Test je kennis over voeding en gezondheid!

KarsKruip

New member
Beste dames en heren,

Mijn naam is Kars Kruip en ik doe onderzoek naar de kennis van de Nederlandse consument wat betreft voeding en gezondheid. Voor mijn master scriptie heb ik een enquête opgesteld die kan worden gevonden via de volgende link:

https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_1NaRzkz8iFqhSq9

In deze enquête zal uw kennis over voeding en gezondheid worden getest. Het invullen ervan duurt maar 5 minuten, maar het helpt mij enorm bij mijn onderzoek! Het zou mooi zijn als u er zelf ook iets van opsteekt!

Bij voorbaat dank!

Kars
 
Hoi Kars,

Jij gaat ervan uit wel alle kennis over voeding te bezitten, anders is onze eventuele kennis testen een onmogelijke zaak. Waar is jouw 'kennis' op gebaseerd?

Joost
 
Ik heb dat boek niet gelezen bic.
Verder kijk of luister ik nooit naar één persoon of mening of...want wat de een welbevind doet de ander niet.
Toch denk ik gezond te leven met de kennis die ik heb...ervaren/gelezen/geleerd van velen waaronder ook mijn moeder.
Boeken bewijzen niets, boeken 'vertellen' en de lezer probeert uit en ik 'luister nooit naar één mening.
Dus de test: Wellicht nuttig, kost niets en ik zou er van kunnen leren.

----------------------------

Test gedaan en niet met alles eens. Ook de vraagstelling zou anders moeten. Maar goed, ik wacht de uitslag even af.
Ben het met Tanja eens.
 
Ik heb de test gedaan, alle clichés op een stokje, voedingscentrum geraadpleegd Kars? Ik denk niet dat ik hoog scoorde. En de vraag of biologische kipfilet bewerkt is of niet vond ik verwarrend, gaat het om rauwe kipfilet of vleeswaren.
Succes ermee!
 
Ik heb het ook allemaal ingevuld. Veel van mijn antwoorden zullen tegenovergesteld zijn aan die van de doorsnee Nederlander!

Mike
 
Fatsnotbad,

Zomaar iets dat door mij heen schoot bij het lezen van uw commentaar.

Mijn antwoorden zullen ook niet gelijk zijn aan de uwe, maar wat verstaat u onder: 'Doorsnee Nederlander'? Ik heb verder geen commentaar, begrijp mij goed a.u.b., maar het klinkt een beetje van 'ik ben meer' waarbij ik dan kan denken: 'of minder'. Ik ben in ieder geval meer noch minder dan een ander.
 
Tanja,

> Maarten, heb jij de test gedaan? <

Dat heb ik boven geschreven; Ja.
Ik ga er van uit dat ook u meerdere vragen verwarrend/onjuist vond en er hier zo maar één noemt.
Ik onthoud ook niet alle vragen!
Verder, of de kip nu rauw of als vleeswaar is; het blijft de zelfde kip.
 
Ik heb ook de test gedaan. Het lijkt verdacht veel op het voedingspatroon zoals het Voedingscentrum hanteert.
Mede om die reden kan ik mij niet vinden in de stellingen. Ik had deze test nog niet gedaan omdat ik zomaar niet even een link wilde openen.
 
Zou het betreffende de kip met onderstaande te maken kunnen hebben?

Kipfilet wordt doorgaans bewerkt voor deze in de winkel wordt verkocht: door de filet met pekelwater in te spuiten lijkt hij voller en oogt hij beter.
Biologisch geproduceerde kipfilet wordt niet kunstmatig bewerkt.
 
Kip vleeswaren zijn zowiezo bewerkt. Gekookt of gebakken of gestoomd en kruiden enz. toegevoegd.
Is rauw vlees en gekookt vlees hetzelfde voor de vertering? Denk het niet.
 
Dat denk ik ook niet Liesje. En er was ook een vraag over rood vlees. Dat als je een hoge consumptie rood vlees eet, je eerder last krijgt van de 1 of andere aandoening. Maar ook daarbij word niet gekeken naar de kwaliteit van rood vlees. En wat hierin al helemaal niet is mee genomen, de kwaliteit van je eigen immuunsysteem. Dus hoe je eigen gestel is om voedsel te kunnen verteren. Ook de bereiding ervan word buiten beschouwing gelaten. Ik vind deze test dan ook serieuze bull shit!
 
Zomaar een paar vragen met antwoorden waar ik niet achter kan staan.

Biologische kipfilet is bewerkt vlees. > het verse vlees niet. Wat de mens er daarna mee doet is een ander verhaal.

Diepvriesfruit is niet even gezond als vers fruit > Diepvriesfruit is even gezond en soms zelf gezonder dan vers fruit.

Zoetstoffen veroorzaken geen kanker en maken ook niet dik. > Zoetstoffen veroorzaken geen kanker en maken ook niet dik. Wetenschappelijk aangetoond, maar toch gaat de voorkeur uit naar drank zonder zoetstoffen. ( ik wil dat onderzoek wel eens zien)

Het dagelijks eten van 100 tot 120 gram onbewerkt rood vlees verhoogt de kans op een beroerte, diabetes, darmkanker en longkanker. > Er is sterk bewijs voor de relatie tussen overmatige ( overmatig is wat anders dan 100 gram) consumptie van vlees en het ontstaan van ziektes.


Groenten uit blik zijn even gezond als verse groenten. > Groenten uit blik zijn even gezond als verse groenten. Groenten uit blik bevatten vaak grote hoeveelheden toegevoegd zout.( dus niet gezond)

Diepvriesfruit is niet even gezond als vers fruit. > Diepvriesfruit is even gezond en soms zelf gezonder dan vers fruit. ( ammehoela)

Het slikken van multivitamine verlaagt de kans op dementie, hart-en vaatziekten en kanker.> Gezond en vers eten is goed, alleen meer toevoegingen slikken lijkt mij niet voldoende.
 
Wat is er volgens Jo dan bewerkt aan bio kip? Ik haal regelmatig een hele kip rechtstreeks bij de bio boerderij. Daar is helemaal nks aan bewerkt hoor. Waarom zou he überhaupt een droog stukje kipfilet eten?
 
Ik zat een beetje te klooien Binc, excuses.

De bovenste vraag/antwoord is mijn ( vergeten vermelden)
De tweede vraag is mijn antwoord ook : ammehoela
 
Ik vind de vragen echt heel slecht geformuleerd.. sorry.

En als ik vragen voorbij zie komen zoals "Volkorenbrood is gezonder dan meergranenbrood?" dan weet ik wel hoe laat het is. Zonde van mijn tijd en energie om daarover weer eens een discussie te starten.

Succes met je opleiding.
 
Ik heb ook even gekeken naar de vragen. Ik vond het meteen al helemaal niks.
 
Ik ook niet. Ik scoorde ook heel erg laag hoor in mijn kennis. Juist omdat ik precies het tegenovergestelde in gevuld had ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan