Te vet?

Alexandra

New member
Ik vraag me af of ik niet te veel vet gebruik tijdens de maaltijd. Zoals eerder omschreven kan je je eigenlijk niet overeten als je genoeg vet gebruikt. Vanavond heb ik twee opscheplepels puree van zoete aardappel opgeschept met een klein stukje draadjesvlees met uien. De jus bestaat uit veel vet en de puree zit veel roomboter doorheen. Kwa hoeveelheid op t bord lijkt het niet veel, heb er heerlijk van gesmuld, maar er is ook veel op t bord blijven liggen. Ik denk 1,5 opscheplepel puree. Het vlees heb ik nog net opgekregen.

Gisteren hetzelfde verhaal.

Ik begin de ochtend met de milde zuivering, drink minimaal een liter rauwe melk gedurende de dag en heb vanmiddag een beker yoghurt met een ei, zuur fruit en slagroom op.

Krijg ik op deze manier wel voldoende voedingsstoffen binnen?

 
Wat tekenend is, is dat de puree is blijven liggen. Dat vind ik een goed teken! Goede voeding vult en vervult, maagvulling als koolhydraatrijke aardappelpuree doet dit niet. Je hebt dus de juiste keuzes gemaakt door vleesmet jus te eten en de puree te laten staan. Je krijgt maximale voedingsstoffen binnen en gaat daardoor minimaler eten. Het is gewoon even wennen dat je geen bergen voedsel meer naar binnen hoeft te werken, omdat je eerst voedingsstoffen verbond aan calorieen. Het gaat niet om calorieen maar om voedingswaarde, dat is dus het verschil. Er is dus helemaal geen probleem, integendeel zelfs!

Mike

 
Ik heb met moeite de laatste twee stukjes vlees naar binnen gekregen. Vond dat dat "moest". Blijkbaar heb ik t nodig.

De puree maak ik omdat ik niet wil crashen op koolhydraten. Er wordt zo voor gewaarschuwd om niet te snel naar beneden te gaan.

Misschien moet ik dat maar gewoon loslaten en wel een beetje koolhydraten klaarmaken en maar zien of ik t wil eten of niet. Blijkbaar werkt er iets onbewust bij mij waardoor ik t vanzelf laat staan als ik t niet nodig heb op dat moment.

Kleinere hoeveelheden is niet erg hoor, betaal me scheel aan alle producten. Mag best een beetje minder :lol:

 
Inderdaad, het was bataat (dat rijmt!). Had ik even in de snelheid niet gelezen. Toch prima dat je de kh laat staan en gaat voor vetten en eiwitten eerst. Precies wat Price ook schrijft:

Quote:
Mits aan de dagelijkse mineraal- en vitaminebehoefte is voldaan, heb ik er geen problemen mee als de kinderen zich tegoed doen aan zetmeel- en vezelrijk voedsel als aardappelen en groenten.


Dit geldt natuurlijk ook voor volwassenen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.884
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan