Teveel aan oestrogeen bij mannen en migraine

FrankaO

New member
Mijn vriend heeft een paar keer per jaar last van migraine. Nu las ik een keer iets over oestrogeendominantie bij mannen en dat een teveel aan oestrogeen migraine uit kan lokken. Hij heeft ook wat vet rond de buikstreek en de zogeheten 'menboobs', dat duidt ook op een teveel aan oestrogeen toch? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Alvast bedankt!
 
Zo te lezen geef je zelf de antwoorden al dus vraag ik me af wat er nog valt te vertellen. Kun je specificeren wat je wilt weten?
Geen idee of migraine samenhangt met oestrogeen. Mijns inziens ontstaat migraine door een tekort aan magnesium.
 
Denk ook aan insulineresistentie, tekorten aan voedingsstoffen, teveel aan tyramine en histamine in de voeding, scheefstand van de atlas en natuurlijk teveel spanningen die zich kunnen ophopen rond je nek en schouders. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft, wat beter is voor je hormonen en neurotransmitters. Bij vrouwelijke mannenborsten kan een verkeerde balans tussen dopamine en prolactine aan de orde zijn.
http://gezondheidsweb.blogspot.com/2009/06/gynaecomastie.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan