Tijdelijke tandvullingen

G

Guest

Guest
Ik ben wat opzoekingswerk aan het doen ivm het verwijderen van amalgaamvullingen. Ik weet al dat tanden zichzelf kunnen 'opvullen' door je lichaam de juiste voedingsstoffen te geven (hier een voorbeeld verhaal) en daarom wil ik liever geen dure, mogelijks toxische vullingen laten plaatsen.

Ik heb 3 amalgaamvullingen waarvan 1 tand een vrij groot gat heeft. Ik denk dat het ook niet zo snel zou kunnen opvullen zolang mijn algemene gezondheidsproblemen niet van de baan zijn, maar toch wil ik die amalgaam er al uit hebben en dan eventueel een tijdelijke vulling insteken, zodanig dat de tand met de tijd zelf kan helen en het gat opvult. Het zou interessant zijn om een materiaal te vinden die niet alleen tijdelijk is, maar ook de heling en groei van de tandpulp bevordert.

Ik dacht aan een soort van rubber/plasticine-achtig materiaal (liefst van enkel natuurlijke ingrediënten) zoals bijvoorbeeld natuurlijk rubber. Hier een voorbeeld van zoiets die ze in tandartspraktijken gebruiken als tijdelijke vulling, maar ik weet niet welk materiaal het precies is.

Hier een video van iemand die zelf een vulling maakt van Zinc Oxide powder en Pure clove oil. Ik ben wel niet zeker in hoeverre zinc oxide poeder toxisch is?

Iemand nog ideeën wat je zou kunnen gebruiken als tijdelijke tandvulling?

The Benefits of Removing Mercury Fillings

benodigdheden wanneer je amalgaam laat verwijderen: oxygen, mouth needs to be covered, negative pressure in the room, .. : (welke tandarts doet dit in België?)

 
Het soort verdovingsmiddel die je krijgt bij de tandarts is ook heel belangrijk. Je hebt zelfs nog "bio-tandartsen" die amalgaamverwijderingen uitvoeren, maar het toch ok vinden om een gevaarlijk verdovingsmiddel te gebruiken die je wel snel verdooft maar je halve leven bezig kunt zijn om het weer uit je systeem te krijgen:

Articaïne: het giftige prikje van de tandarts

:

Demo over de verwoestende effecten van het meest gebruikte locale

verdovingsmiddel bij tandartsen en in ziekenhuizen. De impact bouwt zich in de

meeste gevallen geleidelijk op door de cumulatieve werking van steeds nieuwe

doses. Voor zover bekend bestaat er echter geen erkend wetenschappelijk

onderzoek naar de bij-effecten over meerdere jaren. In deze demo komen mensen

aan het woord die na veel pijn en moeite er achter kwamen dat het deze

verdovingen zijn die hun leven verwoest hebben door aantasting van hun

zenuwstelsel en (vermoedelijk) beschadiging van het DNA. Veilige lokale

verdovingen bij tandartsen en in ziekenhuizen zijn echter weldegelijk

beschikbaar (bijv. novocaïne of lidocaïne) maar worden vaak niet meer

gebruikt worden omdat de werking ervan pas na enkele minuten intreedt.


 
Maar wat voor veilige verdovingen bestaan er dan wel? Bij mij hebben ze een keer een levende zenuw eruit getrokken en ik verzeker je: dan heb ik toch liever een onveilig prikje voor een keertje dan dat nog een keer....

Zijn die ziekenhuisverovingen echt zo veel veiliger?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan