tia

G

Guest

Guest
Hallo,

Ik heb vorige week 2 keer een tia en een kleine beroerte gehad en vijf dagen in het ziekenhuis gelegen.

Mijn leven heeft een compleet andere wending gekregen en ik zal daarom voorlopig niet of veel minder op het forum zijn.

Lieve groet,

Femke

 
Femke, jeetje, wat een verschrikkelijk bericht. Ik snap dat je bij moet komen, en tijd nodig hebt voor herstel. maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe het nu met je is? Ben je thuis en wat zijn de verschijnselen?

 
Hoi Dirtsa,

Ik heb nu alleen nog last van mijn linkerarm; doof gevoel en stuurloosheid.

Als ik moe ben trekt mijn gezicht weer even scheef en zie ik dubbel.

En soms kan ik nog wat moeilijk uit mijn woorden komen.

Ik heb nog geluk gehad, het had veel erger kunnen zijn.

Verder ben ik erg emotioneel steeds en huil om alles.

Mijn halsslagaders zij niet goed meer zo bleek bij het doppler onderzoek en ik vraag me af in hoeverre dit ook te maken heeft met ccsvi.

Weet jij dit Ditte?

Ik moet nog vaak terug naar het ziekenhuis voor allerlei onderzoeken en revalidatie.

Gelukkig heb ik de statines nog kunnen afhouden maar de bloedverdunners moet ik nemen omdat anders de kans op herhaling met grotere restschade erg groot is.

De verpleegkundige gaf allerlei voedings adviezen waar ik niet vrolijk van word en iedereen vind dat ik nu van de roomboter en slagroom af moet blijven en aan de becel moet.

Tja...

 
Heel veel sterkte Femke! Kan me voorstellen dat dit wel even iets met je doet. Misschien zijn er hier mensen die je goede tips kunnen geven. En om tegen de gevestigde orde (artsen e.d.) in te gaan daar is moed voor nodig. Blijf je hart volgen!

 
De slagaders hebben niets te maken met ccsvi, dat betreft de aders. De jugulars.Laat iedereen dan eens in zijn/haar omgevcing kijken, het gaat niet goed met mensen die aan de becel gaan.

Bestel het boek: feiten en fabels over cholesterol maar eens, bij succesboeken. Daar zul je al veel info vinden.

En lees het artikel": hersenvoer van Mike Donkers.

Het is gewoon ongelooflijk jammer dat je nu die tia's hebt gekregen. maar ik hoop niet dat je denkt dat de roomboter hieraan schuldig is. Tenslotte ben je nog maar net begonnen.

Ga er maar van uit dat dit meer te maken zal hebben met wat je de jaren hiervoor hebt gegeten, zonder jou een schuldgevoel te willen aanpraten hoor, verre van. Maar ik hoop dat jou omgeving ook de moeite neemt meer te lezen en zich te verdiepen in voeding en waarom nogsteeds becel aanpgeprezen mag worden ondanks dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is voor de werking hiervan. In tegendeel zelfs.

Ik vind het echt zo jammer dat je dit meemaakt, alsof je niet al genoeg had om mee te dealen. En je was zo heerlijk enthousiast begonnen.

En Femke, ondanks alle vast en zeker goed bedoelde adviezen, er is er maar 1 die bepaald wat je eet, en wat je niet eet. Ik hoop dat het je lukt, ondanks het wazige zicht, om nog te kunnen lezen. Laat je niet zomaar iets door je keel duwen.

 
Hoi Femke veel sterkte voor je! Ik heb ff je verhaal gelezen maar de stress van de laatste tijd zal je ook niet geholpen hebben.

 
Heel veel sterkte Femke! Blijf vooral in jezelf geloven en vertrouw erop dat je op de goede weg zit met je voeding.

 
Beste Femke, heel veel sterkte met het herstellen en ermee leren omgaan van de TIA.

Mijn vader heeft in 2005 een vijfvoudige bypass gehad. Sindsdien heeft hij ook aan o.a. de statines gezeten.

Een tijd later kreeg hij enorm last van van alles. Ik heb mijn ouders zover gekregen eens na te denken over het gebruik van de juiste vetten, hoe het zit met cholesterol en wat de gevolgen zijn van continue medicijngebruik.

Mijn moeder heeft sinds eind vorig jaar een nieuwe hartklep. De doorgang van 1 klep was minder dan 9mm doorsnede.

Nu zijn mijn ouders aan de roomboter, olijfolie en meer vis (voor mijn vader dan). Ze gebruiken nu supplementen en kunnen voor 'zware' medicijnen alternatieven gebruiken. De bloeddruk blijft subliem, de cholesterol blijft voorbeeldig en de bloedsuiker van mijn moeder is ideaal.

Met Becel, statines en andere beperkende medicijnen had het voor mijn vader inmiddels een nieuw groot risico gevormd. Maar hij is nu weer vrolijker, fitter en zijn geheugen doet het weer een stuk beter. Dat was met de statines wel een stuk anders.

 
Hallo Femke,

Wat erg wat je hebt meegemaakt! Het viel me op dit forum op dat je zo goed bezig was je dieet om te gooien de laatste tijd.

Toevallig las ik vandaag een artikel op internet over een wereldberoemde hartchirurg die onlangs heeft verteld dat hij het fout had. De ware oorzaak van hartkwalen is niet cholesterol, maar ontstekingen in de vaten. Ontstekingen veroorzaakt door verkeerde plantaardige vetten (zoals Becel) en suiker en wit meel. Deze link is voor een engelstalig artikel waarin diepgaander beschreven wordt wat de arts tegenwoordig weet.

Dus, wederom een bevestiging. En houd er rekening mee dat de meeste bekende artsen vanwege hun macht, ego en financiën niet zullen toegeven dat ze het niet bij het juiste eind hebben gehad. Maar, de waarheid zal zeker naar buiten blijven komen.

Veel sterkte!! Louise

 
Femke, heel veel sterkte om deze klap te verwerken.

Mijn zwager had ook een paar keer een tia gehad.

Is 2,5 jaar geleden goed beginnen te eten, lees vetten en zo, en het juiste zout gaan gebruiken en hij was na 3 maanden van zijn medicijnen af. o.a. bloedverdunners en cholesterolmedicijnen. En het gaat dus alweer 2 jaar prima met hem.

Effe een 'hart onder de riem' stekertje. :eek:

 
femke wat erg wat er met je is gebeurd, maar wat ik wel heel fijn voor je vindt is het warme gevoel van o.a deze mensen van dit forum.

ik hoop dat je je koppie niet laat hangen op dit forum en prive, want o.a hier blijven babbelen(wanneer je het kan opbrengen hoor)is denk ik heel belangerijk.

heel veel sterkte en ik hoop dat je ons op de hoogte houd.

grt lola

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan