Waar ben je bang voor ? Je hebt niets te verliezen behalve je demonen.
Mike
Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha, ja, die mogen wel verdwijnen. Demonen van angst, onzekerheid en schuld. Terwijl ik geen schuld heb, maar dat is dus de demon in mijn hoofd.Waar ben je bang voor ? Je hebt niets te verliezen behalve je demonen.
Mike
By the way, ik realiseer me dat ik niemand kan 'redden' met mijn begeleiding. Het kan alleen een trigger zijn, de mensen moeten het zelf doen.Haha, ja, die mogen wel verdwijnen. Demonen van angst, onzekerheid en schuld. Terwijl ik geen schuld heb, maar dat is dus de demon in mijn hoofd.
Nee, ik ben er (nog) niet klaar voor.
Mijn methode is de RET zoals voor jou de 12 stappen.
Ik meld me wel als ik er de bereidheid voor heb.
Dorothé
Nou, ik sta geheel achter deze methode en dat al jaren.RET: Rationeel Emotieve Therapie.
De zoveelste methode die je leert hoe je jezelf moet helpen. You can't fix self with self. Stap 2: only a power greater than ourselves can restory us to sanity.
Mike
In wezen is REGT een relatief eenvoudig concept om mensen te helpen zichzelf te helpen.
Mike, IK kan alleen deze hand reiken. Het Goddelijke aspect kan alleen ervaren worden als men daartoe bereid is. Mensen zullen zich daarvoor open moeten stellen. Ik bied dus alleen een helpende hand, meer kan ik niet. De hulp van GOD ligt buiten mijn expertise.YOU CAN'T FIX SELF WITH SELF!
Mike
Klopt. En hoewel de RET niet religieus is, zit er wel een Goddelijk aspect in, het aspect van overgave aan een werkelijkheid die groter is dan jezelf. Ik kan dan als hulpverlener aftasten in hoeverre een patiënt bereid is te gaan. Met dwingen kom je nergens. Daarom is het overgave. Het is een aspect wat niet te controleren is en dat moet eerst begrepen worden. Acceptance zit daarin.Begrijp ik, maar als overgave aan God niet meregenonen wordt in de menselijke hulpverlening blijven we eeuwig in dezelfde krankzinnige loops hangen. Er is geen andere manier.
Mike
Dan zou dat bij mj ook het geval moeten zijn geweest. Ik kreeg echter alleen maar meer energie van alcohol!Ik drink nooit alcohol want mijn lichaam reageert er nogal sterk op en ik vind het ook niet lekker.
Misschien wel hierom:
Bekijk bijlage 19280
Ik niet, hoef maar een klein beetje te drinken en ik val er of van in slaap of mijn hart bonst uit mijn borstkas.Dan zou dat bij mj ook het geval moeten zijn geweest. Ik kreeg echter alleen maar meer energie van alcohol!
Mike