uitslag onder de oksels

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Mijn vriend, die steeds meer overgaat tot WAPF heeft nadat hij een tijdje geleden last had van eczeem op zijn benen, dat inmiddels weg is, nu uitslag onder zijn oksels. Ik had een tijdje geleden gependeld en daar kwam uit dat hij allergisch is voor vis. Ik was dit alweer vergeten. Hij heeft de afgelopen weken zijn visconsumptie opgevoerd. Geregeld een zoute haring en wat vaker vis bij de warme maaltijd. Ook de CLO/boterolie. Mij schoot het van de week te binnen dat ik gependeld had en dat hieruit kwam van visallergie. Daarom een allergietest gedaan. Een beetje CLO/boterolie aan de binnenkant van de arm met een pleister erover en dit een nachtje laten zitten. De volgende dag was de plek rood. Nu 2 dagen nadien klaagt hij dat het op deze plek jeukt en irriteert. Nu vraag ik mij af of het specifiek aan de vis ligt of dat het komt van het feit dat hij in het algemeen dat de spijsvertering het verhogen van de consumtie van eiwitten en vetten niet aankan.

 
Het laatste. We hebben in onze westerse wereld een groot probleem met eiwitvertering a.g.v. te weinig maagzuur, wat weer het gevolg is van chronische stress (bijnieruitputting). Ga maar na: ALLE voedingallergieen en -intoleranties betreffen de vertering van bepaalde eiwitten!

Mike

 
Dank je wel Mike, voor je reactie.

Betekent het dan dat hij nu nog last heeft van bijnieruitputting? Of kan zich dat nu wel hersteld hebben. Hij heeft in het verleden wel heel veel stress gehad. Nu gelukkig niet meer. Dit zou ik toch wel graag willen weten voordat hij begint met Adrenal. Ook dus starten met een glas water met appelazijn een half uur voor de maaltijd. Sole gebruikt hij al. Is dit volledig of zijn er nog aanvullingen?

 
Zijn verleden heeft ervoor gezorgd dat hij veel cortisol en adrenaline heeft geproduceerd (weerstandsfase van de bijnieren, die dan overactief zijn). Nu zijn zijn bijnieren naar alle waarschijnlijkheid uitgeput (uitputtingsfase, de bijnieren zijn onderactief). Adrenal kan de juiste ondersteuning bieden voor de bijnieren, waardoor deze even niet meer zo hard hoeven te werken en dan kunnen helen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan