Tussendoortje

-B.arr

New member
's Avonds (en soms 's middags tussendoor) barst ik vd honger en ik heb het idee dat ik met thee alle voedingsstoffen uit mijn lijf spoel. Nu doe ik dan wel sole in de thee en dat gaat al beter maar van veel thee/water krijg ik veel honger.

De rauwe melk drink ik nu niet, omdat ik daar dus een opgezette buik van kreeg... wel de yoghurtsmoothie met rauwe eieren erdoor, met wat koolhydraten daarbij.

Maargoed nu weet ik vaak niet wat ik tussendoor kan eten. Op www.voedingisgezondheid.nl lees ik dat je als je toch nog honger hebt tussendoor een stuk kaas kunt eten, maar, los een stuk kaas, daar krijg ik dus, net als d rauwe melk, een opgezette buik van. :(
Dus nu weet ik het niet precies. Een kopje bottenbouillon zou kunnen, maar dat heb ik niet altijd standaard klaar staan
 
hoi Celticmyst, interessant wat je schrijft, voor mij, al klinkt dat misschien raar.
Intermittant fasting is voor mij ook echt niet te doen in feite behalve als ik een rustig bestaan leid, wat ik niet doe.
Thee of water drinken is volgens mij van zichzelf niet echt problematisch (vaakt draagt het mijns inziens zelfs bij aan je gezondheid) als je honger hebt, maar het maakt iets los van: "meer" substantie willen, waar je lichaam naar snakt.
Omdat je het over een opgezette buik hebt: ben je niet gewoon allergisch voor melkproducten?
Dat zou mij ook in jouw geval niet verbazen.
Het zou me evenmin verbazen als je gewoon snakt naar koolhydraten.
Wat mij betreft heb je die gewoon nodig als mens, misschien niet eens alleen als je toevallig bijnieruitgeput bent.
Van veel vet eten kun je ook extra problemen krijgen met je insulinevoorziening.
Althans dat is mijn persoonlijke ervaring en er zijn meer tekenen die daar op wijzen https://www.fatsforum.nl/topic/diabeet-en-pre-diabeet/page/10/#post-128089
Ik kan soms best een tijdje niet eten (dan vergeet ik het zelf), maar ik krijg later dan jammer genoeg de kous op de kop.
Voor mij is het echt funest als ik savonds aangevallen word door een hongerklap: daartegen vechten is voor mij nauwelijks mogelijk, maar vervolgens slaap ik dan de nacht niet meer omdat mijn lichaam snachts het eten niet meer lekker verteerd krijgt.
 
Ik ken het gevoel. Bij mij zijn het de koolhydraten. Als het echt niet lukt te wachten dan pak ik maar weer een rijstwafel of ik maak wat popcorn.

Opgeblazen buik na het eten van zuivel komt bij endometriose ook vaak voor en het gebruik ervan wordt dan ook afgeraden.
 
@Lievergezond, bedankt voor je reactie. Ik heb de link bekeken. Intermittant Fasting is voor mij ook niet te doen.

En inderdaad de koolhydraten heb je nodig... dus alleen maar een yoghurtsmoothie met een appel dat red ik niet, meestal wat witte basmatirijst met roomb. / kaas erbij.

Of ik nu echt allergisch ben voor melkproducten weet ik niet, het gaat ook om de combinaties. Als ik er eieren bij eet en wat koolh. gaat het al beter, maargoed,
dan de rauwe eieren maar in de geitenyoghurt doen?? Hoewel me dat minder lekker lijkt.


 
dan de rauwe eieren maar in de geitenyoghurt doen?? Hoewel me dat minder lekker lijkt.

Geen aannames maken maar gewoon lekker uitproberen. Zo kom je er vanzelf achter wat jij lekker vindt en wat goed voor jou is.
 
Uit je topic over yoghurt-smoothies begrijp ik dat je grotendeels leeft op eieren en yoghurt. Met de vetten en eiwitten zit je wel goed, maar waar zijn de koolhydraten? Je loopt altijd achter de feiten aan als je een complete voedselgroep weglaat of ondervertegenwoordigt!

Mike
 
Er zijn wel meer tussendoortjes te bedenken als kaas toch? Leverworst, gehaktballetjes, aardbeien met kokosroom, verse kokos, laatst had Lievergezond nog een of ander kokosoliesnack bij recepten geplaatst, kokosballetjes, warme appel met kaneel boter en kokosrasp/boekweit/quinoa, beetje creatief worden.
 
Eiermuffins, kun je nog wat rijst en groentjes door doen voor de koolhydraten..heb je ook een lekker tussendoortje.
 
Nu doe ik dan wel sole in de thee en dat gaat al beter maar van veel thee/water krijg ik veel honger.

Wat voor thee drink jij? Ik heb vaak een hongergevoel als ik van die 'nep' thee heb gedronken, getrokken van zo'n zakje.

Gewoon de rauwe eieren in de geitenyoghurt doen, je proeft het niet terug.

Lia
 
@Fatsnotbad.
Nee ik eet wel koolhydraten.
De koolhydraten bestaan uit zoete aardappel/witte basmatirijst
en groente met roomboter/geraspte kaas erdoor.


Echter vind ik dat mijn voeding wel errug eenzijdig is nu, en het staat me ook vaaaaaak tegen dus ik zal wat variatie proberen te vinden.........
Het zit 'm waarschijnlijk in het feit dat de bottenbouillon ontbreekt. Maar ik zal idd wel even creatief worden.
 
@Poekie ik drink inderdaad thee uit een zakje van b.v. Piramide. Kamillethee o.a.

Of b.v. groene thee met ginseng van Zonnatura. Ik begrijp dat jij echte thee haalt en dan in een thee ei doet?
 
over die eieren trouwens, het is zo raar, als ik er niet iets van ei bij doet, bij de maaltijd verteert het gewoon niet goed. Ik heb ook al een keer geprobeerd om alleen zalm met witte basmatirijst en roomboter te eten maar dat ging niet goed en toen ik een paar eieren met roomboter erachteraan at ging het wel goed.
Maar het is toch raar dat je bij elke maaltijd eieren zou moeten eten...
 
Dan doe je er toch gewoon ei bij, als dat jou helpt, niet te moeilijk doen, het is nog lekker ook.

Zo'n zakje van Pyramide is prima hoor, zonnatura weet ik niet, heb je gekeken op E-nummers?

Wij hebben losse thee: vietnam groene thee van Pyramide, meng ik met kruiden uit de tuin.

Heb je die bouillon nu nog niet gemaakt? ;-)

Lia
 
Ik had een schenkel, een mergpijp en een ossenstaart gehaald bij de Groene weg in Schoorl.
Die in een pan met water gedaan, opgezet, en toen ging het zo enorm stinken. Ik vond het echt niet lekker. Dus ik ben gestopt. Volgens iemand had ik of een schenkel, of een mergpijp, of een ossenstaart moeten doen. Maargoed ik weet nu niet waar het aan lag en hoe ik het anders moet of kan doen. Misschien al eerder kruiden erbij...


Volgens de slager in Alkmaar heb je dat altijd. Ik had toen nog een bakje met kipkarkas bouillon gekocht een keer bij die slager. En daar wat groente doorheen gedaan. Dit was wel wat waterig. Nu denk ik dat als je het zelf trekt het ook dikker wordt, klopt dat??
 
@Poekie oke.
ja, idd lekker doen,maar ik vind al die eieren wel wat duur worde nmaaroed. Ooit zal het wel minder worden :)
 
'Stinken' is een relatief begrip. Het heeft aanvankelijk die typische bottengeur, maar die verdwijnt na verloop van tijd. Je hebt hem gewoon niet lang genoeg door laten trekken. In de huishoudens van weleer was dit overigens een zeer herkenbare en aangename geur, dus alles is relatief.

Mike
 
Als je de botten even roosterd heb je die lekkere vleesgeur erbij. Alle botten door elkaar is prima. Ik heb het idee dat je wel bottenbouillom kunt gebruiken voor de spijsvertering, dus beetje doorzetten.
 
Die geur verdwijnt inderdaad, daar moet je even doorheen. Je houdt uiteindelijk wel een voeding over die hartstikke gezond is voor je.
Met dit kan ik eigenlijk wel zeggen: het zit tussen je oren. ;-)

Lia
 
Okee, helder.
Eet jij zelf ook bottenbouillons? En zijn er hier mensen die geen bottenbouillons maken?
ik had dus ook een keer de kippenbouillon van de slager maar ook vd kleine soepfabriek (uit een pot), daar zaten verder ook geen toevoegingen in, maar ik heb al van meerdere mensen begrepen dat zelf trekken de voorkeur geniet?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan