Timo

@ Mike

Quote:
Tegenwoordig vervang ik de tomatenpuree door kokosmelk en de hete pepers door zwarte peper, moesterpoeder en verse geraspte gember.


Heb je wel eens met verse laos/galanga gewerkt? Het is verwant aan de gember. Er zit ook wel een pittig smaakje aan en het past prima in curry-gerechten! Het wordt traditioneel ook in curry's gebruikt en is te koop bij de Aziatische toko.

 
Quote:
Maar zou het ook niet zo zijn dat de jagers-verzamelaars verder van de beschaving af zaten en niet snel in contact konden komen met technologisch vernuft zodat ze ook niet zo snel aan een bril konden komen?


Het lijkt mij dat als je de manen van Jupiter kan zien zonder telescoop dat je geen bril nodig hebt.

Quote:
Heb je wel eens met verse laos/galanga gewerkt? Het is verwant aan de gember. Er zit ook wel een pittig smaakje aan en het past prima in curry-gerechten! Het wordt traditioneel ook in curry's gebruikt en is te koop bij de Aziatische toko.


Nee, geen verse. Ik gebruik het wel in poedervorm in mijn curry's.

Mike

 
Quote:
Zijn foto's van Zwitserse bergvolken (graaneters) laten blanke brildragende mensen zien.


Heb ik iets gemist? Ik kan me niet herinneren dat ik in het boek van Price mensen met brillen heb gezien? Of zijn er meerdere foto's te vinden die niet in het boek staan??

 
Quote:
Het is dan ook mijn enige kanttekening bij het WAPF-protocol. M.i. wordt er teveel vastgehouden aan de inzichten van de jaren 1930, toen men nog niet op de hoogte was van antinutrienten in plantaardige voeding, zoals fytinezuur, gluten en neurotoxines (nachtschades).


Dat vind ik verwarrend.

Hoe zit het dan met alle andere onderzoeken die sindsdien gedaan zijn, die tot andere richtlijnen dan die van WAPF hebben geleid?

Nu lijkt het alsof je zegt: 'WAPF is goed, maar ik maak die en die en die uitzondering/kanttekening, op grond van voortschrijdend inzicht.'

Dat kan natuurlijk.

Maar wanneer anderen uitzonderingen/kanttekeningen maken of studies doen die iets anders aantonen dan WAPF (bijvoorbeeld dat rood vlees een risicofactor is voor darmkanker, ik noem maar een zijstraat), is dat dan niet net zo goed voortschrijdend inzicht?

 
Quote:
Heb ik iets gemist? Ik kan me niet herinneren dat ik in het boek van Price mensen met brillen heb gezien? Of zijn er meerdere foto's te vinden die niet in het boek staan??


Dan heb je zelf ook een bril nodig. :?

Ik had het overigens verkeerd gezegd. De brildragers betreffen niet graanetende Zwitsers, maar graanetende Kelten. Zie deze foto:

http://journeytoforever.org/farm_library/price/price4.html

Quote:
Nu lijkt het alsof je zegt: 'WAPF is goed, maar ik maak die en die en die uitzondering/kanttekening, op grond van voortschrijdend inzicht.'

Dat kan natuurlijk.

Maar wanneer anderen uitzonderingen/kanttekeningen maken of studies doen die iets anders aantonen dan WAPF (bijvoorbeeld dat rood vlees een risicofactor is voor darmkanker, ik noem maar een zijstraat), is dat dan niet net zo goed voortschrijdend inzicht?


Allereerst deed Price onafhankelijk onderzoek dat hij zelf financierde. Onderzoek van na de oorlog wordt gefinancierd door externe partijen die belang hebben bij een bepaalde uitkomst. Op 'onderzoek' dat concludeert dat de consumptie van rood vlees kanker zou veroorzaken is allereerst onderdeel van een agenda om ons van helend en voedzaam dierlijk voedsel af te krijgen en heeft geen enkele historische basis. Als we er duizenden, nee, miljoenen jaren al geen kanker van krijgen, met wat voor versnelde evolutie hebben we nu dan ineens te maken? Dit is geen voortschrijdend inzicht, maar propaganda vermomd als 'wetenschap'! Bovendien ben ik hier al eerder op ingegaan:

https://www.fatsforum.nl/topic/kritiek-op-weston-price-en-mijn-antwoord-daarop

Mijn punt is dat Price niet op de hoogte was van antinutrienten in plantaardig voedsel als granen en nachtschades, omdat men daar simpelweg nog geen onderzoek naar had gedaan. Daarnaast genoten zijn generatiegenoten nog bescherming hiertegen d.m.v. de vet- en eiwitrijke voeding die er in die tijd nog werd gegeten. Hierdoor, plus een actievere levensstijl, kon men ook wegkomen met de inname van meer zetmeel en koolhydraten.

De degeneratie waar Price voor waarschuwde is echter inmiddels zover gevorderd dat de emmer boodevol is en dan is het niet meer zinvol om dagelijks druppels te blijven toevoegen in de vorm van gluten en naurotoxines. Lees de vele klachten die hier op het forum voorbij komen en je weet genoeg! WE zijn te ver heen en kunnen niet eens meer het voedingspatroon van een traditioneel landbouwvolk meer veroorloven. We moeten verder terug de tijd in, naar de oervoeding van de jager-verzamelaar.

Mike

 
Quote:
Dan heb je zelf ook een bril nodig.


Haha, wat gek, ik heb die foto's al tientallen keren bekeken en nooit echt opgevallen dat deze mevrouw een bril op heeft. Waarschijnlijk concentreer ik me zo op de neus en kaken dat me dit niet (bewust) opgevallen is..

Mike, wat me wel opvalt is dat de blanke mensen in het boek toch nog niet de allerbreedste neuzen en kaken hebben vergeleken bij veel andere foto's uit het boek. Heeft dit ook met granen temaken, of hoort dit gewoon bij het blanke ras?

 
Quote:
Mike, wat me wel opvalt is dat de blanke mensen in het boek toch nog niet de allerbreedste neuzen en kaken hebben vergeleken bij veel andere foto's uit het boek. Heeft dit ook met granen temaken, of hoort dit gewoon bij het blanke ras?


Uit schedelonderzoek van jager-verzamelaars tegenover graaneters weten we dat de jager-verzamelaars steevast een rond, breed hoofd hadden met brede kaken en een brede neus en een dikke schedel en dat er al zo'n 10.000 jaar een versmalling en een verkleining en verdunning van de schedel plaatsvindt.

Jouw observatie was mij ook opgevallen, dus ik schrijf dit inderdaad toe aan granenconsumptie. Het waren niet de granen die deze mensen gezond hielden, maar de dierlijke producten die ze in grote hoeveelheden daarnaast consumeerden. Nogmaals, daar kunnen we vandaag de dag niet meer mee wegkomen, we kunnen de graanproducten beter helemaal afzweren.

Mike

 
Goeie vraag Evan. Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar foto's van blanke mensen met brede neuzen en brede kaken. Hier heb ik ook bij de WAPF in Amerika naar gevraagd. Tot dusverre heb ik ze nog niet gevonden. Ik denk dat het bij het blanke ras hoort dat we hier niet in uitblinken. Anderzijds zijn de blanken al veel eerder granen gaan eten. Ik ken geen blanke jagers/verzamelaars of een blank volk die dit pas nog zijn geweest. Maar er moeten toch mensen zijn die al sinds 1930/1940 het WAPF dieet aan het volgen zijn en nakomelingen hebben. Er moeten toch foto's van deze mensen te vinden zijn. Hoe zouden ze eruit zien? Of zou het nog een paar eeuwen van regeneratie duren voordat die er bij wijze van spreken uit gaan zien als blanke negers?

 
Was het niet zo als de volken wat weston price onderzocht weer overstapten op hun inheemse voeding dat ze ook weer herstelden?

Dus hiermee ook weer volmaakte kinderen kregen met brede neuzen en brede kaken?

Wanneer je dit zou toepassen op de huidige generatie zou je dan weer deze kracht terug krijgen of zal dit weer een paar generaties duren zoals DenniS vraagt?

 
Afhankelijk van de mate van degeneratie kan het enkele generaties duren inderdaad. Dit is ook de boodschap die ik hier voortdurend moet herhalen: we zijn in een stadium van verregaande en zeer ernstige degeneratie aanbeland, zo verregaand en ernstig dat de toekomst van onze soort op het spel staat. Nog veel te weinig mensen zijn hiervan doordrongen, inclusief op dit forum. Wij hebben belangrijk werk te verrichten, want wij zouden wel eens de toekomst van onze soort kunnen waarborgen als wij ons voortplanten op basis van oervoeding. En nee, ik maak geen grapje en nee, het valt ook niet allemaal wel mee, dit is bittere ernst!!!

Mike

 
Quote:
Wij hebben belangrijk werk te verrichten, want wij zouden wel eens de toekomst van onze soort kunnen waarborgen als wij ons voortplanten op basis van oervoeding.


Toch maar eens gauw een vrouw zoeken dan.... :mrgreen:

"WAPF-man zoekt dito vrouw voor een regeneratie-traject" :p

Maar ik wil met een grapje jouw boodschap niet ontkrachten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan