terugkerende koorts

Tanja

Well-known member
Mijn dochter van net 4 jaar is al een paar dagen ziek. Het was al een tijd geleden dat ze ziek is geweest en verdenk de feestdagen met alle spanning, opwinding, slaapgebrek en suikergoed ervan de oorzaak te zijn van het ondermijnden van haar immuunsysteem.

Wat me echter nu weer opviel is dat wanneer ze ziek is en hierbij koorts ontwikkeld dat deze eerst weg gaat, maar dan weer terugkomt. Dit is dus niet de eerste keer dat haar griepje of wat het ook is in twee fases lijkt te verlopen. Ze knapt vrij snel op, maar gaat daarna voor een tweede ronde lijkt het.

Nu heb ik dit al eens voorgelegd aan de arts van het antroposofisch consultatiebureau en mijn eveneens antroposofische huisarts, maar zij hebben hier niks op te zeggen,

Zelf had ik bedacht dat haar immuunsysteem lui lijkt of een soort blinde vlek heeft waardoor het niet in een keer goed wordt opgelost.

Heeft iemand hier al eens eerder van gehoord of meegemaakt of er een theorie over???

 
Vier feest! Griep is 1 van de beste dingen die kinderen kan overkomen. Het immuunsysteem werkt! Nu wordt de basis gelegd om in bepaalde pathogenen te kenmerken en antilichamen aan te maken.

Als het IS lui was had ze geen griep hoor :)

Lijkt me erg NAAR dat de artsen hier niets op te zeggen hebben...

 
Lief dat je dit zo zegt (schrijft). Ze mag van mij griep hebben hoor, ik weet dat ze haar IS aan het ontwikkelen is, maar vind het alleen vreemd dat ze het steeds in twee fases krijgt. Niet alleen dit griepje maar altijd als ze koorts heeft komt de koorts een keer terug.

 
Hoi Tanja,

Mijn dochter heeft een dikke zwelling in haar nek gehad...toen koorts toen weer beter toen hoesten en na een een week flinke koorts.

 
Dan is er dus nog een restje wat nog opgeruimd moet worden waardoor de koorts nog even om de hoek komt kijken.

als ik zie in m'n omgeving hoe gemakkelijk koorts maar onderdrukt wordt met paracetamolletjes en dus die ziekteverwekkers maar in het lichaam blijven zweven.Dat word je niet verteld door de arts.Neem maar een paracetamol dan ben je snel weer beter,jaja.

 
Ik gebruik nooit paracetamol, heb het niet eens in huis, in het uiterste geval krijgen de kinderen viburcol van Heel. Heb ook nooit begrepen waarom het vertrouwen in het zelfgenezend vermogen van het lichaam zo ver te zoeken is. Zo ontneem je mn kleine kinderen het enige wapen dat zij hebben tegen de infectie. Zelfs op sites van de apothekers staat dat koorts een functie heeft en niet onderdrukt hoeft te worden.

De meeste ouders voeren als argument aan dat de kinderen dan niet goed kunnen slapen en een goede nachtrust zo belangrijk is. Ik vraag me dan altijd af over wiens nachtrust ze het eigenlijk hebben.

 
Zoekende over koorts vond ik dit topic.

Ik herken het terugkomen van de koorts, dit is ook al een paar keer voorgekomen bij mijn zoontje van 20 maanden.

Nu weer vorige week in de nacht van ma op di had hij ineens koorts, overdag verhoging. Drie nachten koorts gehad.

Daarna 5 dagen waarin de verhoging ook over ging en er goed snot los en uit kwam.

Nu dacht ik dat hij er vanaf was en gister ochtend, dus dinsdag maar een week na de start van het ziek zijn komt hij weer gloeiend van de koorts zijn bed uit.

Gister hele dag en afgelopen hele nacht hoge koorts, geen fut om te lopen, wel slapen en op de bank. Vandaag nog een gloeiend lichaampje maar wel al iets minder dan gister, vanmiddag zelfs weer rond gelopen. Ik vraag me af of het nog ziek is of weer ziek. Maar mijn gevoel zegt het is nog ziek wat weer opspeelt. Maar waarom het zo verloopt? Dat vraag ik me ook af, toch dat restje dat nog even flink opgeruimd moet worden?

 
Is je zoontje gevaccineerd? Mijn dochter heeft eigenlijk sinds dit topic vorig jaar nog maar 1 keer koorts gehad en het is toen niet teruggekomen. Ik heb haar 1 dtp met 2 jaar gegeven en sindsdien begon het gesodemieter met terugkerende griep/koorts eigenlijk bedacht ik me later. Ik blijf erbij dat het immuunsysteem verstoord leek door het een of ander, misschien die ene prik, wie zal het zeggen.

 
Hoi Tanja,

Ja mijn zoontje is gevaccineerd. Gister zijn we naar de huisarts geweest. Hij heeft een virale infectie aan zijn keel - bovenste luchtwegen en opgezette keel amandelen zei de dokter. Haar advies was paracetamol, koud drinken of ijsje. Dat doen wij anders, geen paracetamol en zoontje wil niet koud drinken.

Vandaag was de vierde dag met koorts boven 39 graden. Hopelijk gaat hij snel opknappen. Als er iets veranderd moeten we terugkomen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan