Tekorten van materialen, voedsel etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shantilove
  • Startdatum Startdatum
Hier is een schokkende analyse van de wereldwijde hongersnood die u nergens anders hebt gehoord:

Voor elke dag dat de oorlog met Iran voortduurt, zullen ongeveer 400 miljoen mensen in de periode 2027-2028 een dag zonder voedsel meemaken. (I laat de berekening zien.)

Nog schokkender is dat het GROOTSTE deel van de hongersnood en voedseltekorten zal plaatsvinden in landen die op geen enkele wijze bij deze oorlog betrokken zijn.

Het huidige aantal slachtoffers op de grond, onder Amerikaanse soldaten, Iraniërs of Israëliërs, valt dus in het niet bij het aantal hongerslachtoffers wereldwijd (voornamelijk geconcentreerd in Zuidoost-Azië, Afrika en enkele landen in het Midden-Oosten zoals Somalië).

Hier is de berekening:

De meeste voedingswetenschappers en landbouwanalisten zijn het er algemeen over eens dat synthetische meststoffen momenteel ongeveer de helft van de wereldbevolking voeden: ruwweg 4 miljard mensen.

Als je diepgaand onderzoek doet naar het percentage synthetische meststoffen dat uit de Perzische Golf komt, voornamelijk via aardgaswinning en het Haber-Bosch-proces voor de productie van stikstofhoudende meststoffen, dan kom je erachter dat de meststoffenproductie in de Perzische Golf goed is voor 8% tot 12% van de totale wereldwijde meststoffenproductie. (Het grootste deel van de meststoffen wordt in eigen land geproduceerd en geconsumeerd en niet verhandeld op internationale markten, dus hoewel de Perzische Golf tot wel een derde van de wereldwijd verhandelde meststoffen exporteert, vertegenwoordigt dit slechts 8% tot 12% van de wereldwijde meststoffenproductie.)

Als we uitgaan van 10%, dan beseffen we dat de export van kunstmest uit de Perzische Golf wereldwijd zo'n 400 miljoen mensen in leven houdt. Dus, van begin tot eind, leidt één dag stilstand van de kunstmestexport ertoe dat ongeveer 400 miljoen mensen uiteindelijk één dag geen eten hebben. (De keten is lang en complex vanwege groeiseizoenen, oogsten, opgeslagen voedselvoorraden, enzovoort.)

Evenzo betekent een aanhoudende sluiting van 10 dagen dat ongeveer 400 miljoen mensen 10 dagen lang niets te eten hebben. We moeten er wel rekening mee houden dat mensen niet direct verhongeren. Ze kunnen een bepaalde tijd zonder voedsel overleven. Dit is doorgaans beperkt tot een paar weken. Weinig mensen kunnen langer dan 45 dagen zonder voedsel overleven. Dus tenzij voedsel wordt herverdeeld van de landen met voedseloverschotten naar de landen met voedseltekorten, creëert een sluiting van de Straat van Hormuz van slechts 45 dagen een "luchtbel" in de toeleveringsketens van kunstmest, waardoor het leven van tot wel 400 miljoen mensen in gevaar komt door voedseltekorten, in de meest simpele vorm. Maar de realiteit is complexer...

Vooral als mensen honger hebben, zijn ze vindingrijk en zullen de meesten maatregelen nemen om te voorkomen dat ze verhongeren. Denk bijvoorbeeld aan kannibalisme, waarbij mensen elkaar opeten. Dat kan sommige groepen een tijdje van voedsel voorzien, hoewel de mensen die ze opeten het uiteraard niet zullen overleven. Ook zal er veel meer lokale jacht op dieren plaatsvinden (zelfs ratten), er zal in vuilnisbakken gezocht worden naar bruikbare spullen, dierentuinbeesten worden opgegeten, de kat van de buren, enzovoort. Als mensen honger hebben, eten ze schoenveters, leer, boomschors, karton en allerlei andere dingen die ze normaal gesproken niet zouden eten, en als je dit gedrag ziet, weet je dat het ernstig is.

Er zijn ook vindingrijke mensen die weigeren te sterven van de honger, omdat ze op verschillende dieren jagen, ze doden en opeten, of ze stelen uit supermarkten, kapen voedseltransportwagens, enzovoort, om te overleven. En sommige landen met een overvloed aan voedsel zullen zich inspannen om voedsel te leveren aan landen waar de hongersnood verergert. Dus ik denk niet dat er daadwerkelijk 400 miljoen mensen zullen sterven van de honger. Het aantal zou veel kleiner kunnen zijn, misschien maar een tiende: 40 miljoen. Maar zelfs dan is dat aantal schokkend veel hoger dan welk getal dan ook dat momenteel leeft in de hoofden van wie dan ook in de reguliere media, het Witte Huis, het Pentagon of zelfs de VN.

Bijna niemand beseft de langetermijngevolgen van deze aanhoudende oorlog, die tot massale hongersnood kunnen leiden, en hoe Trumps acties in feite de levens van mogelijk tientallen miljoenen mensen in de toekomst (vooral volgend jaar) in gevaar brengen, vanwege de lange keten van energie → kunstmest → en voedsel. Als de energie vandaag wordt afgesneden, raakt de kunstmest snel op en breekt de hongersnood niet veel later uit.

Dit is niet alleen een kwestie van duurder voedsel. Het gaat erom dat er simpelweg geen voedsel is omdat het niet verbouwd wordt door een gebrek aan kunstmest. Of dat de gewassen die wel verbouwd worden, veel lagere opbrengsten opleveren door een gebrek aan kunstmest. In het ergste geval zou ongeveer 5% van de wereldbevolking in 2027-2028, of zelfs langer als deze oorlog voortduurt, een groot risico lopen op hongersnood.

Anders gezegd, Trump voert niet zomaar oorlog tegen Iran. Zijn gekozen oorlog is in feite een oorlog tegen de mensheid, een oorlog tegen de onschuldige burgers en kinderen in gemarginaliseerde landen zoals Bangladesh, Somalië, Jemen, en zelfs landen als India en Egypte waar de voedselzekerheid zelfs in een goed jaar al precair is. Als Trumps oorlog niet wordt gestopt, zou deze letterlijk veel meer mensenlevens kunnen eisen dan de Holocaust tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een veelvoud daarvan.

Dat is de weg die we momenteel bewandelen. Verspreid het woord. Doe zelf onderzoek hiernaar. Vertel me waarom ik ongelijk heb als je denkt dat ik ongelijk heb. Vertel me waar het voedsel vandaan moet komen als de meststoffen niet uit de Perzische Golf stromen.

Je kunt nog zoveel onderzoek doen, het verandert niets aan de feiten. Als de zeestraat gesloten blijft, begint de wereld te verhongeren, en die hongersnood escaleert dramatisch in 2027 tot een punt waarop tientallen miljoenen mensen het risico lopen te sterven aan de gevolgen van de hongersnood.

Ik zal dit morgen in de uitzending uitgebreider bespreken.

Wat vinden we hier van de doom and gloom visie van Mike Adams? Zou het echt onvermijdelijk zijn dat we een enorm duistere tijd ingaan? Ik weet niet zo goed wat ik van dergelijke posts moet denken. Het overgrote deel van de mensen leeft zo'n beetje van maand tot maand denk ik, en heeft helemaal geen tijd of middelen om zijn of haar leven drastisch te herstructureren.

Of kunnen we nog ergens een plotwending verwachten?

Ben bang dat hij gelijk heeft als het gaat om de globalistische wereld zoals we deze nu nog kennen. De hoop zit hem in de oneindige creativiteit van de menselijke geest. Ik zie een meer zelfvoorzienende mensheid die niet langer meer afhankelijk is van producten en energie uit de andere kant van de wereld.

"Only at the precipice will people find the will to change."

"Have faith in humanity."

Mike

Ik zie een meer zelfvoorzienende mensheid die niet langer meer afhankelijk is van producten en energie uit de andere kant van de wereld.

Nederland zit wat dat betreft goed.
Genoeg water, vruchtbare grond, goede boeren, gasveld Groningen, olie van dichtbij uit de Noordzee en de grootste raffinaderijen van Europa.

Het is maar wat we er mee doen. Dat het op dit moment niet goed gaat is wel duidelijk.
Op vruchtbare grond worden zonnepanelen geplaatst, boeren worden van hun land gestuurd, gasveld gesloten.
Op die manier kunnen we moeilijk zelfvoorzienend worden.

De grote vraag is denk ik, waar en wanneer zegt het overgrote gedeelte van de bevolking: tot hier en niet verder.

Ik weet nog goed dat ik aan het begin van Covid dacht: mooi, nu is alles wel zo duidelijk, dit gaat men niet pikken. Inmiddels zijn we alweer jaren verder, maar mensen hebben nog steeds geen idee van wat er gaande is.

Daarom moet alles instorten. Het geniale aan de Q-posts vind ik dat er nog een zeer belangrijke les geleerd moet worden die zelfs de OG anons nog niet lijken te hebben geleerd:

Laat NOOIT de 'redding' afhangen van 1 enkel feilbaar mens (Trump). We hebben enkel God en elkaar.

De native Americans wisten dat al heel lang geleden:

1000089686.jpg
Mike

Gasopslag NL, 6 aug: 38,7%. Het is nu duidelijk: het vuldoel van 80% wordt niet gehaald. We stevenen af op ~62%.

Bereid uzelf voor. Reken op fors hogere prijzen deze winter, en overweeg een alternatieve warmtebron. Wordt het een strenge winter, dan hebben we met deze voorraad een groot probleem.

Bron:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.715
Leden
8.708
Nieuwste lid
KevinArgus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan