Tulsi thee en bijnieren

G

Guest

Guest
Tulsi thee (Holy Basil, heilige basilicum, ocimum sanctum) schijnt erg goed te zijn voor de bijnieren en de balans in de hormonen over het algemeen.

Het onderdrukt het aanmaken van cortisol in stressvolle situaties. Daarnaast zou het ook het bloedsuiker balanceren.

Iemand ervaring met deze ayurvedische thee of in supplementvorm?

 
Hoi Gadsie, in India is het in elk geval erg in trek en het is niet iets van deze tijd of zo: niet hip of zoiets, zoals de gojibes, ik noem maar wat.

Maar goed, hier groeit het in elk geval niet (zoals veel van die superfoods die perse uit een ver land moeten komen en heel duur moeten zijn hier).

Ik las bij Mercola eens dat hij het aanprijst als een soort koffie.

Ik heb het ook gedronken en ik vond het erg lekker, maar het was meer voor mij als thee.

 
Ik heb zelf al een paar keer de tulsi thee uitgeprobeerd van Pukka met drie soorten tulsi en voel me daar erg goed bij. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen omdat ik hem nog niet zo heel lang gebruik maar mijn intuitie zegt wel dat het helpt :)

Dit receptje wil ik binnenkort uitproberen als mijn gelatinepoeder is toegekomen: Tulsi gelatine 'snoepjes': http://empoweredsustenance.com/tulsi-gelee-for-natural-hormone-healing/

Ik denk dat dit recept als eens eerder door iemand is gedeeld maar het lijkt mij ideaal om je bijnieren te ondersteunen en om meer gelatine binnen te krijgen.

Ik overweeg nu om biologische gemalen tulsi te kopen maar dan is het natuurlijk maar 1 soort (gekruid.nl).

 
Het wordt ook biologisch verkocht door iHerb, en dan in diverse smaken. Tulsi is thee van basilicum bladeren en volgens mij niet uit de veganistische hoek zoals Gadsie oppert. De tulsi komt uit de ayurvedische hoek (als we zo nodig in hokjes willen praten), welke niet veganistisch is.

De thee is dus van een kruid en ik vind em vaak heerlijk verwarmend.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan