Tinctuur en pillen van placenta

G

Guest

Guest
Ik hoorde van iemand die bevallen was bij een holistische verloskundige, dat ze na de bevalling de placenta mee naar huis nam en die kookte.

ZE maakte er pillen van en tinctuur.

Als de moeder of baby niet zo lekker zijn of wat mankeren en ze nemen wat druppels of een pil helpt dat super.

Ik vond het wel een bijzonder verhaal.

Dieren eten ook vaak placenta op, ook omdat het erg voedzaam is.

 
Fantastisch Sheila werkelijk waar: het moet een krachtig WAPF-proof medicijn zijn al zou ik het ook niet zo makkelijk door mijn strot kunnen krijgen.

Maar ja, de gezondheid is toch heilig, en dieren eten inderdaad gewoon de placenta op.

Of je kan het misschien ook in stukjes invriezen en het in Mikes smoothies doen:)

Maar de tinctuurvorm is natuurlijk ook handig.

 
De moeder eet dan de pillen, en de baby de druppels, hij weet toch nog van niks :)

 
Dit klinkt misschien naief maar hoe groot is een placenta?:p

Hoeveel pillen/druppels kun je daar van maken?

 
Geen idee hangt ervan, de ene vrouw heeft een grote placenta en de andere een kleine.

En met hoeveel weken de baby geboren wordt.

IK denk dat je toch wel aardig wat pillen van kan maken hoor.

En ze slikt ze alleen als ze wat heeft.

 
Niemand die het heeft over de gezondheid van de placenta. Het lijkt een goed idee en zou dit in theorie ook kunnen zijn, maar hoe gezond is zo'n placenta als we te maken hebben met moeders die zich niet goed voeden voor en tijdens de zwangerschap?

Mike

 
Goed punt, we willen immers ook alleen vlees van dieren die goed gegeten hebben..

Dit topic voert mijn gedachten naar een wat luguber onderwerp:

Hoe voedzaam is kannibalisme?(er van uitgaande dat de mens in kwestie goed gegeten heeft.

Ik kan me best voorstellen dat de oermens in tijden van extreme schaarste, om zichzelf te redden, degene die het eerst het loodje legde opaten?

 
Quote:
hoe gezond is zo'n placenta als we te maken hebben met moeders die zich niet goed voeden voor en tijdens de zwangerschap


Hallo Mike, maar dit geldt toch net zo goed ook voor moedermelk dan of?

 
Ja, dit geldt dan ook voor moedermelk. Helaas moeten we constateren dat de mlek van veel oeders ontereikend is qua voedingswaarde. Er is echter wel een krachtig argument om desondanks borstvoeding te bevorderen en dat is de natuurlijke band tussen moeder en kind als het aan de borst ligt. Dus zelfs al laat de kwaliteit van de moedermelk te wensen over, dan nog is er veel te zeggen voor borstvoeding.

Mike

 
Quote:
Hoe voedzaam is kannibalisme?(er van uitgaande dat de mens in kwestie goed gegeten heeft.

Ik kan me best voorstellen dat de oermens in tijden van extreme schaarste, om zichzelf te redden, degene die het eerst het loodje legde opaten?


Kannibalisme kenmerkt het eind van een beschaving. Alleen in uiterste (hongers)nood horen wij ons hieraan schuldig te maken. Het is ook een principe in de natuur dat roofdieren elkaar niet opeten. Roofdieren horen prooidieren te eten. Vleeseters eten geen vleeseters maar planteters. Op deze manier krijgen vleeseters ook plantenstoffen via het proodier binnen.

Mike

 
De persoon waar ik het over had, eet iig wel gezond en biologisch.

En ik denk dat een persoon die naar een holistische verloskundige gaat op zich misschien beter eet dan iemand die naar een gewone verloskundige gaat, of iig ervoor open staat.

Een holistische verloskundige werkt ook met kruiden en is denk ik zo en zo meer met gezondheid bezig en dat zal ze ook wel zeggen tegen haar cliënten lijkt me.

 
Definieer 'gezond en biologisch'. Ik zie in de supermarkt gezonder ogende mensen dan in de biologische winkel!

Mike

 
Ik ken mensen die wel naar een holistische arts gaan. Maar ook allerlei pakjes en zakjes gebruiken en dus de gewone supermarkt crap eten met het argument "die ene keer maakt niet uit" of "dat kost te veel tijd". Terwijl in de tijd dat die groenten koken je ook echt zelf een sausje kan maken. Maar wel tegen andere mensen zeggen dat ze dat niet moeten eten want ... :roll: .

 
Hahahaha, inderdaad! Een aantal maanden geleden ging een dame, vol aan de "verse sappen uit de biowinkel" ging mij wel even vertellen dat ik zo verkeerd bezig ben. Maar absoluut niet naar mij willen luistren. Ik heb me prima vermaakt terwijl ik een groot stuk spek at en naar haar "luisterde".

En een oud-collega van mij, biologisch eten, welzijn van dieren bovenaan. Zet zo haar koffie in de magnetron! Dus ik kijk haar aan, zeg niets, zegt ze: "Ja ik weet dat het slecht is, maar anders is de koffie te koud..." Heb me omgedraaid, tegen dat soort wijsheid kan en wil ik niet opkunnen.

 
De placenta opeten (of in tinctuur- of poedervorm): het kan de postnatale depressie helpen voorkomen en zoveel meer: wiegedood.

Van de blog van Siegfried Bok:
Quote:
Ik was arts/chirurg en medisch wetenschapper [ben inmiddels met pensioen] en deed onderzoek naar wat men noemt ''multiple organ faillure'' en/of diepe shock na grote traumata.

Hoe vreemd het misschien mag klinken kwam ik via die weg op het spoor van de oorzaak van wiegedood.

De bevalling is een groot energie-vretend trauma voor moeder en kind en dat is ook de reden dat alle zoogdieren - behalve de mens - de placenta opeten.

Opvallend is de postnatale depressie bij vrouwen, die zo heftig kan zijn dat de moeder tot moord van het pasgeboren kind komt.

Ongetwijfeld heeft U hiervan gehoord.

Voor het kind is dat trauma even zo groot en dit kan leiden tot wat wij noemen ''wiegedood''.

Door het opeten van de placenta komt dit ''voedings-elicter voor de groeiende baby'' via de moedermelk ook naar het kind.

Maar wij doen dit natuurlijk al lang niet meer.

Behalve dat ik hierover het een en ander publiceerde behandelde ik vele moeders met injecties van dit ''enzymcomplex'' en dit leidde tot extreem snelle verbetering bij de moeder.

Ik werd hiervoor ''veroordeeld'' ondanks de goede resultaten en de reden achter deze veroordeling was ''Lichaamseigen of lichaamsidentieke stoffen zijn niet patenteerbaar.’’

Ja U leest dit goed.

Dit alles dateert al uit 1980 en ligt al ver achter mij.

Maar mede door dit programma lijkt de tijd nu rijp om dit publiekelijk ter discussie te stellen.

http://wetenschapeindtijd.blogspot.nl/search/label/placenta

 
Ja, zou het? Nou dan toch liever een postnatale depressie, geloof ik. Bestanddelen die uit bepaalde gaten van mijn lichaam komen, komen op geen enkele manier weer mijn lichaam in.

 
Ik wil bovenstaand na een 2de bevalling laten doen, als het mogelijk is. Heb er veel over gelezen, en bij een volgende zwangerschap eet ik de juiste voeding waardoor de placenta zo gezond mogelijk is. Ik weet niet of ik een PND had bij de eerste keer, maar ik was wel flink de weg kwijt om meerdere redenen. Dan eet ik liever mijn placenta pinklady, dan nog eens zoiets mee te maken (goede voeding of niet, je kunt nooit voorspellen helaas hoe je bent na een bevalling) ;-) Wel netjes gecapsuleerd inderdaad, anders hoef ik het niet.

 
Quote:
Opvallend is de postnatale depressie bij vrouwen, die zo heftig kan zijn dat de moeder tot moord van het pasgeboren kind komt.


Ja dat zal bij de huidige gedegenereerde mens zijn ja, maar de inheemse volkeren hadden hier geen last van, in een half uur was het gebeurt en weer aan het werk.

En volgens mij rept weston Price geen woord over het opeten van de placenta.

Quote:
en dieren eten inderdaad gewoon de placenta op.


mike, is het niet zo dat we geen dieren zijn??

 
san een holistische verloskundige kan dat doen.

Als je wilt kan ik dat nummer/adres wel opzoeken van de verloskundige die dat gedaan heeft, misschien weet zij wel iemand in de buurt bij jou die dit ook kan doen.

sheila

 
maarten,

Op beide punten ga ik volledig met je mee, goede observaties! Ik heb ook helemaal niets met die depressieveling Sigfried Bok. Ik begrijp werkelijk niet wat nu zo bijzonder aan die man moet zijn.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan