tranend oog door spetters van kip braden

G

Guest

Guest
ik heb gisteravond kippenpoten gebraden in roomboter/

toen ik het vlees in de pan deed spetterde het nogal en kwamen er spetters op/in mijn oog.

ik heb gelijk gespoeld met water.

vanmorgen voelde ik oog nog wat trekken en vandaag wel bijna hele dag beetje hoofdpijn gehad.

en mijn oog blijft tranen heel lastig is dat.

ik heb al wat colloidaal zilver in gedaan maar dat helpt ook niet.

heeft iemand advies/tips?

ik hoorde van iemand die naar mij oog keek dat hij een puntje zag wat beschadigd was op het netvlies.

sheila

 
Ik zou hier toch even een huisarts naar laten kijken als ik jou was. We zijn op dit forum altijd erg fel tegen huisartsen en doktoren (en terecht :lol:) maar in sommige gevallen kan het toch zeer handig zijn als er iemand na kijkt die er een beetje verstand van heeft.

Je hoeft natuurlijk niet direct al die pijnstillers, antibiotica of weet ik wat voor rommel van hem aan te nemen, maar ik zou het wel fijn vinden als er iemand naar zou kijken als ik jou was.

Ik krijg ook weleens hete spetters op mijn huid, maar dat brand een beetje en gaat vanzelf wel weer over, maar je ogen is toch wel heel wat anders.

 
ik heb ook een hekel aan huisartsen heb daar slechte ervaringen mee.

ik zie het ook niet zitten om nu naar de huisartsenpost te gaan, lekker duur en ik denk dat ze me niet eens serieus nemen .....

 
Ik zou het wel doen hoor gewoon om een diagnose te krijgen, en in dit geval zullen ze je toch vast wel serieus nemen? Een dokter kan toch gewoon in je oog kijken en zien of er een beschadiging is?

 
ik heb een keer een spoedoperatie gehad en ben de dag ervoor 2x naar huisarts geweest en 2x naar eerste hulp maar ik werd niet serieus genomen en moest daardoor de volgende dag een spoedoperatie

 
Ik ben ook niet dol op dokters en je wordt inderdaad vaak niet serieus genomen maar in dit geval zit 'het' aan de buitenkant. Met een vergrootglas of iets dergelijks kan zo iemand toch gewoon heel objectief vaststellen of er een beschadiging is?

 
vanmiddag keek iemand naar mijn oog en zag een puntje zitten.niet dat er iets op zat ofzo. maar denk waar die spetter tegenaan kwam.

maar mijn oog blijft extra vochtig door het tranen misschien geneest dat ook extra.

ja met mijn bezoeken aan dokters en ziekenhuis was het niet te zien.

wel te voelen maar dat voelde ze ook niet, en met een foto was het te zien maar dat deden ze ook niet.

 
Hoi Sheila, ik weet dat ik soms monomaan ben (nu de hele dag bezig met dmso), maar ik kan je echt druppels met dmso aanraden: de 25%-oplossing : een vierde deel dmso tegen drie/vierde deel steriel water en dat 1 druppeltje of twee druppeltjes verdeeld over de dag per oog erin druppelen.

DMSO helpt bij (brand-)wonden en bij oogproblemen en ook bij hoofdpijn en is algemeen pijnstillend.

Het zorgt dat je oog sneller heelt door cellen meer permeabel te maken voor aanvoer van voedingsstoffen en het is een antioxydant.

 
lievergezond, maar ik heb dat spul niet in huis en als ik het bestel dan duurt het toch nog paar dagen ?

ik heb wel kamille in huis, is dat ook niet goed voor je ogen?

 
Waar woon je Sheila?

Ja kamille is zeker ook goed voor dit soort dingen, ook voor je ogen.

Ik gebruik het als mijn diertjes ontstoken ogen hebben of ikzelf bijv. van de hooikoorts.

 
culemborg

ik kan wel kamillethee maken en dan erin druppelen

 
Goed idee hoor van die kamillethee.

Die is ook pijnstillend/kalmerend.

Culemborg, dat is wel ver van me vandaan.

Weet je dat dierenartsen dat spul (dmso) ook vaak hebben?

Ja thee erin druppelen: geen slecht idee: wel niet te heet natuurlijk.

 
nee ik heb nog nooit van dat spul gehoord.

hoe is het met je trampoline?

het theewater kookt al nu ff trekken en dan af laten koelen

we hadden op vakantie ook teken.

1 op de badkamervloer en ik was net in bad geweest en 1 op iemand zijn hand. maar ze zagen er niet vol uit

 
Sheila, het is goed met mijn trampoline, wel een ruimtevreter in een klein huisje.

Ik heb er vandaag te weinig op gesprongen, dat wel.

Ook een niet-volle teek kan volgens mij bacterieen en virussen verspreiden.

 
ja ik ken dat, ik woon ook in een flat, en is best een sta in de weg gelukkig kan hij ook op zijn kant en is dan niet zo groot.

ik hoop maar dat ze niet gebeten hebben. ik heb iig voor zekerheid 2 dagen wat druppels colloidaal zilver genomen.is ook tegen ziekte van lyme

 
Heb / had jij ook een trampoline?

Dat heb ik kennelijk gemist Sheila.

Colloidaal zilver helpt inderdaad tegen de lyme.

Ik hoop dat je thee snel afkoelt.

 
ik heb het ook niet gemeld geloof ik.

ja ik hoop het ook en dan ga ik lekker op tijd naar bed hopen dat het morgen beter gaat.

a.s dinsdag is een gva avond colloidaal zilver kom je daar ook heen?

 
Ah hoe vind je het dan die trampoline?

Ik hoop ook dat het snel beter gaat met je oog Sheila, echt ellende lijkt me!

Een gezond verstandavond over colloidaal zilver: interessant.

Waar dan Sheila?

 
Sheila, ik heb een keer een week rondgelopen met een minuscuul splintertje in mijn oog, van ijzer notabene. Het was zo klein dat het dagen duurde voordat het was gaan irriteren, tranen en lichtflitsen. Toen meteen bij de Eerste Hulp geweest, kreeg een gel in het oog zodat ik de oogspieren even helemaal niet meer kon bewegen. Toen kon de dokter het eruit halen (het was erin gekomen met veterstrikken), daarna nog een paar dagen iets moeten smeren en het was over. Met zulke snelle acties is de westerse geneeskunde wel top. Succes ermee!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan