theepotje

G

Guest

Guest
Hoi

Ik zoek een leuke theepot of potje.

Omdat er zoveel keus is weet ik even niet welke handig is.

Ik heb jaaaaaren alleen koffie gedronken en dus ook niet zoveel verstand van thee enzo.

Door alle positieve veranderingen mbt mijn eetpatroon drink nu dus alleen nog thee en vind ik koffie niet eens meer lekker smaken, nog wel heel lekker ruiken :wink:

Vandaag heb ik losse groene thee en lever/gal thee gekocht en dus nu dus opzoek naar een theepotje.

Wat voor soort gebruiken jullie?

En wat is beter glas of poselein?

Met of zonder theezeefje?

 
Ik heb een dubbelwandige theepot, omdat de thee daar lekker warm in blijft, glas is ook prima(met theelichtje).

ik kook dus water, af laten koelen tot ongeveer 80 graden. Losse thee/verse gember in de pot en water opgieten. 10 min laten trekken. En met een theezeefje dus :)

Femke, ik heb bewondering voor de manier waarop jij nu al de knop hebt omgezet, goed hoor :p

 
bij de xenos verkopen ze fijne theepotten waaronder je een waxinelichtje kunt zetten. De losse thee kun je in een speciaal theezakje doen (goedkoop bij de blokker te koop) of een theezeefje (maar hierdoor komt vaak thee vrij in de pot)

 
Quote:
Femke, ik heb bewondering voor de manier waarop jij nu al de knop hebt omgezet, goed hoor


Mede dankzij jou Dirtsa! Door jou hoorde ik voor het eerst van Weston Price en sinds dien kan ik niet meer stoppen met lezen!

Theezeefje, leuk, doet me aan vroeger denken. Mijn ouders hebben nog steeds losse thee.

Ikke, een glazen pot met een theelichtje vind ik ook leuk en het staat zo gezellig :)

Zou een termoskan ook kunnen? Of krijgt de thee dan een metaalsmaak door de metalige binnenpot?

 
Femke je hebt ook thermoskannen met glazen binnenpotten volgens mij.

Ik heb trouwens nooit last van een metaalsmaak van het metaal de binnenkanten van mijn thermospotten.

Ik heb hier een glazen theepot die op een elektrisch warmhoudplaatje staat.

 
Ik heb een hele mooie glazen gevonden bij Xenos, met glazen theezeefje/koker binnenin + theelichthouder, complete zet 8 euries :D

Bedankt voor het meedenken iedereen!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.775
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan