Tekorten van materialen, voedsel etc.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shantilove
  • Startdatum Startdatum
Nederland tankt het duurst van Europa!

Een liter RON95 op 4 maart 2026 kost:

šŸ‡³šŸ‡± Nederland: €2,32
šŸ‡©šŸ‡Ŗ Duitsland: €1,91
šŸ‡«šŸ‡· Frankrijk: €1,76
šŸ‡®šŸ‡¹ ItaliĆ«: €1,67
šŸ‡§šŸ‡Ŗ BelgiĆ«: €1,63
šŸ‡µšŸ‡± Polen: €1,33
šŸ‡§šŸ‡¬ Bulgarije: €1,20

En dan te bedenken dat in Nederland de benzineprijzen zogenaamd gedempt worden door een douceurtje uit Den Haag.

Nederland tankt het duurst van Europa!

Een liter RON95 op 4 maart 2026 kost:

šŸ‡³šŸ‡± Nederland: €2,32
šŸ‡©šŸ‡Ŗ Duitsland: €1,91
šŸ‡«šŸ‡· Frankrijk: €1,76
šŸ‡®šŸ‡¹ ItaliĆ«: €1,67
šŸ‡§šŸ‡Ŗ BelgiĆ«: €1,63
šŸ‡µšŸ‡± Polen: €1,33
šŸ‡§šŸ‡¬ Bulgarije: €1,20

En dan te bedenken dat in Nederland de benzineprijzen zogenaamd gedempt worden door een douceurtje uit Den Haag.

Het is belachelijk. De benzine die wij hier tanken wordt in Nederland gemaakt en we betalen er het meeste voor. Bijna 60% van de prijs is belasting.

Snel voorbij voor Amerika en Israƫl ja!

Snel voorbij voor Amerika en Israƫl ja!
Ik heb geen idee: ik hoop maar dat zij de verliezers zijn (vooral die laatste):
het is nog geen uitgemaakte zaak misschien?
(ik wil mezelf ook niet blij maken met een dode mus).
Ik zag gisteren een interview met een Chinees, Xueqin Jiang genaamd, -hier ook geplaatst- https://www.fatsforum.nl/threads/verenigde-staten-van-amerika.4292/page-643#post-624390 en die zei overigens dat hij dacht dat de toekomst voor China niet zo rooskleurig was, maar hij zei echt dat hij dacht dat Israel het Midden-Oosten zou gaan domineren (ondanks dat hij het heeft over de hoogmoed van Israel) en dat het wel echt bekeken zou gaan zijn met de VS.
Maar de dominantie van Israel zou ook juist vanwege de verspreidheid van de joden over de wereld mogelijk zijn volgens hem en hangt niet af van de staat Israel helaas.
En de dominantie zou samenhangen met datacentra en surveillance.
Hoe doen de joden het dan als ze niks klaarmaken, behalve parasiteren en normaliter vooral meestal alleen goed zijn in sneue geldzaken?
Misschien is surveillance in feite ongeveer hetzelfde: ook controle over de energie en tijd van menselijke zielen op aarde.
Daarnaast een analyse van Peter Baars, en die zegt juist dat het afgelopen gaat zijn met Israel en de VS https://www.fatsforum.nl/threads/de-nieuwe-media.4355/page-33#post-624453
Wie wil bijna niet dat het over gaat zijn?
Ik ben soms alleen bang dat het meer de wens als vader van de gedachte is.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee: ik hoop maar dat zij de verliezers zijn (vooral die laatste):
het is nog geen uitgemaakte zaak misschien?
(ik wil mezelf ook niet blij maken met een dode mus).
Ik zag gisteren een interview met een Chinees, Xueqin Jiang genaamd, -hier ook geplaatst- https://www.fatsforum.nl/threads/verenigde-staten-van-amerika.4292/page-643#post-624390 en die zei overigens dat hij dacht dat de toekomst voor China niet zo rooskleurig was, maar hij zei echt dat hij dacht dat Israel het Midden-Oosten zou gaan domineren (ondanks dat hij het heeft over de hoogmoed van Israel) en dat het wel echt bekeken zou gaan zijn met de VS.
Maar de dominantie van Israel zou ook juist vanwege de verspreidheid van de joden over de wereld mogelijk zijn volgens hem en hangt niet af van de staat Israel helaas.
En de dominantie zou samenhangen met datacentra en surveillance.
Hoe doen de joden het dan als ze niks klaarmaken, behalve parasiteren en normaliter vooral meestal alleen goed zijn in sneue geldzaken?
Misschien is surveillance in feite ongeveer hetzelfde: ook controle over de energie en tijd van menselijke zielen op aarde.
Daarnaast een analyse van Peter Baars, en die zegt juist dat het afgelopen gaat zijn met Israel en de VS https://www.fatsforum.nl/threads/de-nieuwe-media.4355/page-33#post-624453
Wie wil bijna niet dat het over gaat zijn?
Ik ben soms alleen bang dat het meer de wens als vader van de gedachte is.
Ja ik snap het wat je zegt. Toen we nog in de Trump bubbel zaten was het ook trust the plan en het komt allemaal goed. En kijk nu eens! Maar we worden wel allemaal steeds meer wakker en zien dingen in een versneld tempo gaan. Hopen moet je altijd blijven doen en ik hoop dat Israƫl niet lang meer de dienst gaat uitmaken in deze wereld. Pas dan kan er vrede zijn.

Tanken met een jerrycan bij Star in Duitsland (archiefbeeld) Ā© Jan Ruland van den BrinkTanken met een jerrycan bij Star in Duitsland (archiefbeeld)

Nederlanders als ā€˜rijdende bommen’ terug uit BelgiĆ« en Duitsland: zoveel benzine mag je vervoeren​

Nederlanders die in Belgiƫ of Duitsland gaan tanken, vullen niet alleen hun benzinetank, maar vaak ook een of meerdere jerrycans. Dat lijkt gevaarlijk, maar vreemd genoeg mag je als automobilist honderden liters brandstof vervoeren.
Erik Kouwenhoven
12 maart 2026

Nu de brandstofprijzen de pan uit rijzen, zoeken automobilisten hun heil over de grens. En naast dat ze hun tank volgooien, gaan er soms ook heel wat liters extra in jerrycans mee naar huis.
https://www.ad.nl/utrechtse-heuvelr...aggever-hans-van-hot-naar-her-rijdt~a90c7225/

Brandstofmeter.
Brandstof besparen door ā€˜hypermilen’: zo doe je het

https://www.ad.nl/auto/cruisecontro...el-brandstof-tijdens-je-vakantierit~a0bc8337/
En dat mag, zo weet de ANWB. Je kunt volgens de bond zelfs tot 240 liter meenemen. ā€žDe voorwaarde is dat de brandstof bestemd is voor eigen gebruik en wordt vervoerd in jerrycans van maximaal 60 liter per stukā€, aldus Erik Jan de Jong van de ANWB. ā€žDe jerrycans moeten geschikt zijn voor autobrandstoffen, ze mogen niet lekken en moeten deugdelijk zijn vastgezet in de auto.ā€
Bekijk hier onze video: Drukte bij de pomp net over de Belgische grens: ā€˜Scheelt 40 euro per tank’

Drukte bij de pomp net over de Belgische grens: 'Scheelt 40 euro per tank'

Naheffing Belastingdienst​

ā€žDeze regeling is opgenomen in het ADRā€, zegt De Jong. ā€žDat is een Europees verdrag voor vervoer van gevaarlijke goederen over de weg. En hoewel de politie je dus niet kan bekeuren als je met jerrycans vol brandstof terugkeert uit het buitenland, kun je wel een naheffing van de Belastingdienst verwachten. Er moet namelijk accijns worden betaald wanneer meer dan 10 liter reservebrandstof Nederland wordt binnengebracht.ā€
Jan Pieter de Wilde van Kuster Energy, met vestigingen in zowel Nederland als Duitsland, zei eerder al tegen deze site dat het vullen van jerrycans door Nederlanders niet nieuw is, maar dat het vaker gebeurt als de prijzen stijgen. ā€žEen tripje over de grens wordt lucratiever als je niet om de haverklap terug hoeft te komen en dus slaan sommigen in ƩƩn klap wel heel veel in.’’
De Wilde drukte mensen op het hart om geen risico’s te nemen: ā€žJe bent een rijdende bom.ā€

ANWB: ā€˜Liefst helemaal geen jerrycan’​

Ook volgens de ANWB kunnen de gevolgen rampzalig zijn. Wat formeel is toegestaan is niet altijd hetzelfde als wat veilig is. ā€žJe kunt beter helemaal geen jerrycan in je achterbak te vervoeren, ook niet als extra reservetankje. Helemaal risicoloos is dat namelijk nietā€, zegt De Jong. ā€žBenzine in je auto kan levensgevaarlijk zijn, bijvoorbeeld als de auto betrokken raakt bij een ongeval.ā€

Forum statistieken

Onderwerpen
4.669
Leden
8.698
Nieuwste lid
earthmaafoods
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan