Toepassen in je gezin

Pepper

New member
Ik heb een vraag over het inpassen van dit voedingspatroon in je gezin.

Ik heb drie kinderen, 22,20, 15. Die gewend zijn om koolhydraten te eten, pasta s, brood en eigen baksels e.d.

Ze wonen alledrie nog thuis en zeker de oudste twee wil ik niet dwingen om mee te gaan in deze nieuwe .

Ik ben bang dat als ik rauwe melk, kaas van rauwe melk, bio yoghurt, kwark e.d. Em meer kook volgens WAP en daar voor hun dan pasta , brood

O.i.d. Bij serveer, ik hoef het immers niet te nemen, ze dan wellicht uit gaan dijen in gewicht , door de goede vetten en dan ook nog de koolhydraten en suikers die ze eten.

Kan iemand mij hier advies in geven?

De meeste producten koop ik biologisch, haal vlees van de groene weg en ga morgen de rauwe melk proberen. Ik wil zelf suiker laten staan en zoveel mogelijk koolhydraten ook.

Ik hoor het graag.

 
Het grappige is dat je, wanner je meer goede vetten eet, je minder behoefte gaat hebben aan koolhydraten. Ik merk aan mijn 16-jarige dochter die niet WAPt dat ze veel minder snack- en snaaimomenten heeft na een goede maaltijd. Eens per week eet zij pizza, terwijl de rest iets gezonds eet. Ik stoor me er maar niet aan, maar geniet van de momenten dat ze wel gezonder eet dan daarvoor. Geen volle winst, maar kleine stapjes.

En zolang jij in de keuken staat kun je ongemerkt een hoop goeds doen met je maaltijdkeuze en bijvoorbeeld het gebruik van keltisch zeezout en roomboter.

 
Gewoon niet zeggen dat het rauwe melk is, veel mensen proeven niet het verschil tussen rauw of gepasteuriseerd. En je hoeft toch ook niet te melden dat de kaas van rauwe melk is? En zelf yoghurt maken en kefir van die rauwe melk, doe je het in een bestaande yoghurtfles.... En net wat Manon zegt, als ze beter/langer verzadigd blijven dan hebben ze geen behoefte meer aan zoet/koolhydraten.

Niet te veel vertellen en gewoon doen dan gaan ze vanzelf mee 'over'.

Als ze erg in 'opstand' komen dan heb je je best gedaan, je kunt ze niet dwingen alleen maar blijven uitleggen waarom je het doet, omdat je om ze geeft.

Lia

 
O ja, nog iets leuks. Ik eet geen brood en aardappels meer. Na een paar weken viel dat op en kwam de vraag 'waarom niet' op tafel. Ik heb het klein gehouden en gezegd dat brood en aardappels stampvol koolhydraten zitten die in je lijf omgezet worden in suiker. Dochterlief eet nu geen aardappels meer en veeeel minder brood, want ze wil natuurlijk niet dik worden...

 
Zo doe ik het ook. Ik neem niets weg, verander alleen de ingredienten, vertel over het waarom van de keuzes die ik maak en laat hem kiezen. Nu eet hij bij het ontbijt twee gebakken eieren en laat het brood staan. Hij neemt nog wel brood mee naar school, maar 's avonds hoeft hij ook geen aardappelen meer of pasta of rijst en eten we alleen nog vlees en groente. Als hij de groente niet lust, mag hij die laten staan, wat hij geweldig tof vind.....

Hij krijgt nog wel veel te veel suikers binnen, maar ik heb er vertrouwen in dat hij me syeeds meer zal gaan volgen.

Succes ermee Pepper, mooi dat je ze dit nog kan meegeven.

 
Tja, wat kan ik hierop zeggen? Ik vind van mezelf dat ik de moeilijkste eter van de wereld als zoon heb.

Hij heeft mij een kleine 19 jaar grijze haren bezorgt met zijn verschrikkelijk eigenwijze manier van doen.

Sinds ongeveer anderhalf jaar eten we nu WAP en ik word er op dit moment gewoon emotioneel van als ik moet beschrijven wat dit eetpatroon voor mij en mijn gezin heeft betekent.

Vooral wat betreft de gedragsproblemen van mijn zoon.

Van mijn kant dan ook niets dan lof.

Pepper, ik kan alleen maar zeggen, relax!!!

Begin gewoon stapje voor stapje WAP in je gezin te introduceren. Doe het liefdevol (maak bijvoorbeeld een lekkere smoothie van kefir)als het er maar op de één of andere manier ingaat.

Word creatief! En doe vooral rauw eigeel door de smoothies, super voor de hersenen, je reinste brainfood!!!!!

Je zult zien, WAP werkt vanzelf.

Mijn zoon was zó blij dat we van het vegetarische voedingspatroon afstapten.

Hij smult van de aardbeien met slagroom, eet nog wel aardappelen maar dan als puree met heeeeeel veel roomboter.

WAP bewijst zichzelf.

Ik heb me in het begin ook zoveel zorgen gemaakt omdat mijn zoon er een ver-schrik-ke-lijke levensstijl op na hield.

Mike stelde mij toen gerust met de woorden: 'je kunt nu niets anders doen dan zoveel mogelijk aan schadebeperking doen '.

Deze woorden hebben mij zo enorm gesteund omdat ik in een bepaald soort van moedeloosheid/ machteloosheidsgevoel zat van ' het helpt toch allemaal niet wat ik doe '

en ' hij werkt niet mee, het is allemaal zinloos ' tot aan ' hij bekijkt het maar, ik doe het niet meer '. Met gevoelens van machteloosheid was niemand gebaat.

Vanaf dat moment ben ik mijn schouders eronder gaan zetten, zie blog :mrgreen:

Voor mij is het een compleet wonder wat er vanaf dat moment allemaal bij mijn zoon veranderd is.

Jij hoeft er alleen maar voor te zorgen dat jouw gezin op de één of andere manier WAP binnenkrijgt en dan doet WAP de rest.

Fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel.

Ik heb hier nu een heel ander persoon rond lopen. Hij is zo veranderd en waardeert heel erg wat we voor hem doen.

Sinds hij Ad Lightvoet (ook actief lid op dit forum) als Personal Coach heeft is het helemaal super te gek, hij is nu zelfs al bijna een week gestopt met roken.

Hij is voor het eerst in zijn leven blij met zijn lichaam, hij heeft altijd een enorme groeiachterstand gehad en onbewust een minderwaardigheidscomplex over zijn (niet mannelijke) uitstraling.

Hij ervaart nu hoe zijn lichaam zich aan het opbouwen is en vind dat echt een enorme kick.

Hij krijgt nu eindelijk respect voor zijn lichaam en hij weet nu dat hij er zelf heel veel aan kan doen om zijn lichaam te ondersteunen met WAP voeding.

Pepper, je hoeft denk ik niet bang te zijn dat je gezinsleden gaan uitdijen in gewicht als ze al die verzadigde vetten gaan combineren met koolhydraten want dan moest mijn dochter van 25 al 100 kilo wegen.

Ze heeft een enorm mooi figuur al zeg ik het zelf en ze heeft altijd vreselijk veel gegeten (ook koolhydraten helaas), maar ze heeft zich altijd wel beperkt tot gezonde voeding.

Zo is ze opgevoed, ik zei altijd van (echt) gezonde voeding wordt je niet dik, maar laat het snoep, frisdrank, chips en al die rotzooi maar staan dat is nergens goed voor.

Mijn dochter is ook helemaal fan van WAP en merkt ook dat het uiteindelijk helemaal niet moeilijk is om de koolhydraten te laten staan, mits ze zich aan het protocol houdt.

Kefir is hierin de absolute topper, hierdoor is zelfs mijn ( zwaar-verslaafd- aan- brood) man genezen van zijn zucht naar koolhydraten.

Dus Pepper, vertrouw op WAP, laat je angsten varen (maar dat gebeurd vanzelf als je langer aan WAP doet) en begin met vrachten kefir, rauwe melk, roomboter, slagroom, beestenbottenbouillon, kokosolie, en rauwe eidooiers bij hun naar binnen te werken en voordat je het weet, in ieder geval na anderhalf jaar :wink: liggen jullie allemaal in een deuk van dolle pret, want WAP maakt heel vrolijk.

 
Yes, de zoon van F&M is gestopt met roken! Wens hem veel sterkte, geef m vooral veel vetten en hij kan het, net als ik! Het begint met 1 dag en ik ben nu alweer een maand of 9 geloof ik verder.

Ik vindt geweldig zoals iedereen probeert zijn of haar gezin mee te nemen in de goede voeding. Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken, wel zo makkelijk. Iedereen heel veel succes met partners en kinderen aan de gezonde voeding krijgen!

 
Alexandra, ik heb mijn zoon heel veel sterkte gewenst in jouw naam. Ik moest je bedanken.

Met de vetten zit het goed, hij heeft net een smoothie op van rauw-melkse kefir, twee eidooiers, een eetlepel kokosvet, slagroom en helaas een banaan, anders drinkt hij hem niet :p

Fijn dat je zo met ons meeleeft :D

Wat cool dat jij al 9 maanden bent gestopt 8)

 
Toen ik "jullie" stukje las, bedacht ik, ik heb al dagen niet meer aan roken gedacht! Het wordt echt steeds makkelijker en makkelijker.

Enne, gewoon stiekem steeds een beetje minder banaan in doen. Al doe je maar een centimeter per dag. Dan komt er een dag, binnen een maand, dan is hij ook van de banaan af :D

 
hahahahaha, ik lees hier op het forum zoveel verschillende truukjes om jullie gezinnen aan bv de rauwe melk te krijgen. Dan mag je op deze manier toch ook wel smokkelen ;) Succes! O, en wel zorgen dat hij het niet ziet natuurlijk, of leest :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan