Traumeelgel of Voltaren?

Mr. Nice Guy

New member
Beste mensen,

ik kamp al enkele weken met een tenniselleboog die uitstraalt naar de buitenkant van mijn hand.

Heb reeds een afspraak (eind september) maar moet dus nog even afwachten.

Intussen heb ik in de afgelopen dagen regelmatig tijgerbalsem erop gesmeerd maar qua ontsteking en pijn heb ik niet echt verbetering. Omdat er menthol zit in het product heb ik ongeveer een half uur lang een koelend effect maar dat is het dan ook.

Ook doe ik rek- en stretchoefeningen, dat helpt wel een beetje maar niet goed genoeg.

Ik wil graag een echte pijnstillend/onstekingremmende gel of zalf gebruiken en dacht aan Traumeel gel of Voltaren.

Traumeel is een homeopatisch middel maar blijkbaar werkt het evengoed als zalfjes op basis van NSAID's (Voltaren).

Zijn hier mensen die ervaring hebben met beide producten? Zo ja, welk van de 2 raden jullie mij aan? Of hebben jullie een ander/beter alternatief?
 
Bij een tennisarm helpen beiden niet.
Dat is door overbelasting ontstaan littekenweefsel bij de aanhechtingen van de pezen en moet worden losgewreven.
Een beetje pijnlijk is het wel maar och.
http://tennisarm.nl/?gclid=CJvfsty-1ccCFWv3wgod2kIBSw
 
@Cholesteroliscool, die website had ik al eens doorgelezen, in ieder geval bedankt voor de tips, loswrijven laat ik ook doen, kapot masseren bij wijze van spreken :) Hopelijk verbeterd het met de tijd maar als hulpmiddel wou ik een goede zalf gebruiken, daarom de vraag...
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan