te veel witte bloedcellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Icky
  • Startdatum Startdatum

Icky

New member
Sinds ik ben begonnen met de WAPF heb ik al wel meer energie,

echter alle "klachten" zijn er nog steeds. Hoewel ik dacht dat het allemaal te maken had met een vitamine D tekort.. Blijkt nu dus dat mijn(passieve) D waardes goed zijn(actieve variant moet nog binnen komen)! B12 is ook goed (lang leve vlees eten)..

echter, wat niet goed was: de urine, te veel witte bloedcellen..

De HA weet dat ik het niet op kuren heb. Maar drong toch aan dit te overwegen... Het was echt veeelste hoog. Iemand een idee wat ik nu zelf nog in de tussentijd kan veranderen (voedsel, sublementen enz) om de tijd tussen nu en de volgende uitslag te overbruggen? (zonder antibiotica)..

Ik eet al redelijk veel knoflook.. (2/3 tenen dagelijks)

 
Wat is (volgens de HA) de oorzaak van de vele witte bloedcellen?

Waarom Probiotica pillen als er kefir bestaat?

(met kefir krijg je meteen ook een beetje h2o2 binnen)

 
Quote:
Waarom Probiotica pillen als er kefir bestaat?


@ JP: Bij mij, beruchte chronische blaasontstekingsklant uit het verleden met vermoeden van las van sibo http://www.siboinfo.com/blog.html, bood kefir niet de juiste bescherming tegen blaasontstekingen in elk geval: sterker nog: ik kan er jammer genoeg echt niet tegen:-(, hoe ik graag ik het ook wil, want ik vind het ook nog eens erg lekker. Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen zo is overigens. Maar gezien mijn ervaring ben ik bij blaasontsteking sneller geneigd probioticapillen (merk now 8 bilion bifidus / acidophilus) te adviseren. Het was bij mij zelfs in elk geval gedurende 3 jaar zo: 3 dagen niet die pillen slikken en de blaasontsteking kwam terug. Uiteraard staat het je vrij melkkefir te adviseren vanuit jouw eigen ervaring.

Ik gebruik nu geen probioticapillen overigens.

Wel yoghurt elke ochtend.

De meeste mensen kunnnen tegen blaasontstekingen ook in het geweer met cranberrypillen en met vitamine c en d-mannose: maar ook dat hielp bij mij niet genoeg.

 
(reageer maar gelijk op allemaal)

Oorzaak nog onbekend, urine staat nu op kweek.(donderdag uitslag)

Ah, Kefir en acidophilus "melk" zijn een onderdeel van mn dagelijkse voeding..

echter wel de gangbare(zit geen h202 in), misschien maar eens de gok wagen om zelf kefir te maken. En proppolis is ook geen gek idee! (tnx!, niet aan gedacht) Zilver vind k een beetje eng.. Dus probeer eerst andere dingen;)

Ik vind het gek, heb totaal geen blaas, eierstok of plas problemen.. Dus een infectie zoals blaasontsteking lijkt me onwaarschijnlijk.(?)

Symptomen zijn (al meer dan 3 mnd) spierzwakte, spierpijn, gewrichtspijn en bindweefsel pijn (harde bulten tijdens pijn, die daarna weer wegtrekken).. Vandaar dat ik aan VitD of B12 dacht..

Maar aangezien mn actieve D nog niet binnen is, is een vit D "vergiftiging" ook nog niet uitgesloten..

Bedankt voor jullie meedenken!

 
hallo Icky, Vitamine d-vergiftiging is haast niet mogelijk zover ik weet.

Sommige mensen voelen blaasontstekingen niet.

Misschien heb je problemen met je nieren en komen daar de ontstekingscellen van: omdat je problemen hebt met je gewrichten.

 
Je hebt een passieve en een actieve variant. Als er door onderliggende problemen(reuma bijv.:mn vader had het op zn 21igste.) het balans tussen de twee word verstoord.

Kan het zijn dat als je vitamine D aanvult (wat ik deed, door dat ik een passief tekort had) de actieve variant sky-high word en de passieve laag-normaal..

(link)

Maar idd, ontstoken nieren zijn ook niet uit te sluiten.. zou ik dan geen constante pijn in mn nieren moeten hebben?

Zal eens verder zoeken op het forum..

 
Als we het hier over kefir hebben, bedoelen we kefir gemaakt van rauwe melk, als het even kan bio en van grasgevoerde koeien.

Wat "gangbare" kefir is weet ik niet precies, uit een natuurwinkel? Dat is niet te vergelijken, maar beter iets dan niets.

@Lievergezond: bedankt voor de uitleg, ik reageerde vooral op de "pillen".

Als het werkt werkt het en nog beter dat je het nu niet meer nodig hebt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan