Thee van kraanwater?

FloortjeL

New member
Inmiddels ben ik ook al lange tijd overtuigd van het feit dat kraanwater niet goed is voor de mens.

Als we dan toch clean eten, moeten we vooral geen bacterieel kraanwater drinken. Toch?

Nu vraag ik mij af: hoe zit dat met thee zetten?

Doen jullie dat ook met mineraalwater? Of zijn, na het verhitten van kraanwater, de bacteriën zo goed als dood?

 
Ik persoonlijk vindt het kraanwater in Nederland nog best goed. Ik heb overal wel eens gewoond op de wereld, en zelfs in argentinie waar je kristal heldere meren hebt, stoppen ze veel chloor in het water, zo erg dat je het ruikt.

En het meeste bronwater wordt verkocht in plastic flessen en staat in het volle licht in de supermarkten. Heb zelfs gehoord dat de flessen als ze nog warm zijn gevuld worden met bronwater, en dat is helemaal slecht.

Je kunt je kraanwater filteren en wervelen, dan is het al veel beter.

En in Nederland wordt toch beter omgegaan met kraanwater, hoe dat het gereinigd wordt, soms ook met ultra violet, dan helpt ook tegen bacteriën. Maar als je lichaam echt goed gevoed is hoef je niet bang te zijn voor bacteriën in Nederlands kraanwater, wat betreft kraanwater in andere landen kook het als je er niet zeker van bent.

 
Hoi Floortje,

Ik gebruik voor al het water een Britta-kan: het beste schijn je mineraalwater te kunnen gebruiken uit glazen flessen, maar dat is bijna niet meer te vinden (zag het zelfs niet bij de Hanos). Ook onlangs gelezen dat bijv. het BarLeDuc water uit Utrecht komt, dus dat vertrouw ik ook niet zo meer, vandaar de Britta-kan (in een volgend huis wil ik een systeem van omgekeerde osmose, dat filtert alle rommel er uit).

Thee van gekookt kraanwater bevat geen bacteriën meer, maar nog wel alle hormonen, fluoride, etc. Dat kook je er niet uit.

 
Hier staan goede producten voor het water te filteren:

http://www.optimaalwater.nl/

http://www.tradeline.nl/aqualine-5-en-12/

Er staat ook bij Alkalisch (basisch) water van maken: Dat hoeft niet. Gewoon filteren en als je wilt daarna nog wervelen. Je moet dus een filter pakken die de pH waarde niet verhoogt.

LET OP: ALKALISCH of BASISCH WATER, niet doen maar een gewone filter pakken.

De Aqualine 5 en 12 - 4-in1- watersystemen zijn vanaf 1 februari 2011 standaard uitgerust met een meerstappenfilter wat de pH waarde van het water verhoogt tot een pH van gemiddeld 8,5. Bij het vervangen van de filters voor deze systemen en de KS 951 en Aqualine koeler (KS 966 P) kan gekozen worden voor een alkalisch filter. De Pi-ring van de Aqualine Vitalisator (Wave-Q) die vanaf 1 oktober 2012 wordt geleverd zorgt ook voor dezelfde verhoging van de pH-waarde. Hiermee helpt u de verzuring van uw lichaam in balans te brengen. Op verzoek kunnen we het systeem leveren met een filter die de pH waarde niet verhoogd.

Je moet dus een filter pakken die de pH waarde niet verhoogt.

 
Ik wil al lange tijd extra schoon drinkwater hebben. Dure systemen die ingebouwd moeten worden wil ik niet, ik heb een huurhuis. Niet onmogelijk dat ik dat er later weer uit moet halen.

Maar in de Eko-winkel ligt het krantje van De Betere Wereld en nu weer een artikeltje over schoon drinkwater.

Heeft iemand van jullie apparatuur Aqualine voor 5 liter van www.optimaalwater.nl ooit gekocht en gebruikt? En hoe bevalt dat? Een simpele kan voor een paar tientjes lijkt me niet voldoende.

Bovendien weet ik niet of ik al die mooie verhalen moet geloven.

 
Schoon kraanwater? www.familieblij.nl. Aan de rechterkant op icoontje over schoon water klikken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan