Tegenstellingen tussen groepen en generatiekloven

Overal waar een paar mensen bij elkaar komen, op welk tijdstip of dag dan ook is beter dan kerkbezoek. Op de enkele goede pastor (bv die Canadese die de politie als nazi's en gestapo wegstuurde) na, vereren ze allemaal het commercieel bij de Kamer van Koophandel ingeschreven bedrijf 'Het Vaticaan'. Kerkgangers aanbidden, zonder het te weten, de valse god Lucifer.
Ik ben geen theoloog, maar kom het vaker tegen. Dit is recent:
maar ook rond 1200-1300 (info link kwijt) al een Paus die dit verklaarde.
 
Is er wel een vertaling in het Haags? 😂
Jawel hoor ... geen Meer van Vuur als bijbelse straf ... wel de Haagse oplossing

Na ut hâht hakke wandelend met krèsende kindâhre achtâh de Haagse dùine in Kèkdùin, hebbie kâhwe klâhwe die je warrem krèg doâh un paah heiters voâh hun treiter te geive net zau lang tot ze ut lekkâh vinde.
:p
Na het hout hakken wandelend met krijsende kinderen achter de Haagse duinen in Kijkduin, heb je koude klauwen die je warm krijgt door een paar klappen voor hun gezicht te geven net zo lang tot ze het lekker vinden.
 
Is er wel een vertaling in het Haags? 😂
Nee dat valt niet bijbels kloppend te krijgen vandaar dat ze een poging doen den Haag om te bouwen naar denhagistan ..... 🤣🤣🤣
Maar koop een Nederlandse Bijbel en ga daarmee dagelijks naar de Satan tempel... Je weet we binnenhof
Overal waar een paar mensen bij elkaar komen, op welk tijdstip of dag dan ook is beter dan kerkbezoek. Op de enkele goede pastor (bv die Canadese die de politie als nazi's en gestapo wegstuurde) na, vereren ze allemaal het commercieel bij de Kamer van Koophandel ingeschreven bedrijf 'Het Vaticaan'. Kerkgangers aanbidden, zonder het te weten, de valse god Lucifer.
Ik ben geen theoloog, maar kom het vaker tegen. Dit is recent:
maar ook rond 1200-1300 (info link kwijt) al een Paus die dit verklaarde.

Waar 2 of 3 samen komen in Mijn naam ben ik in hun midden, letterlijk wat Jezus zei

Klopt over de K kerk, velen onbewust op een dwaalspoor
 
Die tekst zocht ik dus ... over de bijbel en samenkomen in Zijn naam. Ikke nieuweling: wel de klok willen luiden, maar nog zonder klepel te kunnen benoemen.
Maar in Denhagistan kan je in Satans tempel met een driedubbeldikke vertaling vast rake klappen geven ... figuurlijk 😇 ... letterlijk 😬
 
Laatst bewerkt:
Die tekst zocht ik dus ... over de bijbel en samenkomen in Zijn naam. Nieuweling: wel de klok willen luiden, maar nog zonder klepel te kunnen benoemen.
Maar in Denhagistan kan je in Satans tempel met een driedubbeldikke vertaling vast rake klappen geven ... figuurlijk 😇 ... letterlijk 😬
Nieuweling of niet bij God is altijd plaats en voor jou is de Bijbel app handig kan je het zo opzoeken, en je hoeft echt niet alles uit je hoofd te kennen dat vraagt God nergens, als je hart maar goed is
 
Ik vind het zo prachtig om te zien hoe mensen wereldwijd weer op zoek gaan naar God.
Zelf kom ik uit een zeer christelijk nest en heb dit in de puberteit achter me gelaten. Weet nog wel dat ik vaak tijdens verplichte kerkgangen regelmatig bij de preken dacht: "Als God dit hoort dan ligt hij vast in een deuk om de uitleg".
Jaren min of meer van God los geweest maar tijdens het Q gebeuren merkte ik dat het vonkje weer wat begon op te laaien. M.n door JustInformedTalk die iedere Q decode eindigde met een gebed ben ik mijn innerlijke verbinding met God weer gaan zoeken. Bij mij uit zich dit vnl. in dankbaarheid. Iedere avond voor het slapen gaan bedenk ik 5 dingen waar ik dankbaar voor ben. Meestal worden het er meer dan 5, prima. Naast het danken nu vaak ook het bidden, niet voor mezelf maar ik bid wel voor deze wereld, voor de toekomst van de kinderen en vooral voor bescherming van de mensen die voor ons strijden. Ik zet ze allemaal in het licht en vraag God om ze de kracht te geven om door te gaan.
Met kerkjes en religie heb ik (nog steeds) helemaal niks. Ik wil het lijntje met God zo zuiver mogelijk houden, zonder tussenkomst van wie dan ook.
Ook hier op het forum merk ik dat velen dit pad nu bewandelen en ik vind het fijn om dit samen met jullie te doen.
Ik wil dan ook iedereen (en m.n Mike) bedanken voor al die mooie inzichten en levenslessen.
Together we're strong!
 
Ik vind het zo prachtig om te zien hoe mensen wereldwijd weer op zoek gaan naar God.
Zelf kom ik uit een zeer christelijk nest en heb dit in de puberteit achter me gelaten. Weet nog wel dat ik vaak tijdens verplichte kerkgangen regelmatig bij de preken dacht: "Als God dit hoort dan ligt hij vast in een deuk om de uitleg".
Jaren min of meer van God los geweest maar tijdens het Q gebeuren merkte ik dat het vonkje weer wat begon op te laaien. M.n door JustInformedTalk die iedere Q decode eindigde met een gebed ben ik mijn innerlijke verbinding met God weer gaan zoeken. Bij mij uit zich dit vnl. in dankbaarheid. Iedere avond voor het slapen gaan bedenk ik 5 dingen waar ik dankbaar voor ben. Meestal worden het er meer dan 5, prima. Naast het danken nu vaak ook het bidden, niet voor mezelf maar ik bid wel voor deze wereld, voor de toekomst van de kinderen en vooral voor bescherming van de mensen die voor ons strijden. Ik zet ze allemaal in het licht en vraag God om ze de kracht te geven om door te gaan.
Met kerkjes en religie heb ik (nog steeds) helemaal niks. Ik wil het lijntje met God zo zuiver mogelijk houden, zonder tussenkomst van wie dan ook.
Ook hier op het forum merk ik dat velen dit pad nu bewandelen en ik vind het fijn om dit samen met jullie te doen.
Ik wil dan ook iedereen (en m.n Mike) bedanken voor al die mooie inzichten en levenslessen.
Together we're strong!
Amen to that!
 
Zonder God is er geen leven, en zonder Jezus geen redding, Jezus is de weg de waarheid en het leven. Religie heb ik niets mee dat was een leerweg maar hoe dieper je graaft hoe meer zie je dat religie vele oorlogen veroorzaakt heeft, ik ben opgegroeid in een orthodox christelijke Gemeenschap en zag die religieuze figuren als ze de kans kregen 5 Minuten voor kerk tijd nog iemand bedonderen, ook hebben ze vaak hun oordeel al klaar over iemand.... Wat dus direct tegen de Bijbel ingaat.
We oordelen hier ook... Rutte snuifje met schoentjes deugen niet...
Ik denk toch dat de wereld straks veel beter is als al deze ellende weg is het is hoopvol dat vele wakkeren zoekende zijn naar God en als ze een beetje opletten weten ze snel genoeg dat God ze allang gevonden heeft.
Ik bid voor iedereen en wens een ieder Gods rijke zegen toe, ja ook Mark en Hugo en zelfs de dierenartsen viroLOGEN.
 
Amen to that!
Wel.gedoopt, protestant hervormd, maar niet in de kerk en ook niet thuis zo opgevoed. Nooit bijbelklas e.d. ik heb wel altijd een bepaald idee over gehad. Als ik me afvroeg of ik in God geloofde wist ik het nooit maar kon het niet met een nee beantwoorden. Wat jij zegt Medusa van JIT, dat raakte mij ook heel erg. Ook merk ik dat de verandering zich sterk ingezet heeft sinds het nu 4 jarige gebruik van essentiële oliën. Dit doet iets met mij. Ik verbaas me er zelf over maar voel me met de dag groeien daarin. Bijzonder om dit allemaal te voelen. Ook Donald Trump is voor mij heel bijzonder, ik ben steeds nogal emotioneel als ik hem hoor spreken, aan hem denk, wat hij aan het doen is en al heeft gedaan. Dat gaat echt helemaal door me heen. Gekke en mooie tijd.
 


Al gaat het leven even niet zoals je zelf wil blijf God aanbidden en danken voor alles.

Er was een week voor de bevrijding een trein bij Treblinka vol met Joden en ze zouden direct de gaskamers ingaan, heel de trein heeft het overleeft ze waren vergeven van de vlooien en geen Duitser durfde de Joden eruit te halen, deze mensen danken God voor de vlooien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Brecht komt met een topbetoog, maar helaas is de maatschappij nog te gepolariseerd om bruggen te bouwen.

Brecht over de opdracht van de mens op aarde:
 

Brecht komt met een topbetoog, maar helaas is de maatschappij nog te gepolariseerd om bruggen te bouwen.

Brecht over de opdracht van de mens op aarde:

Naar mijn idee is de tijd van bruggen bouwen geweest, de polarisatie die het nu ziet was er al voor corona, het is alleen opgeschoven, hoe je ook probeert zolang de NOS niet zegt luister naar de christenen of luister naar de complot denkers zal er niets veranderen ze volgen blind wat de MSM ze voorschotelt.
Ik zou het graag anders zien maar zolang men de ogen en oren niet opent veranderen wij bij hun niets
 
Naar mijn idee is de tijd van bruggen bouwen geweest, de polarisatie die het nu ziet was er al voor corona, het is alleen opgeschoven, hoe je ook probeert zolang de NOS niet zegt luister naar de christenen of luister naar de complot denkers zal er niets veranderen ze volgen blind wat de MSM ze voorschotelt.
Ik zou het graag anders zien maar zolang men de ogen en oren niet opent veranderen wij bij hun niets
100 procent eens met jou Sailor. Het heeft helemaal niks met die hele corona te maken. Dit is gewoon 1 grote hoax die ons de hele tijd wordt voorgespiegeld. Kent meerdere gedaanten. De mensen die aan de knoppen zitten, die zijn geeneens meer te helpen: dat zijn psychopaten en die kun je ook echt niet veranderen, willen ze ook helemaal niet. En dan de gebrainwashten: daar valt ook 0,0 eer aan te behalen. We kunnen het alleen rooien met de mensen die nog wel licht van donker kunnen onderscheiden.
 
Volgens Brecht ontstaan we uit oneindigheid en vergaan we tot oneindigheid. Maar een eindig leven staat toch haaks op ontstaan uit oneindigheid en er toe vergaan, of begrijp ik Brecht niet goed?
 
Volgens Brecht ontstaan we uit oneindigheid en vergaan we tot oneindigheid. Maar een eindig leven staat toch haaks op ontstaan uit oneindigheid en er toe vergaan, of begrijp ik Brecht niet goed?

Ik heb de YT-film van Brecht (nog) niet gezien, maar als we uit oneindigheid ontstaan en ertoe vergaan, dan is dit leven, dat jij eindig noemt, niet eindig, maar oneindig.
Zoals planten in het najaar en winter vergaan, zo ontstaan ze in het voorjaar weer opnieuw en stralend.
Onze "eindigheid" is schijnbaar, niet reëel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.743
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan