Tryptofaan

Gillian

New member
O ja, ooit op advies van RawFood goeroe Cousins...wel...in tegenstelling tot David W. een sympathieke man...aan de tryptofaan gegaan...

Jaren gebruikt...lees ik nu in bijgevoegd art...dat dat de schilklier onderdrukt..

Fijn! Soms word ik wel heel moe van alle tegenstrijdigheden...

http://raypeat.com/articles/articles/gelatin.shtml

Groet Gillian

 
Daar ben je niet de enige in..ik lees hier super goede dingen over spirulina en chlorella..kwam ik gister op een andere site en daar stond in dat de B12 in groene algen oa juist de opname van de dierlijke B12 kunnen blokkeren..wat is waar?

Maar een goedwerkende schildklier zou moeten zorgen voor een goede omzetting van tryptofaan toch? kan me op die manier niet goed voorstellen dat het dan de schildklier onderdrukt..

 
Analoge B12 uit planten kunnen inderdaad de opname van dierlijke B12 bemoeilijken of verhinderen. In het artikel van Ray Peat staat dat hoge afgifte van tryptofaan a.g.v. stress een onderdrukkend effect kan hebben op de schildklier. Daarmee is dus niet gezegd dat tryptofaan per definitie de schildklier onderdrukt. Interessant is ook dat hij vermeldt dat gelatinerijk voedsel (beestenbottenbouillon!) een kalmerend en helend effect heeft op het systeem. Hoe je het ook wendt of keert, je komt altijd weer uit op de helende kracht van dierlijk voedsel - maar dan wel van alle delen van het dier!

Mike

 
De stofwisseling, en het vermogen om de lichaamstemperatuur te reguleren, wordt verbeterd bij tryptofaan arme voeding.

En laat nu juist bottenbouillon meer collageen bevatten of gelatine, en zeer weinig tryptofaan.

 
Ja, dat begreep ik ook uit dat artikel...dat de bottenbouillon of gelatine..meer glycine bevat en minder tryptofaan en cysteine..en daardoor kalmeert..

Nou dat merk ik! Het doet wonderen voor mijn mind en..mijn huid!

Jeetje! Ik las ergens...dat ratten die gelatine aan hun dieet toegevoegd kregen collageen 17% aanmaakten nà n zonnebad...en ratten die het niet kregen...53% collageen afbraak hadden...

Wow! En we worden gewaarschuwd voor de zon...we kunnen beter gewaarschuwd worden voor het ontbreken van gelatine in ons dieet..trouwens ik merkte dat het klopte het effect van het zonnebad..bij gelatine rijk dieet...echt super!

 
ik heb doordat ik mij zo rot voelde tryptofaan besteld.

ik nam de maximale dosis, viel me inene op dat ik het steeds zo koud had en dat mijn huid (acne verergerde) ik heb pcos en zou ook kunnen door slecht werkende schildklier,

wie weet daarom die uitbraak van acne?

 
Ja Debje zou zomaar kunnen...ik nam ook de tryptofaan samen met 5HTP e.d. maar in de loop der jaren zijn ze er pas achter gekomen dat er zoiets kan ontstaan als het serotonine syndroom bijv. zeker in wisselwerking met Ginseng en allerlei serotonine verhogende supplementen...nou dat is niet leuk! Overexited is het gevolg; zowel psychisch als lichamelijk...tremors e.d.

Die kou van jou ivm Tryptofaan begrijp ik..je acne niet...wat is pcos?

 
Ik noemde 5HTP ivm het serotonine syndroom, maar of het ook een negatieve werking heeft op de schildklier..dat weet ik niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan