Ton Claessen (WWK) voorstellen

T.Claessen

New member
Dag beste allen, ik zal me even voorstellen,

Mijn naam is Ton Claessen (67), gehuwd (ruim 42 jaar) en twee kinderen (zoon-36 en dochter-41). Zowel ikzelf als mijn echtgenote (66) zijn dus AOW-ers, maar komen dagelijks nog tijd tekort. Voorheen (en nog) was ik zelfstandige (ICT-branche) en echtgenote werkzaam in de gezondheidszorg (thans vrijwilligster). Mijn/onze gezondheid, mede gezien de leeftijd, is nog ruim voldoende te noemen. Ik gebruik geen enkele vorm van medicatie. Mijn echtgenote wel (maagzuurremmers). Vaccinaties (inclusief griepprik) houden wij (al ruim 40 jaar) verre van ons.

Wij maken al geruime tijd gebruik (enkele jaren) van hoofdzakelijk biologische voeding (al dan niet uit eigen moestuin) en vermijden zoveel mogelijk producten met (schadelijke) E-nummers. De vetten die wij dagelijks gebruiken zijn: biologische ‘extra virgin’ kokosvet/olijfolie en/of biologische roomboter/ghee. Daarnaast Keltisch zeezout (en Sole) en als zoetstof (beperkt) Stevia (de betere variant).

EN VERDER...

Destijds (2007) was ik betrokken bij de oprichting van de landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (WWK), evenals ondermeer (wijlen) mijn vriend drs. H.J. (Henk) Trentelman (langst overlevende opgegeven kankerpatiënt) en… Mike Donkers (die ken ik dus persoonlijk). In die dagen ontsproot ook de gedachte tot het schrijven van een boek. Het werd (2008) ‘Chemo? Of kan ik zélf kiezen?’ met als auteur Henk Trentelman (Mike schreef hoofdstuk 6, voeding en landbouw).

Samen met anderen was ik verantwoordelijk voor een video (4 delen op You Tube), waarin BN-er Léonie Sazias in gesprek is (maart 2010) met Henk Trentelman, (helaas) de meest ervaren kankerpatiënt van Nederland (hij overleefde ruim 14 jaar een dodelijke vorm van prostaatkanker).

De Weston Price Foundation draag ik een warm hart toe en volg/lees dit lovenswaardige forum derhalve al geruime tijd. Op beperkte schaal (als het mag) wil ik hieraan (forum) ook deelnemen, maar zal vaker lezer zijn.

Hartelijke groet aan allen, succes met het streven naar een (nog) betere gezondheid, want verkeerde voeding (klinisch overleden en/of vergiftigd) maakt meer kapot dan je lief is en… is een belangrijke, zoniet de belangrijkste bron van veel (gezondheids) ellende, zo is mij inmiddels duidelijk geworden.

Ton Claessen (67), lid/mede-initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatiënten en tevens webmaster van ondermeer: http://wapensindestrijdtegenkanker.blogspot.nl/ (met ook promotionele verwijzingen naar de Weston Price Foundation).

PS

Mike (Fatsnodbad),

Mijn welgemeende complimenten voor al datgene je onderneemt / ondernomen hebt. Chapeau, maar (vaderlijk advies) houdt ook tijd over voor jezelf want, Henk Trentelman (gedreven en goed bedoeld) was dagelijks bijna 8-10 uur bezig met het beantwoorden van berichten/mails, zo liet hij jouw/mij/ons vaak weten. Jouw, niet door belangenverstrengeling bezoedelde, inzet/deskundige kennis kunnen wij node missen en kan voor velen van grote waarde zijn.

Lia (Poekie)

Uitstekende, informatief en overzichtelijke, website heb jij/hebben jullie. Heb hem grotendeels doorgenomen en ook linkverwijzingen geplaatst op mijn weblogs. Zul je niet erg vinden neem ik aan. Nog mijn felicitaties (verjaardag onlangs) en een prettige voortzetting van jullie vakantie.

Ik geef er de voorkeur aan, met respect voor andere visies, om overal (ook op andere fora) mijn eigen naam te gebruiken, want heb mij destijds voorgenomen te strijden met open vizier.

 
Dag beste Truus (mijnlijf),

Dan ben jij waarschijnlijk Truus van Willem van wie ik weleens berichten (Hyves) ontvang? Leuk om je ook hier te ontmoeten.

Ieder voordeel heeft meestal een nadeel dus ook nicknames. Je weet vaak niet meer met wie je kontakt hebt. Ik gebruik daarom bij voorkeur, zoals in mijn profielschets hierboven ook aangegeven, mijn eigen naam.

Ik maak zeer beperkt gebruik van de sociale media en reageer gedoseerd op reacties. Heb me voorgenomen om dat ook zo te laten, want wil niet nog meer tijd (al webmaster van een aantal weblogs) besteden achter mijn PC. Ben weliswaar AOW-er maar moet/wil toch prioriteiten stellen aan mijn beschikbaarheid voor genoemde media/internet.

Vriendelijke groet,

Ton Claessen

 
Grappig Ton Claessen, ik heb het door U geschreven boek aangeschaft en gelezen. Ik ben nadien geopereerd en bestraald uit voorzorg (maar geen kanker gevonden) Volgens mij ben ik ten onrechte bestraald geworden, er was (vooraf) in mijn bloed niets te vinden en ook niet uit de biopsie. De poliepen zagen er wel rot uit. Ik heb wel spijt dat ik niet geweigerd heb, omdat ik nu met behoorlijke klachten ben blijven zitten. Als ik terug denk aan het gesprek met de arts nadat ze de poliepen gezien hadden vonden ze het raar dat ik zo koel reageerde. Maar het moet eerst tot je doordringen allemaal je gelooft het gewoon niet. Veel mensen zullen zich voordat ze een slecht bericht krijgen niet zo verdiepen in slecht voedsel zoals hier in dit forum gebeurt. Gelukkig was ik wel al met voedsel bezig maar ben hier wel nieuwe dingen tegengekomen. Mijn schoondochter had borstkanker, operatie en chemo en bestraling) en haar bloed is nu weer niet goed , zodoende kwam ik nu op dit forum terecht. Ze staat helaas niet open voor een andere aanpak dan de reguliere. Terwijl ik in het ziekenhuis lag voelde ik me wel wat mondiger door uw boek, Je denkt gauw ze zullen het wel weten en je wilt niet lastig zijn. Klein voorbeeld, ik had een tijdelijk stoma en moest worden verschoond. Hebben ze er geen onderlegger ondergelegd en moesten ze het hele bed verschonen. Ik kan er een boek over schrijven.

Ga ik niet doen.

Liesje.

 
Ton,

Allereerst van harte welkom en leuk dat je meedoet!

Quote:
Mijn welgemeende complimenten voor al datgene je onderneemt / ondernomen hebt. Chapeau, maar (vaderlijk advies) houdt ook tijd over voor jezelf want, Henk Trentelman (gedreven en goed bedoeld) was dagelijks bijna 8-10 uur bezig met het beantwoorden van berichten/mails, zo liet hij jouw/mij/ons vaak weten. Jouw, niet door belangenverstrengeling bezoedelde, inzet/deskundige kennis kunnen wij node missen en kan voor velen van grote waarde zijn.


Wees gerust. Sinds begin dit jaar heb ik weer een baan als docent. Twee jaar lang heb ik inderdaad 8-10 u er dag voor een beeldscherm gezeten als vertaler van boeken over voeding en gezondheid. In het najaar van 2012 kwam ik tot de conclusie dat dit werk weliswaar boeiend, uitdagend en leerzaam is geweest, maar dat ik er niet gelukkiger op word als ik alleen maar thuis in dat kleine computerkamertje bleef zitten. iemand als ik moet onder de mensen komen! Daarnaast kreeg ik allerlei fysieke klachten als nekpijn, schouderpijn en rooddoorlopen ogen. Ik geef nu 3 weken weer les en voel me hierbij als een vis in het water!

Mike

P.S.: In de Waard van Kekerdom in Leuth zullen vanaf begin maart maandelijks lezingen/kennisavonden plaatsvinden door mij, iedere 1e maandag van de maand, te beginnen met 4 maart. Op deze avonden zullen hapjes worden geserveerd die in overeenstemming zijn met mijn ideeen over voeding. Hopelijk zie ik je daar persoonlijk weer eens!

 
Ton welkom en bedankt voor je lieve woorden.

Ik hoop dat je nog veel kunt leren (ook je vrouw: maagzuurremmers) en dat wij veel van jou op mogen steken.

Heb de filmpjes van Leonie en Henk gezien, zijn boek heb ik niet gelezen, wie weet ooit....

Mike, leuk dat je weer je oude stiel hebt opgepakt. Jij bent inderdaad een mensen-mens. Fijn dat je dat weer bent gaan doen.

En wie weet hoeveel mensen je zo nog meer bereikt want jij kunt toch je 'mond niet houden' over goede voeding etc.....

Werk je weer bij je vorige werkgever?

Ook leuk dat je weer lezingen gaat geven op regelmatige basis, beetje ver weg van Noord-Holland maar wie weet zie je ons zo maar eens aan komen waaien.

Lia

 
Welkom!

Mooi om te horen dat jullie zo gezond leven!

Dat mag vast resulteren in chique verouderen tot respectabele leeftijd! :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.803
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan