uitwendige DMSO toepassing

veelwerk

New member
Sinds een tijdje probeer ik wat problemen aan te pakken met DMSO. Dit lijkt erg goed te werken. Het gaat om gewrichten, zoals schouder, knie en voet. Vooral de laatste is erg lastig om uitwendig DMSO aan te brengen. Ik zoek namelijk een manier om het in te pakken met een materiaal dat niet oplost.

In het boek DMSO Nature's Healer wordt de 'impervious plastic wrap' beschreven als methode om ingesmeerde lichaamsdelen af te dekken. Hierbij wordt huishoudfolie aangeraden. Dit bestaat uit polyethaan. Lijkt me niet het juiste materiaal, maar wat is dan wel goed? Ook met katoen, want is het behandeld of zit er een coating op?

Heeft iemand ervaring en een methode met materiaal dat je gerust kunt gebruiken om het in te pakken? Vooral bij de voet lijkt me dit belangrijk want er komt natuurlijk druk op. Als het materiaal toch oplost in DMSO gaat het dan zeker naar binnen en dat is niet de bedoeling.
 
PE dat is polyethaan volgens mij. Precies datgene wat ik liever wil vermijden. Mocht er echt niets anders zijn en het is acuut, dan is het idd een optie.

Morton Walker's boek DMSO Nature's Healer is een interessant boek. Er staat veel in over de mogelijkheden met DMSO. Doch aan praktische info ontbreekt het hier en daar. Als je ermee wilt werken is het handig om methodisch en secuur te werk gaan. Wat ik dus zoek is wat tips hiervoor, vooral qua materialen die bruikbaar zijn. Veel onderzoek is gedaan in de jaren 60 en toen was plastic nog helemaal super en top, maar inmiddels weten we dat er stoffen kunnen binnenkomen via de huid die je liever buiten het lijf wilt houden. Dus met een middel als DMSO dat deze werking vele malen versterkt lijkt plastic me no go.
 
PE staat voor polyetheen.
Polyethaan is geen juiste term.
Maar, las DMSO nou in PE verpakt zit, wat is er dan mis mee om het met dezelfde kunststof af te dekken? Waarom lijkt het jou niet het juiste materiaal?
 
PE = polyetheen. Mijn spelfout, ik bedoelde wel hetzelfde materiaal. Het meest gebruikte plastic.

Mijn bezwaar is dat ik plastic niet vertrouw. De DMSO die ik gebruik wordt in een glazen fles geleverd.
 
Er was ooit een groot topic over DMSO hier dacht ik, maar ik kan het nergens meer vinden. Ooit heb ik van iemand hier een fles DMSO overgenomen en ik wil graag weten of die nog goed is qua houdbaarheid en wat de verdunning ook al weer was. Maar nu het topic nog terugvinden....
 
Ik heb al vanalles gegoogled, maar ik kan het niet vinden ! Maar dank je wel voor het meedenken
 
Zonne,

Dit topic gaat toch ook over dmso? Staat op de verpakking geen houdbaarheidsdatum? Wellicht even op internet het merk op zoeken en kijken hoe lang het gemiddeld houdbaar is. Dan kun je vervolgens terug gaan rekenen hoe lang het geleden is dat je het over hebt genomen. Ik denk overigens dat het wel mee zal vallen met de houdbaarheid.
 
Aha, dat is de logica ! Ik snapte er al helemaal niets van. Inmiddels via mijn e-mail gevonden van wie ik het hier op het forum heb overgenomen ( zat niet meer in de orginele verpakking) en info. Alleen las ik ergens dat het maar 3 jaar houdbaar is ?!
 
Ik heb al een tijdje in huis DMSO vloeibaar, 99,8% maar als ik zoek en lees dan had ik misschien beter MMS kunnen nemen.
Hoe dan ook, mijn broer heeft drie maal een operatie gehad aan zijn prostaat plus dat hij niet of nauwelijks kon/kan plassen. Die operaties hebben niet geholpen en nu zit hij met veel pijn.
Toevallig las ik een artikel over spoelingen die men doet met DMSO. Dus dan gaat er via een katheter veel DMSO naar binnen. Dus zo,n katheter is dan ook weer een belasting plus het feit dat blijkbaar veel DMSO wordt gebruikt staat me niet aan, als het voor mezelf zou zijn.
Maar DMSO innemen om van binnenuit pijnklachten te verlichten lijkt me wel een mogelijkheid. Als ik die klacht zou hebben zou ik het gewoon proberen.
Nu moet ik weten hoeveel druppels men kan innemen plus hoe het verdund moet worden. voorzichtig beginnen lijkt me.
Gisteren langdurig zitten lezen maar niet gevonden.
Wel gevonden dat het pijnklachten kan verhelpen. Engels of duits kan ik vertalen via CHroom.
 
Voor inwendig gebruik weet ik het niet, weet eigenlijk ook niet of ik dat zou doen....
Voor uitwendig gebruik vond ik de verdunning 7 delen DMSO en 3 water.

Zou cbd olie niet beter zijn ivm de pijn bij je broer ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan