werk gruwelen ze ervan en hoe kan dat nou hè dat ik goed op gewicht ben. Ik was trouwens ook van het veel water drinken. Nu niet meer; ja met sole erin en een normale hoeveelheid. Gr Caroline

 
Ik bestel deze magnesium "doctor's best" bij iherb.com 120 stuks voor 9.54. De olie zou ik ook wel eens willen proberen heb ik geen ervaring mee. Sole drink ik ook maar merendeels kefir, gr jolanda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan