Tegen teken en vlooien

simone

New member
Hallo hallo,

Is er een natuurlijke middeltje voor honden en katten tegen teken en vlooien behalve de rotzooi Frontline en dergelijke te gebruiken?

Kan niet gezond zijn voor deze huisdieren.

Mischien zilverwater of h2o2 of?????

 
Lievergezond,

Dank je wel voor de tip.

Ziet er interessant en veelbelovend uit.

Als deze ook goed werkt is het ideaal voor mens en dier.

 
Ik las laatst dat je kruidnagelolie tegen vlooien (en muggen, maar dat is meer voor mensen) kunt gebruiken.

 
Kiezelaarde, ook wel diatomeeenaarde genoemd. Diatomeeen waren kleine kreeftachtige beestjes die zich lang geleden in rivieren en zeeen bevonden. Gaandeweg is veel water opgedroogd en het opgedroogde bed liet een 'kerkhof' achter van diatomeeen. Deze diertjes hadden een skelet gemaakt van kiezelzuur (silicium). Kiezelaarde zit vol met deze skeletjes. Parasieten als insecten, maar ook wormen en andere 'beestjes' snijden zich aan deze haarscherpe skeletjes en gaan dood. Ik weet van jan-Dirk v/d Voort dat hij ook kiezelaarde rondom zijn kazen strooit als ze in de oplegruimte liggen te rijpen. De kiezelaarde houdt de kaasmijt weg van de kazen, want het is voor die beestjes alsof ze over een pad van scherp glas lopen om bij de kaas te komen.

Mike

 
is dat dan hetzelfde als Diatom:

http://www.baroen.nl/index.php/wink...ding-kruipend-ongedierte/diatom-5-kilo-detail

ik begrijp in dit artikel dat het net iets anders werkt Mike, het dringt door het schild van het ongedierte, maakt gaatjes en laat het diertje uitdrogen.

Het schijnt ook goed tegen bloedluis bij kippen te helpen.

Toch maar eens bestellen. Ik ga eens verder kijken, in Engeland schijnt het een stuk goedkoper te zijn heb ik op kippenforum een keer gelezen.

Fijn dat je me er aan herinnert, ik wilde het vorig jaar al bestellen.

 
http://zelfzorg.nl/product/silicea-kiezelgel-hubner-capsules/

Ik gebruik deze maar is dit nu Kiezelaarde ???

 
schapevet met knoflook erin kan je bij dierenwinkel krijgen.

is ook nog goed voor de vacht

 
Bedankt voor de tip Mike.

Biergist lijkt me een stuk goedkoper dan een suplement.

Kan je dat gewoon bij de natuurwinkel kopen?

 
Lichtelijk off topic, maar ik heb nu ook luis bij de kippen en voer ze gesnipperde knoflook door het voer en/of door het drinkwater. De achterliggende gedachte is dat de kippen er van gaan stinken en de luizen geen stinkende kip wensen. Ze gaan er niet accuut van weg, maar na ruim 3 weken 0 eieren, mag ik nu eindelijk weer rapen. Ik voer ze trouwens deze week ook gesnipperde brandnetel, paardenbloem, weegbree, etc. Dit laatste in het kader van op een gezond dier zitten geen parasieten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan