te Veel Maagzuur

robinAlexander

Well-known member
Ben er vandaag achter gekomen nadat ik weer een pilletje Superenzymes van Now(zit ook betaine hydrochloride in) had ingenomen dat ik weer buik pijn en brandende ontlasting kreeg ik heb ook geen vaste ontlasting meer en het gaat niet goed in me buik merk ik ben er nu van overtuigd dat ik te veel maagzuur heb telkens als ik water drinken krijg ik krampen en moet ik naar de wc

heeft er hier iemand een tip hoe ik mijn maagzuur kan verminderen ??????

Gr, Robin

 
Eff serieus ????? ik zat te denken aan groene thee omdat dat alkalisch is maagzuur vermindert of zit ik fout ???

 
Als je echt te veel maagzuur zou hebben zou je zuiveringzout in water kunnen drinken. Of je ook echt te veel maagzuur hebt denk ik niet maar dat kan ik niet zeggen.

 
bitterzout is ook alkalish, maar ik denk niet dat je op dit moment op bitterzout zit te wachten. Iets wat buffert en alkalisch is of het alkalische ernaast?

 
ja ik denk het wel Zizou ik ben nu net 3 dagen ziek geweest. dit is echt geen ontgiften meer gisteren geen last van brandende ontlasting vandaag weer een capsule van Now superenzymes ingenomen en meteen weer last bij iedere maaltijd gelijk buikpijn en naar de wc rennen vooral bij het drinken

 
Neem je veel zout? (keltisch natuurlijk)

Ik denk dat het door (voor mij) teveel zout komt als ik wat last van slokdarm en keel krijg. Iets minder en het is de volgende dag weer weg.

Ik heb geen idee van hoeveelheden, het gaat in en over het eten en mijn maag is altijd sterk geweest, dus ik denk dat het maagzuur wel goed zat/zit.

Kent iemand deze test?

http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/10/staat-je-maag-in-brand.html

"Neem een afgestreken theelepeltje bicarbonaat in een beetje water opgelost en drink dit op een lege maag. Als je genoeg maagzuur hebt zal het bicarbonaat in gas worden omgezet en met een minuut of wat ga je dan boeren. Drink dan meer water om het effect van het bicarbonaat te verminderen."

 
Die test is hier al regelmatig beschreven. Maar persoonlijk geloof ik het niet. Ik weet dat mijn maagzuur niet in orde is, want het brand nog regelmatig. En toch boer ik als ik bica op nuchtere maag inneem.

 
Dan zou dat betekenen dat je genoeg of teveel maagzuur hebt,

waarschijnlijk ligt de "boergrens" laag, dan zal die test alleen een zwaar tekort aantonen.

 
Ik ben nog niet overtuigd van jouw vermeende 'teveel' aan maagzuur. Ik raad je aan het boek Waarom maagzuur goed voor je is van Jonathan V. Wright te lezen.

Mike

 
Mike, gisterenavond 6 glazen water gedronken bij ieder glas water krampen en pijn en na enkelen seconde moest ik naar de wc brandend waterige ontlasting. heb het idee dat het water me overtollig maagzuur verplaatst naar mijn darmen en die geïrriteerd raken door me maagzuur en het zo snel mogelijk willen lozen.

Hoop dat dit het is voel me hier echt niet prettig bij.

 
Veel yoghurt met levende bacterie of kefir nemen, vezels vermijden, groente heel goed koken.

Het zuur is waarschijnlijk van een infectie. Blijf wel genoeg drinken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan