The Great Awakening

Wat mij betreft wordt de discussie communisme versus kapitalisme ook nog vertroebeld door wat ik zal noemen de fiatgeld (dollar-euro)-mindset : een onbewuste commiemindset waarin wij zijn grootgebracht.
Centraalbankieren ligt daaraan ten grondslag en is wat mij betreft in de grond communisme.
Die bestaat bij de gratie dat de een deel van de mensheid standaard energie en geld vers van de geldpersen afroomt van de rest van de mensheid, het uitgeeft en daarna (pas) het geld ontwaardt (cantilloneffect) wat de rest van de bevolking daarna pas in handen krijgt.

Het gewone bewustzijn van overvloed hier op aarde (wat er gewoon is) raakt men zo helaas kwijt en er ontstaat een korte termijnmindset door de voordurende geldontwaarding:
alles moet hier en nu gebeuren: de toekomst heeft geen belang.
Bepaalde elitaire krachten dwingen ons mensen in deze positie en dit angstige 'hedonisme': steeds meer en meer.
Mensen worden logischerwijs hebberig en onrustig door het tekort aan middelen en goederen en de mens ontkomt door genoemde geldontwaarding niet aan de zogeheten rat-race en krijgt vernauwingsbewustzijn.
Alsof de menselijke existentie niet al onbevattelijk genoeg is zonder al deze afleiding.
Zolang je mensen zo blijft afknijpen via het geldstelsel, zullen ze vanwege hun afgeknepenheid ((denken te) moeten) blijven leunen op een overheid: vicieuze cirkel.

Laatst bewerkt:
I'm at the point now where "our side" is becoming more intolerable than the left.

It's very apparent that they just want their beliefs and feelings vindicated.

It's proof that there are no 2 sides.

We live in a world where if you challenge ones beliefs you're the bad guy.

Brainwashed sheep!

All sides are extremely Brainwashed but the truth still remains through the lies.

Interesting to say the least.

Mike

Ik zou dit willen plaatsen onder Red de anons!.

Ik raad je sterk aan de film Being There te zien uit 1979 met Robin Williams als een simpele ziel genaamd Chance die werkt als tuinier. Chance is allesbehalve een intellectueel licht, maar de eenvoudige antwoorden die hij geeft op complexe vragen worden opgevat als een teken van uitzonderlijke briljantie en al snel wordt hij gevierd als een toonbeeld van wijsheid Dit levert een hilarische film op.

Tot aan vorig jaar was ik nog bezig om '5D chess' te willen zien in het gedrag en de uitingen van Trump. Toen de twijfel op mij vat begon te krijgen vroeg ik mij af: is hij nou zo of doet hij nou zo? Eind vorig jaar hakte ik de knoop definitief door: hij is zo, omdat ook hij geen intellectueel licht is en daarnaast fysiek en cognitief in verval is, zo erg zelfs dat hij al met 1 been in het graf staat. Laat dat tweede been maar snel volgen, want het is levensgevaarlijk dat deze man de leider is van 's werelds grootste supermacht!

Mike

Deze week wordt een interessante week. Zowel Netanyahu als Zelensky komen naar Amerika, zogenaamd om de uitvaart van Lindsey Graham bij te wonen.

Zelensky heeft onlangs opdracht gegeven om een Iraans schip aan te vallen met een lading wapens (voornamelijk drones) bestemd voor Rusland. Zelensky doet dit om goede sier te maken bij Trump, maar nu is ook Oekraine betrokken bij het conflict in het midden-oosten, aangezien Iran al heeft aangegeven deze aanval niet beantwoord te zullen laten.

Zelensky komt bedelen bij Trump om meer Patriot luchtafweerraketten. Alsof de Oekraiense aanval op dat Iraanse schip nog niet stompzinnig genoeg was is de strategie deze zomer van Oekraine om Russische energieinfrastructuur te bestoken met drones al helemaal geen toppunt van verstandig militair handelen.

De speldenprikken die Oekraine uitdeelt aan Rusland worden door Rusland beantwoord met de totale vernietiging van alle Oekraiense energie-, distributie- en productiecapaciteit. Terwijl het Oekraiense leger zo goed als verslagen is speelt Poetin openlijk met het idee om na de verkiezingen van september zijn legereenheden op te schalen met een half miljoen extra manschappen en daarmee de genadeklap uit te delen middels de definitieve inname van Kherson en Odessa.

Om de Russische bombardementen van Oekraine tegen te gaan heeft Zelensky Amerikaanse luchtafweerraketten nodig. Maar deze zijn nagenoeg op, allemaal de lucht in geschoten door Israel en arabische golfstaten in een tevergeefse poging om Iraanse drones en raketten uit de lucht te halen.

Om deze reden kan Trump ook geen grootschalig militair offensief starten tegen Iran, ondanks zijn grootspraak waarin hij voortdurend de macho uithangt. Daarnaast heeft China recentelijk aangegeven dat een dergelijk offensief zal worden opgevat als een aanval op China, waarmee we een stapje dichterbij een wereldoorlog zouden komen, die niet door Amerika kan worden gewonnen omdat de mensen en de middelen hiervoor simpelweg ontbreken.

En zo komen we bij Bibi Netanyahu uit. Hij is gebaat bij oorlog met Iran, omdat Iran het allergrootste obstakel vormt voor Amerikaans-Israelische alleenheerschappij in het midden-oosten en de realisatie van het Greater Israel-project. Ook Netanyahu zal Trump proberen te bewerken om hem in deze oorlog te houden.

De vraag is: wat gaat Trump doen? De verwachting is dat Zelensky nul op het rekest krijgt. Maar gezien de Q-uitspraak 'August is traditionally a very hot month' ben ik bang dat Netanyahu weer zijn zin gaat krijgen.

Mike

Deze week wordt een interessante week. Zowel Netanyahu als Zelensky komen naar Amerika, zogenaamd om de uitvaart van Lindsey Graham bij te wonen.

Zelensky heeft onlangs opdracht gegeven om een Iraans schip aan te vallen met een lading wapens (voornamelijk drones) bestemd voor Rusland. Zelensky doet dit om goede sier te maken bij Trump, maar nu is ook Oekraine betrokken bij het conflict in het midden-oosten, aangezien Iran al heeft aangegeven deze aanval niet beantwoord te zullen laten.

Zelensky komt bedelen bij Trump om meer Patriot luchtafweerraketten. Alsof de Oekraiense aanval op dat Iraanse schip nog niet stompzinnig genoeg was is de strategie deze zomer van Oekraine om Russische energieinfrastructuur te bestoken met drones al helemaal geen toppunt van verstandig militair handelen.

De speldenprikken die Oekraine uitdeelt aan Rusland worden door Rusland beantwoord met de totale vernietiging van alle Oekraiense energie-, distributie- en productiecapaciteit. Terwijl het Oekraiense leger zo goed als verslagen is speelt Poetin openlijk met het idee om na de verkiezingen van september zijn legereenheden op te schalen met een half miljoen extra manschappen en daarmee de genadeklap uit te delen middels de definitieve inname van Kherson en Odessa.

Om de Russische bombardementen van Oekraine tegen te gaan heeft Zelensky Amerikaanse luchtafweerraketten nodig. Maar deze zijn nagenoeg op, allemaal de lucht in geschoten door Israel en arabische golfstaten in een tevergeefse poging om Iraanse drones en raketten uit de lucht te halen.

Om deze reden kan Trump ook geen grootschalig militair offensief starten tegen Iran, ondanks zijn grootspraak waarin hij voortdurend de macho uithangt. Daarnaast heeft China recentelijk aangegeven dat een dergelijk offensief zal worden opgevat als een aanval op China, waarmee we een stapje dichterbij een wereldoorlog zouden komen, die niet door Amerika kan worden gewonnen omdat de mensen en de middelen hiervoor simpelweg ontbreken.

En zo komen we bij Bibi Netanyahu uit. Hij is gebaat bij oorlog met Iran, omdat Iran het allergrootste obstakel vormt voor Amerikaans-Israelische alleenheerschappij in het midden-oosten en de realisatie van het Greater Israel-project. Ook Netanyahu zal Trump proberen te bewerken om hem in deze oorlog te houden.

De vraag is: wat gaat Trump doen? De verwachting is dat Zelensky nul op het rekest krijgt. Maar gezien de Q-uitspraak 'August is traditionally a very hot month' ben ik bang dat Netanyahu weer zijn zin gaat krijgen.

Mike

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.715
Leden
8.709
Nieuwste lid
Veer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan