Daar heeft Gene iets over gezegd in een van die twee video's laatst gepost door Tibo. Gene krijgt hier zelf ook opmerkingen over, maar zegt niet bezig te zijn met labels als 'controlled opposition'. Als hem een podium wordt aangeboden om zijn verhaal te vertellen, dan is het hem goed en zelfs als achteraf blijkt dat het CO was, dan nog hebben ze bijgedragen aan het verspreiden van zijn boodschap.
Daar valt iets voor te zeggen natuurlijk. Gezien de unieke aard van Gene's research is daar geen speld tussen te krijgen, aangezien niemand anders zo diep in het opruimen van die DUMBs duikt als hij. Tegelijkertijd heeft hij makkelijk praten want hij is slechts te gast bij sommige van deze lui. Maar wat als de hoofdboodschap doorspekt is met dwaalsporen? Denk aan King John III, Flynn in NL, 4 maart beediging van Trump etc.? Dan zijn het regelrechte stoorzenders!
Mij wordt wel eens gevraagd waarom ik me zo druk maak om dit soort types. Zij hebben immers hun eigen publiek, net als ik dat heb, en samen zorgen we voor meer bewustwording. Zo denkt Gene ook, maar bedenk dat hij een christen is die uitgaat van naastenliefde.
Een ander voorbeeld, recent hier aangehaald, is Burgerfront. Ik ken Jeroen Sloendregt persoonlijk, heb kortstondig met hem samengewerkt. Ik weet dat hij het hart op de juiste plek heeft, maar als hij oproept om niet te gaan stemmen en daarmee alle vertrouwen in democratie en rechtsorde opzegt is hij m.i. een stoorzender voor onze beweging geworden.
Sommigen zeggen dan dat dit mijn dwingende ego is dat niet buiten het eigen blikveld kan en wil kijken. Maar daar ben ik het niet mee eens. Waarom moet ik nihilisme en anarchie tolereren? Waarom moet ik flauwekulverhalen tolereren? Telkens als alle neuzen een beetje dezelfde kant op gaan staan komt er weer zo'n type Wouter Raatgever of Micha Kat roet in het eten gooien, om gek van te worden!
Dus makkelijk voor Gene als hij alleen maar af en toe te gast is bij sommige van deze lieden. Zijn boodschap wordt zo idd wel verspreid, of het kanaal nu deugt of niet. Maar het wordt een ander verhaal als je gaat kijken naar de hoofdboodschap van dit soort schadelijke kwasten. Persoonlijk geloof ik dat Gene deugt, zozeer zelfs dat het ook echt niet uitmaakt bij wie hij te gast is, Gene kan het met iedereen goed vinden en dat is ook een kwaliteit, 1 die ikzelf iig niet bezit.
Mike